Ga naar inhoud

Terugroepactie Kia


ceekee

Aanbevolen Berichten

Spreken zie Duitz :-)

:no: Er staat echt iets anders in de Duitse tekst.

 

Kia ruft in Deutschland rund 20.000 Fahrzeuge wegen Problemen mit dem Bremslicht-Schalter in die Werkstätten.

Europaweit sind rund 136.000 Autos betroffen.

Der Defekt kann bei den Modellen

Soul,

Sorento (altes Modell),

Sportage (altes Modell),

Optima,

Carens (altes Modell),

Carnival und Sorento (aktuelles Modell) aus den Jahren 2006 bis 2011

auftreten.

Bei den Modellen kann es zu einer Fehlfunktion des Bremslicht-Schalters kommen, sodass das Bremslicht entweder gar nicht mehr oder dauerhaft leuchtet.

Zur Sicherheit bekommen alle betroffenen Autos einen neuen Bremslichtschalter. Der Kunde muss etwa 30 Minuten für den Wechsel einplanen.

Die Rückrufaktion wird vom Kraftfahrt-Bundesamt überwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hem al laten vervangen. Had steeds een storing: ESP en DBC lampjes brandden steeds. Dit lag blijkbaar aan de remlichtschakelaar.

Ik heb dít ook af en toe dat ESP en DBC lampje blijven branden maar komt niet vaak voor. Maar dat was de oorzaak?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dít ook af en toe dat ESP en DBC lampje blijven branden maar komt niet vaak voor. Maar dat was de oorzaak?

 

Ik heb het sindsdien in ieder geval niet meer gehad. In de computer was na te lezen dat de remlichtschakelaar de storing veroorzaakte.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Kia roept duizenden auto's terug i.v.m. de remlichtschakelaars. Dit staat vandaag in het AD.

 

Weet iemand hier meer van?

Ben net gebeld door de dealer over mijn sportage uit 2011, het gaat over een up-date van het navigatie sijsteem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zal toch wel geen terugroepactie zijn, lijkt mij?

 

Misschien een software update van jouw navisysteem.

Nee, ik werd door KIA Kerres (Sittard) gebeld dat er een terug roep actie was van Kia had te maken met het navigatie systeem. Persoonlijk heb ik totaal geen problemen met mijn systeem en ik werk er dagelijks mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Gisteren ook de brief gekregen. Ben ik net bij de dealer geweest voor wisselen naar winterbanden. Wist de dealer dat dan niet? Had het gecombineerd kunnen worden. Kan ik weer een uur gaan wachten. In de brief staat half uur maar ik ken die half uurtjes in een garage. Die duren altijd langer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag de dealer maar eens gebeld.

Ik krijg van kia nederland een brief indien dit nodig is.

Ook ik moet met mijn Kia sportage 2011 terug naar de garage TERUG roep aktie voor de remlichten maar ook voor de banden We zullen zien wat dat is vrijdag moet ik er naar toe

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...