masimo Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Er zijn in Duitsland en de USA berichten op internet verschenen over een grootscheepse en wereldwijde terugroepactie voor bepaalde Kia en Hyundai modellen. Er zijn bij een aantal modellen mogelijk problemen met de remlichtschakelaar en daarmee samenhangende systemen. Het Duitse bericht Het Amerikaanse bericht Ben benieuwd of Nederland ook betroffen is, maar ik ga er vanuit dat er dan contact wordt opgenomen. Ik heb al eens een ballonnetje opgelaten bij Kia Nederland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
masimo Posted April 5, 2013 Author Share Posted April 5, 2013 De officiële reactie van Kia Nederland op mijn mail: "Uw bericht ontvingen wij in goede orde. Kia Motors Nederland is op dit moment niet op de hoogte van de door u genoemde terugroepactie. Wanneer de terugroepactie daadwerkelijk als terugroepactie in Nederland van toepassing wordt, zullen de geregistreerde eigenaren van de betrokken voertuigen worden aangeschreven. Er is dan ook vooralsnog geen verdere informatie beschikbaar. Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet / Kind regards,Kia Motors Nederland B.V." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 Het lijkt mij sterk dat alleen Duitsland een terugroepactie heeft voor problemen met de remlichtschakelaar. De terughoudendheid van de importeur is in deze begrijpelijk maar niet echt realistisch te noemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crum Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Hier in NL is een aantal jaar geleden al een terugroepactie geweest voor remlicht schakelaars, het ging toen over (uit mn hoofd): Sorento, carens, sportage 2 en carnival Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 @Crum, Dat zou best eens kunnen want in het Amerikaanse artikel worden de volgende auto's genoemd: 2007-2010 Rondo and Sportage 2007-2011 Sorento 2007 Sedona 2010-2011 Soul 2011 Optima Grtz. Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts