Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Hallo

ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik zal het proberen uit te leggen.

Ik heb een Kia Sportage van 2006 sinds enkele weken, maar als ik op de snelweg rij en ongeveer 3000 toeren maak merk ik dat de auto af en toe inhoud. het lijken schokjes als ik dan bijvoorbeeld van de snelweg af rij en bij een stoplicht sta slaat de motor erg over net alsof hij wil afslaan geef ik een paar keer gas is het weg.

ik rij op g3 en dacht het is de gasinstallatie. ik heb deze na laten kijken maar die was prima in orde. en op benzine doet hij het ook. de gas garage vertelde het zijn de bougies de bobine of bougies kabels ik naar de garage nieuwe gas bougies ingezet alles door gemeten bobine en bougies kabels waren goed. weer de snelweg op en weer hetzelfde in de stad heb ik totaal geen probleem. De garage zegt het wordt echt een zoek tocht.

weet iemand wat het kan zijn ik ga binnenkort met de auto naar Oostenrijk maar durf zo eigenlijk niet. :cry:

HELP !!!!!!!!!!!

Posted

Klinkt als een slecht functionerend gasklephuis, bind me er niet aan vast maar zou wel die kant op zoeken. Kijk ook eens naar de stationairregelaar, als die vervuilt is treden precies die klachten op die jij nu opnoemt.

Suc6

Posted

Dank je wel voor je reactie.

Maar de gas garage vertelde na doormeten enz. dat de gas installatie prima was.

Kan het dan nog aan gasklephuis liggen.

Ik ben echt een leek.

Posted

Juist omdat je zegt dat de auto zowel op benzine als op LPG afslaat doet me vermoeden dat het inderdaad het gasklephuis of aanverwant is. Dat is weer iets anders dan je G3 instalatie inderdaad :wink:

Ik zou zelf even naar het gasklephuis kijken; sluit en opent alles correct en zie je geen zichtbare vervuiling en is de pakking nog heel waarop het gemonteerd zit? Volgende stap die je even moet proberen is het schoonmaken van de stationairregeling, vaak maar een paar schroefjes en hooguit half uurtje werk...

Posted

Dank je wel ik ga maandag terug naar de garage en laat hem jou antwoord lezen.

Hopelijk is dat het.

en kan ik met een goed gevoel op vakantie :-)

Bedankt

Posted

Deurgarantie? Zelfs bij een particulier en zonder garantie heb je het recht op een auto zonder verborgen gebreken, de laatste jaren zijn daar hele duidelijke uitspraken van de rechter over geweest. Als het zo is dat de auto dit al deed vanaf de aankoop wordt het tijd voor een gepeperde brief van je rechtsbijstand aan de heren. Ik zou ze voor je dat doet ook gewoon een keer bellen dat ondanks het gebrek aan garantie je een auto zonder gebreken verwachte te kopen en hun dat ook niet gemeld hebben bij verkoop. Feit dat hun dat gebrek niet geconstateerd hebben ontslaat ze op geen enkele manier van de verantwoordelijkheid. Wettelijk moet je ze de kans geven om het defect te herstellen, ik zou toch eens dat telefoontje doen..

Posted

Deurgarantie? Zelfs bij een particulier en zonder garantie heb je het recht op een auto zonder verborgen gebreken, de laatste jaren zijn daar hele duidelijke uitspraken van de rechter over geweest. Als het zo is dat de auto dit al deed vanaf de aankoop wordt het tijd voor een gepeperde brief van je rechtsbijstand aan de heren. Ik zou ze voor je dat doet ook gewoon een keer bellen dat ondanks het gebrek aan garantie je een auto zonder gebreken verwachte te kopen en hun dat ook niet gemeld hebben bij verkoop. Feit dat hun dat gebrek niet geconstateerd hebben ontslaat ze op geen enkele manier van de verantwoordelijkheid. Wettelijk moet je ze de kans geven om het defect te herstellen, ik zou toch eens dat telefoontje doen..

Denk je.

Dan ga ik het zeker proberen, tot nu toe kost het mij alleen maar geld.

dank je voor de tip

Posted

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Nogmaals, ook zónder garantie mag je verwachten dat de auto die je koopt zonder gebreken is op het moment van aflevering. De kans is groot dat de vorige eigenaar de auto zo heeft ingeruild zonder het gebrek te vermelden en de garage het dus echt niet wist maar dat is niet jouw probleem. Bel ze gewoon op, werken ze niet mee dan leg je ze uit dat je wettelijk gezien ze de kans moet geven het te herstellen (en dat bij deze doet) en dat je anders naar je rechtsbijstand stapt en de koop zal laten ontbinden (het laatste uiteraard per aangetekende brief).

Een beetje druk op de ketel kan helemaal geen kwaad, je komt daar tenslotte toch niet om vrienden voor het leven te maken. Uiteraard wel na eerst vriendelijk je probleem te hebben overlegd.

Suc6 en hopelijk kunnen jullie veilig op vakantie.

Posted

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Nogmaals, ook zónder garantie mag je verwachten dat de auto die je koopt zonder gebreken is op het moment van aflevering. De kans is groot dat de vorige eigenaar de auto zo heeft ingeruild zonder het gebrek te vermelden en de garage het dus echt niet wist maar dat is niet jouw probleem. Bel ze gewoon op, werken ze niet mee dan leg je ze uit dat je wettelijk gezien ze de kans moet geven het te herstellen (en dat bij deze doet) en dat je anders naar je rechtsbijstand stapt en de koop zal laten ontbinden.

Een beetje druk op de ketel kan helemaal geen kwaad, je komt daar tenslotte toch niet om vrienden voor het leven te maken. Uiteraard wel na eerst vriendelijk je probleem te hebben overlegd.

Suc6 en hopelijk kunnen jullie veilig op vakantie.

Bedankt

Ga ik doen eerst vriendelijk natuurlijk.

En vooral het laatste veilig op vakantie.