mkleinman Geplaatst 25 Augustus, 2013 Geplaatst 25 Augustus, 2013 Ik moet als het goed is nog een kleine maand wachten op mijn 1.4 RIO CRDi Superpack. Ik rij op dit moment in een Seat Ibiza 1.2TDI Ecomotive ( traag!!! ) en daarvoor heb ik in een Leon 1.9TDI 110pk sport gereden die was gechipt naar 140pk/305nm koppel. Na het chippen ging hij van vlot naar idioot vlot en het reed echt waanzinnig. De stap terug naar de 1.2TDI was dramatisch en om eerlijk te zijn ben ik daar na 3 jaar nog niet aan gewend. Zijn er hier mensen die de 1.1CRDi hebben laten chippen of (liefst) de 1.4CRDi hebben laten chippen? Wat zijn de resultaten en is het echt goed te merken? Daarnaast zit er een enorm verschil in chiptuning resultaten. Bij de 1 wordt 10pk/15nm extra beloofd terwijl er ook bedrijven claimen 25pk/65nm extra te genereren. Ik vond er zelfs een die een 90pk motor naar 140pk, die laatste kan ik overigens niet meer terug vinden. 10pk/15nm lijkt me wat weinig 140pk lijkt me erg veel. Quote
mika kjelld Geplaatst 25 Augustus, 2013 Geplaatst 25 Augustus, 2013 als je wil chiptunen moet je er wel rekening mee houden dat kia nl hier ook meeleest en dat je dan je 7 jaar garantie kwijt ben en wat betreft ervaringen zal je die hier niet heel veel tegen komen op dit forum Quote
xtra40 Geplaatst 25 Augustus, 2013 Geplaatst 25 Augustus, 2013 Mischien dat er wel mensen zijn met deze ervaringen maar ik denk dat er erg weinig zijn die dat hier op dit forum gaat delen Ook omdat kia mee leest en je dus meteen je garantie kwijt bent Dit is dus al meerdere keren hier besproken en voor gewaarschuwd Maar wie weet krijg je antwoord mischien wel via een PB Maar let op wat je hier verder er over plaatst In elj geval vast veel plezier toe gewenst met je nieuwe auto jammer dat je nog zo lang moet wachten En veel lees en post plezier hier op het forum Quote
mkleinman Geplaatst 25 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 25 Augustus, 2013 Aha verklaart inderdaad waarom ik weinig kon terug vinden . Eventueel mag dit onderwerp ook worden verwijderd door een van de mods. Quote
xtra40 Geplaatst 25 Augustus, 2013 Geplaatst 25 Augustus, 2013 je mag hier alles posten en vragen dat is geen probleem maar we willen er wel even op wijzen dat je als je hier meld dat je je wagen hebt laten chippen je e garantie kwijt bent verder als mensen daar niet zo veel waarde aan hechten dan is het verder geen enkel probleem Quote
Urbanfoto Geplaatst 25 Augustus, 2013 Geplaatst 25 Augustus, 2013 Misschien is hij niet uit Nederland xtra40? Quote
mkleinman Geplaatst 25 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 25 Augustus, 2013 Ik woon overigens wel in Nederland en dit wordt mijn eerste KIA en ben daarom ook net sinds kort hier ingeschreven. Mijn voorgeschiedenis is voornamelijk met VAG auto's ( Skoda en Seat ). Ik had er niet aan gedacht dat KIA Nederland hier mee zou kijken en dat daar garantie problemen mee kunnen komen. Had ik me eerder kunnen bedenken en dan had ik dit topic ook niet geopend Quote
mika kjelld Geplaatst 25 Augustus, 2013 Geplaatst 25 Augustus, 2013 je mag posten wat je wil de antwoorden die je heb gehad zijn puur adviezen zodat je weet hoe het bij kia gaat en voor de rest moet je gewoon lekker genieten van dit mooie forum er is genoeg leesvoer voor jou als toekomstige rio rijder en vooral heel plezier met je nieuwe rio straks als je hem heb en we zijn hier ook dol op fotos van je nieuwe auto Quote
mkleinman Geplaatst 25 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 25 Augustus, 2013 Die foto's komen er zeker . Ik kan niet wachten op mijn nieuwe RIO. Mijn Seat Ibiza begint letterlijk uit elkaar te vallen na 3 jaar en 150.000km. Afgelopen 9 maanden 6 keer mobiliteitsgarantie moeten bellen en auto is 2x afgevoerd op auto-ambulance voor problemen. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 25 Augustus, 2013 Geplaatst 25 Augustus, 2013 Dat zijn goede berichten dat bijna niet meer kan wachten . Alvast veel leesplezier. En succes met wachten. Quote
xtra40 Geplaatst 25 Augustus, 2013 Geplaatst 25 Augustus, 2013 bij deze doe ik dus dit topic sluiten zo gaan we niet met elkaar om heren sorry dat dit zo moet in je eerste posting het topic is weer mooi en opgeschoond dus nu weer gaarne on topic en laten wij het gezelig houden hier ook wij moderatoren zijn wel eens niet aanwezig om meteen in te grijpen 3 Quote
mkleinman Geplaatst 25 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 25 Augustus, 2013 Om dan meteen weer on topic te reageren. Ik twijfel behoorlijk over het al dan niet chippen van mijn RIO. Bij mijn Leon beviel het prima. Die reed al erg lekker maar ging daarna nog soepeler rijden. Jammer dat ook die auto notoir onbetrouwbaar werd met 340k op de teller. Voor de 1.2TDI die ik nu nog heb van VAG is nog steeds geen chiptuning mogelijk. Althans niet regulier en alleen via een powerbox modificatie, en dat heb ik niet aangedurfd vanwege erg wisselende resultaten. Een van de redenen waarom ik voor een KIA heb gekozen is de 7 jaar en/of 150.000km garantie. Gezien mijn kilometers die ik per jaar maak ga ik eerder over die 150k heen dan die 7 jaar garantie. Iets waar de Seat Ibiza en vooral de importeur PON me hopeloos mee in de steek heeft gelaten. Na 2 jaar en 3 maanden ( 115.000km op de teller ) ging het mis en blijft het sindsdien mis gaan. Enerzijds wil ik dolgraag weer een snelle en vlotte auto maar aan de andere kant heb ik ook geen zin in problemen met betrekking tot garantie en mijn nieuwe RIO. Enerzijds jammer dat er geen 1.6CRDi wordt aangeboden in de RIO terwijl die wel in de Hyundai zit voor zover ik weet. Eerst maar eens die 90pktjes leren kennen straks. Ik kan niet wachten. /offtopic: Mijn Seat Ibiza is een rijdend rammelend wrak. Kort samengevat sinds december: Commonrail kapot, diesel injector kapot, druksensor overleden. Daarna een lekkende waterpomp een kapotte EGR koeler en een kapotte koppeling, drukgroep en druklager. Er lagen stukjes metaal ter grootte van een naald in mijn koppeling. Daarna een kapotte deurgrendel waarvoor ik drie keer terug moest naar de dealer om het te laten repareren. Daarna mijn remmen die niet meer loskomen na een weekendje stil gestaan te hebben. En als laatste klap op de vuurpijl afgelopen maandag ging er een verschildruksensor kapot waardoor mijn auto een heuveltje niet eens meer op kon komen in de 4e versnelling. Quote
mika kjelld Geplaatst 25 Augustus, 2013 Geplaatst 25 Augustus, 2013 kia heeft ook de 1.6crdi alleen is die leverbaar in de ceed en ik dacht ook in de venga en modellen daarboven hebben een 1.7 of 2.0 crdi maar ik denk dat je met de 1.4 crdi nog best wel vooruit komt ik heb hiervoor ook uit de vag stal gereden waaronder een bora met net zoveel vermogen als wat ik nu heb maar de bora was veel sneller en dat komt uur omdat de overbrenging heel anders was dan wat ik nu heb de versnellingen van de kia zijn korter als die van de bora die trok je veel langer door in zijn versnelling Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.