nibakia Posted December 25, 2008 Share Posted December 25, 2008 zodra ik mijn kia joice start hoor je een iritante zoem in de auto. komt heb ik het idee ergens onder vandaan?? iemand een idee????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nibakia Posted December 28, 2008 Author Share Posted December 28, 2008 das weer jamer ik had verwacht meer reactie te krijgen hier onder de kia bezoekers? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Je moet er rekening mee houden dat het een vakantieperiode is, en er nou niet echt heel veel Joice-rijders op het forum zijn, en dan is het nog maar de vraag of deze weten welk probleem jij hebt natuurlijk . Ben je toevallig in de mogelijkheid het op te nemen met een MP3-speler of een videocamera en het op youtube of iets dergelijks te plaatsen. Ik heb een dergelijk geluid volgensmij wel eerder gehoort. Een soort gejengel was het volgensmij. Weet alleen niet meer wat het was, dus als ik het hoor dan weet ik het wellicht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nibakia Posted January 29, 2009 Author Share Posted January 29, 2009 het klinkt gewoon als een zeer iritant hoog zoem geluid direct als je die start bij het rijden blijft de zoem gelijk en verandert nooit van geluid?????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 Hoorde een dergelijk geluid ook laatst bij mijn Rio, maar kon niet echt achterhalen wat het was. Het kwam in elk geval wel bij de motor vandaan voor zover ik horen kon. Als ik het weer hoor zal ik het wat beter proberen te onderzoeken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Als het gezoem nooit verandert tijdens het rijden moet je het volgens mij niet gaan zoeken in de motor, overbrenging of wielen/assen vermits deze onderdelen tijdens het rijden steeds draaien op wisselende toerentallen. Misschien je interieurventilator ? Ik heb ook ooit eens bij een Saab gehad dat de ventilator voor het koelen van de motor (het was een electrische ventilator) bleef draaien omdat de sensor die de ventilator stuurde defect was en contact bleef geven. Dat leverde toen ook een continu gezoem op. Succes met het zoeken. Alex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nibakia Posted February 1, 2009 Author Share Posted February 1, 2009 de vent.heb ik al nagezien en gesmeerd maar heb het nog ?? mijn gevoel zecht me dat het rechts onder het dashboursd vandaan komt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazteam Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Als je airco hebt, kan het filter misschien ernstig vuil zijn. Daardoor moet de motor harder werken, hierdoor kan het gebeuren dat de ventilator gaat zoemen............... Vaak zit de airco bij Kia rechts gemonteerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nibakia Posted February 1, 2009 Author Share Posted February 1, 2009 bij nader onderzoek het zit links ??????????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazteam Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Kijk en luister eens in de zekeringenkast. Daar zitten tal van relais die kunnen blijven hangen, maar ook vaak van die irri zoemers voor licht en gordels. Misschien dat 1 van deze dingen een storing heeft. Succes met je zoektocht. Philip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nibakia Posted February 2, 2009 Author Share Posted February 2, 2009 ga ik doen bedankt en ik hou je op de hoogten !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nibakia Posted April 11, 2009 Author Share Posted April 11, 2009 nog niks gevonden ?iemand een laatse idee waar te zoeken????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 is het geluid er ook als je stil staat met alleen contact aan? en bij stationer draaien? of alleen bij het rijden? gr ronald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nibakia Posted April 11, 2009 Author Share Posted April 11, 2009 het geluid is er als ik hem start en ook tijdens het rijden !maar geluid is constant gelijk ! dus niet harder of zachter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 misschien zou je specifieker luisteren met een soort stetoscoop. onder je dashboard gaan liggen en luisteren naar de relais en andere kastjes die onder de dash zitten. zit het geluid niet in de stuurbekrachtiger? misschien heb je er wat aan. anders wordt het toch de dealer om advies vragen misschien is het voor hun een bekent probleem. suc6 ronald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nibakia Posted April 12, 2009 Author Share Posted April 12, 2009 ben bij de garage geweest maar kan niets vinden zo !? kan wel laten staan maar dan krijg ik hoge kosten voor onderzoek?is nou ook weer zonden van het geld he Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 dat is wel zo ,maar de hele tijd met z'n piep rond toeren lijk mij ook niet echt prettig. een vriend had ook eens z'n soort probleem en heb het geluid opgespoort door middel van een tuinslang aan de ene oor en het andere dicht gestopt en zo geluisterd waar het vandaan kan komen hij heeft het uit eindelijk wel gevonden (relais). het is een raar middel maar misschien werkt het ook voor jouw. suc6 ronald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nibakia Posted April 12, 2009 Author Share Posted April 12, 2009 is zoeken naar een speld in een hooiberg he ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
16_v Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 ik weet bij een joice dat de spanrol van de distiebutie riem erg zoemt en daar kan je niets aan doen. mitshi motor is het namelijk de lancer evo heeft er ook last van en de eclispe ook allemaal de zelfde motor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nibakia Posted April 12, 2009 Author Share Posted April 12, 2009 is die niet inte spuiten ofzo?? of zeg ik nu wat geks? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
16_v Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 dat zou ik niet doen je dist.riem mag niet in aan raking komen met vet.want dan kan je riem breken en dan ben je verder van huis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nibakia Posted April 12, 2009 Author Share Posted April 12, 2009 ok snap ik maar nu verder dan??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb28 Posted June 9, 2009 Share Posted June 9, 2009 zodra ik mijn kia joice start hoor je een iritante zoem in de auto.komt heb ik het idee ergens onder vandaan?? iemand een idee????? Hallo beste zo.n geluid heb ik ook als ik de motor start ik vermoet dat het van de dynamo komt als ik een stukje gereden heb is het geluid weg en hoor het ook niet meer zolang de Motor warm is .dus als je moterkap eens open maakt en richting dynamo luistert . groetjes Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterb28 Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 hoi dat heb ik ook het een geluid dat bij dit type moter hoort 2.0 LS 2001 zeggen ze bij Kia hooftdealer .geluid gaat naar paar hondertmeter weg en als hij eenmaal warm is moet je het niet meer horen . Groetjes Peter ............ Kia Driver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Jummy Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 Jep, geluid schjnt bij dit type te horen. Die van mij doet het ook. Maar vind het totaal niet storend en na de straat uit gereden te zijn is ie al weer geruisloos. En nee, mijn straat is geen 5 km lang... Groet Elbert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts