Jump to content

kia joice zoem !!!

nibakia

Recommended Posts

Je moet er rekening mee houden dat het een vakantieperiode is, en er nou niet echt heel veel Joice-rijders op het forum zijn, en dan is het nog maar de vraag of deze weten welk probleem jij hebt natuurlijk ;).

Ben je toevallig in de mogelijkheid het op te nemen met een MP3-speler of een videocamera en het op youtube of iets dergelijks te plaatsen. Ik heb een dergelijk geluid volgensmij wel eerder gehoort. Een soort gejengel was het volgensmij. Weet alleen niet meer wat het was, dus als ik het hoor dan weet ik het wellicht.

• 4 weeks later...

Hoorde een dergelijk geluid ook laatst bij mijn Rio, maar kon niet echt achterhalen wat het was. Het kwam in elk geval wel bij de motor vandaan voor zover ik horen kon. Als ik het weer hoor zal ik het wat beter proberen te onderzoeken.

Als het gezoem nooit verandert tijdens het rijden moet je het volgens mij niet gaan zoeken in de motor, overbrenging of wielen/assen vermits deze onderdelen tijdens het rijden steeds draaien op wisselende toerentallen.

Misschien je interieurventilator ?

Ik heb ook ooit eens bij een Saab gehad dat de ventilator voor het koelen van de motor (het was een electrische ventilator) bleef draaien omdat de sensor die de ventilator stuurde defect was en contact bleef geven. Dat leverde toen ook een continu gezoem op.

Succes met het zoeken.

Alex

• 2 months later...

misschien zou je specifieker luisteren met een soort stetoscoop.

onder je dashboard gaan liggen en luisteren naar de relais en andere kastjes die onder de dash zitten. zit het geluid niet in de stuurbekrachtiger?

misschien heb je er wat aan.

anders wordt het toch de dealer om advies vragen misschien is het voor hun een bekent probleem.

suc6 ronald

dat is wel zo ,maar de hele tijd met z'n piep rond toeren lijk mij ook niet echt prettig.

een vriend had ook eens z'n soort probleem en heb het geluid opgespoort door middel van een tuinslang aan de ene oor en het andere dicht gestopt en zo geluisterd waar het vandaan kan komen hij heeft het uit eindelijk wel gevonden (relais). het is een raar middel maar misschien werkt het ook voor jouw.

suc6 ronald

ik weet bij een joice dat de spanrol van de distiebutie riem erg zoemt en daar kan je niets aan doen. mitshi motor is het namelijk de lancer evo heeft er ook last van en de eclispe ook allemaal de zelfde motor

• 1 month later...
zodra ik mijn kia joice start hoor je een iritante zoem in de auto.

komt heb ik het idee ergens onder vandaan??

iemand een idee?????

Hallo beste zo.n geluid heb ik ook als ik de motor start ik vermoet dat het van de dynamo komt als ik een stukje gereden heb is het geluid weg en hoor het ook niet meer zolang de Motor warm is .dus als je moterkap eens open maakt en richting dynamo luistert .

groetjes Peter

• 1 month later...

Jep, geluid schjnt bij dit type te horen. Die van mij doet het ook. Maar vind het totaal niet storend en na de straat uit gereden te zijn is ie al weer geruisloos. En nee, mijn straat is geen 5 km lang...

Groet Elbert