Jump to content

Krakende picanto voorzijde

Jheroen

Recommended Posts

• Administrators

wie o wie heeft ook wel eens kraakgeluiden bij het inveren aan de voorkant van een picanto opgemerkt?

we hebben een picanto uit 2005 die dit geluid mn op drempels maakt, ik vermoed zelf wat droge rubbers maar zeker weten doe ik het niet.

:helpsmilie:

Hallo Jheroen,

Ik heb zelf een picanto uit 2004 en m'n vriend een nissan primera (oke geen kia) maar die toevallig dezelfde krakende geluiden maakt over drempels ;) Hij had het over te droge rubbers tussen de veren en de ophanging.. :)

Gr Daiz

Wij hebben ook een picanto van okt 2005 en heeft sinds deze week een ''kraak'' in de rechter?voorophanging. Denk dat dit vooral door het koude weer komt, heb dit hiervoor nl. niet aan de orde gehad. Autootje is trouwens behoorlijk stoterig en vindt het niet echt fijn om hard over drempels te gaan......

Guest Jaap van Deursen
Wij hebben ook een picanto van okt 2005 en heeft sinds deze week een ''kraak'' in de rechter?voorophanging. Denk dat dit vooral door het koude weer komt, heb dit hiervoor nl. niet aan de orde gehad. Autootje is trouwens behoorlijk stoterig en vindt het niet echt fijn om hard over drempels te gaan......

Ik wilde net een bericht op het forum plaatsen over een kraak in de rechtervoorkant die ik ook toevallig sinds de vorstperiode heb! Ben blij dat ik niet de enige ben, begon al weer aan mezelf te twijfelen. Bij mij is het vooral als ik zachtjes een drempel verlaat of gewoon een hobbel in de weg. Het zit gek genoeg alleen rechts.

Ik ga het maar eens bij de dealer vragen en hoop dat die me (ons) kan helpen. Gezien het niveau daar heb ik weinig hoop op een goede afloop.

Guest Jaap van Deursen
Het is de kou. Hierdoor zijn de rubbers iets zijn "gekrompen", waardoor het lijkt alsof ze versleten zijn. Het kan in principe geen kwaad.

Een hele geruststelling! Hartelijk bedankt voor je reactie!

Een hele geruststelling! Hartelijk bedankt voor je reactie!

Het is dan overigens wel zaak dat je niet over de drempels gaat "racen" natuurlijk, maar als je ze gewoon "normaal" neemt, dan is er niets aan de hand. ;)

Heey ,

De meeste auto's kraken er nu lekker op los,

mijn ervaring hiermee is , dat wanneer de auto warm is , dus na een enkele tientallen km / minuten gereden te hebben heb ik er ook veel minder last van ,,,

mijn picanto ( uit 2006 ) doet het voor en achter .

naja groetjes

mijn pici is begin dit jaar ook weggeweest voor het rechtsvoorkraken in de wilekasten.

zijn inderdaad de rubbers die last hebben van de kou, zeker de afgelopen periode.. de dealer heeft de rubbers ingesmeerd en zeiden dat het verder geen kwaad kon, maar als het weer gebeurde dan moest ik de rubbers laten vervangen.

groetjes anita

Klopt wat de dealer zegt, tot het punt dat ze moeten worden vervangen. Ook de volgende keer gewoon laten insmeren, scheelt een hoop geld en zo lang blijft het waarschijnlijk niet meer koud.

• 1 month later...

dit zijn de bovenste veerpoot rubbers en de stabiliesatie stang rubbers.

die drogen uit en gaan kraken het beste is kogellagervet op smeren dan ben je er van af nieuwe rubbers werkt niet na 1a2 maanden heb je er weer last van.

• 10 months later...

Ook mijn pikanto kraak ook zowel links voor en rechtsvoor.

Dit kan geen kwaad heeft de dealer gezegd.

Vorig jaar zijn de rubber bussen van de stabilasator stangen gemodefiseerd.

Toen was ik er van af maar deze winter was het weer zover.

Komt door de kou dan worden ze hard.

Nu het weer warmer is is het ook bijna voorbij.

Mijn dealer had bezoek gehad van een delegatie uit de KIA fabriek en heeft het probleem doorgegeven.

Ben benieuwd hoe dat afloopt.

• 7 years later...