Gast CeedDriver Geplaatst 13 Oktober, 2013 Geplaatst 13 Oktober, 2013 Ik ben tot op heden nog steeds een zeer gelukkige eigenaar van mijn nieuwe Cee'd SW en zie deze ervaring maar als gewoon pech hebben. Het is materiaal en nieuw of gebruikt, het kan altijd stuk. Helaas hebben we in het begin wat pech gehad met de Cee'd, maar dit is uiteindelijk keurig onder garantie opgelost door de Kia Dealer Rustman In Haarlem. Ik merkte eerst een raar geluid bij de motor bij het gas geven op, een soort van lekke uitlaat geluid (pfrrrrrrrrr) tja haha probeer het maar eens na te doen Het leek met gas geven of ik een een diesel reed bij een bepaald aantal toeren en snelheid. en ben toen gaan kijken. Mijn koppelingsplaat slipte op de snelweg ook al eens door dus vertrouwde het al niet echt. Toen een collega mij aansprak en vertelde dat hij olie onder mijn auto zag leggen toen ik weg reed ben ik toch maar eens onder de motor gaan kijken, en inderdaad, olie lekkage bij de bak! Samen met het vreemde geluid en de lekkage van olie ben ik naar de dealer gegaan en deze hebben hem meteen op de brug gezet en zijn gaan kijken. Toen ze klaar waren kreeg ik te horen dat de prise-as kering lek was en ze deze gingen vervangen. Ik heb de auto op de afgesproken datum gebracht en de chef werkplaats vond dit toch heel erg raar bij zo'n nieuwe auto. Hij besloot de hele versnellingsbak uit elkaar te halen om eens goed te kijken hoe dit nou kon. Toen hij dat deed zag hij meteen dat het inderdaad de prise-as kering was en mijn vliegwiel, koppelingsplaat en drukgroep waren ook al helemaal vet geslagen door de olie. Ook deze zouden dus allemaal vervangen worden door nieuw. Toen ze de bak weer aan het in elkaar zetten waren merkte ze op dat er op de lagers in de bak speling zat. De lagerschalen hebben mee gedraaid met de lagers aangezien de ruimtes waar deze in worden geperst in de fabriek te ruim bleken te zijn. Hun conclusie, stop maar, bak overleden. Ze hebben toen een hele nieuwe versnellingsbak incl. vliegwiel, koppelingsplaat en drukgroep geclaimd bij Kia Nederland. Deze heeft na overleg met de dealer akkoord gegeven en 5 dagen later stond onze Cee'd weer als nieuw buiten. Alles keurig opgelost en wij zijn weer tevreden. Volgende week maar even een taartje naar die jongens brengen want dit hebben ze wel verdiend vind ik. Het enige geluid dat er nu nog is dat ik niet goed kan plaatsen, en deze was er ook voor het vervangen van de bak, is een soort TAK of TOK geluid op het moment dat ik de koppeling op laat komen en de koppelingsplaat aangrijpt zeg maar. Onder het rijden bij gas los en gas is er niets te horen. Dit bij een controle over twee weken nog maar eens aan die jongens vragen waarom dit er nog steeds is en wat het kan wezen. Gelukkig is alles uiteindelijk netjes opgelost door de dealer en kunnen we weer heerlijk rijden in onze nieuwe Cee'd Fotootje....... AUWWW dat is niet goed bij een nieuwe toet Quote
Xceed Geplaatst 13 Oktober, 2013 Geplaatst 13 Oktober, 2013 Gelukkig allemaal weer goed opgelost! Maar eigenlijk heeft de KIA fabriek wel een steek laten vallen m.b.t kwaliteitscontrole. Quote
Gast CeedDriver Geplaatst 13 Oktober, 2013 Geplaatst 13 Oktober, 2013 Inderdaad netjes opgelost door de dealer. Tja hoe zou je zo iets kunnen controleren in een bak? Misschien heeft het het in de fabriek allemaal net aan gehouden bij een controle, maar heeft het het later toch begeven na een x aantal duizend kilometer. Het zou best kunnen hoor, dat ben ik wel met je eens. Er is mij bekend dat er nog een x aantal Cee'd in Nederland rond rijden met het zelfde probleem wist Kia Nederland te vertellen. Een was er al bij de dealer geweest even voor dat ik kwam en deze is nu ook weer goed. Om hoe veel het er gaat weet ik niet, maar het gaat allemaal om een fout in de fabriek. De lekke prise-as kerring schijnt te komen doordat de machine in de fabriek de kerring er te hard in geperst heeft en deze hierdoor is beschadigd vertelde Kia Nederland. Ik denk niet dat het er om duizenden gaat aangezien ze dan wel een terugroep actie hadden opgezet. Misschien tientallen? ik weet het niet. Voor de lagerschalen geld denk ik het zelfde verhaald....fout in fabriek aangezien de ruimtes waar ze in worden geperst te ruim waren (geworden??) en daardoor de lagerschalen zijn mee gaan draaien met de lagers. Ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord, mee draaiende lagerschalen....maar goed het bestaat dus toch Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.