Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Krakend geluid in stuurinrichting.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo mede forumers..

Onlangs viel mij iets op toen ik weer eens een keer met de Rio mocht rijden :wink:

Bij stilstaande/langzaam rijdende auto , en draaien aan het stuurwiel hoor ik een krakend geluid.

Is hier op dit forum iemand die hier ook last van heeft ??? bij zijn of haar Rio.

Onze Rio is van 2012.. en heb( tot nu toe dan), nergens problemen mee.

Ik zou het graag willen weten, en dan weten was het was of is alvorens naar de dealer te rijden.

Geplaatst

ik zal er eens op letten, heb weleens een "ploink" geluid gehoord bij het helemaal uitslaan van de wielen bij uitparkeren.

Beetje alsof er een veer verschiet.

Geplaatst

mooie termen, Krakend en Ploink :P als ik in mijn Picanto stap hoor ik violen en engeltjes zingen 

Je bent een leuke!

Geluiden beschrijven is vaak erg lastig, vooral mechanische geluiden.

Wat jij beschrijft, geluidjes van een hoge toonaard zijn volgens mij typerend voor auto's van het formaat Picanto.  :cool2:

Geplaatst

mooie termen, Krakend en Ploink :P als ik in mijn Picanto stap hoor ik violen en engeltjes zingen 

Hahaha dat komt door die goddelijke verschijning van je zeker  :-)

Ontopic: is het niet de clock spring in je stuurhuis? Die willen ook nog wel eens een beetje "kraken"….

Geplaatst

Hey,

Ik heb ook last van kraken in de stuurhuis van de Rio (model 2012). Onlangs voor een wintercheck naar de dealer geweest en die vertelde mij dat ik een afspraak moest maken om langs te komen.

Geplaatst

Het geluid komt echt van voor bij het stuurhuis vandaan.

Ik gaat gewoon een keer bij de dealer langs, weet ik het gelijk.

Bedankt voor het meedenken , Top ! :-)

Gast Rio_Brazil
Geplaatst

Mijn Rio heeft hetzelfde: af en toe bij het vol draaien van de wielen, bijvoorbeeld tijdens parkeren, hoor ik een "knak".

Bij de wintercheck heb ik samen met de monteur onder de auto staan kijken; hij vertelde dat het geluid vrijwel zeker bij de veren vandaan komt die ook meedraaien.

Alles was in orde. Ik vond trouwens m'n Rio er erg netjes uitzien aan de onderzijde.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey,

Ik heb ook last van kraken in de stuurhuis van de Rio (model 2012). Onlangs voor een wintercheck naar de dealer geweest en die vertelde mij dat ik een afspraak moest maken om langs te komen.

Als ik Mijn nek van links naar rechts draai,kraakt die ook ....bij de dealer geweest en zijn oordeel was"defecte tussenwervelschijf" wordt niet vervangen onder garantie,ben immrs al 50 jaar oud...:-):-):-)
Geplaatst

Als ik Mijn nek van links naar rechts draai,kraakt die ook ....bij de dealer geweest en zijn oordeel was"defecte tussenwervelschijf" wordt niet vervangen onder garantie,ben immrs al 50 jaar oud...:-):-):-)

Oehw ! Pas je op met die nek van je? Je garantie is immers 43 jaar geleden vervallen.

Update; het kraken komt 'ergens' vanuit de dashboard. Dit is al de tweede keer. Word er langzamerhand moe van.

Geplaatst

Oehw ! Pas je op met die nek van je? Je garantie is immers 43 jaar geleden vervallen.

Update; het kraken komt 'ergens' vanuit de dashboard. Dit is al de tweede keer. Word er langzamerhand moe van.

:-):-):-)

Update....lastig als je het geluid moeilijk te situeren is,mss een stuk dashboard die ergens tegenaan schuurt?best mee bij de dealer gaan ....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...