Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Uitdaging voor software pimpers... andere navigatiesoftware?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben sinds donderdag 7 november in het gelukkige bezit van een Cee'd 1.6 GDI BusinessPack met alle bekende toeters, bellen en zijwindzuigerreflectiecorrectiesystemen uitgerust.. hartstikke mooi allemaal. Radio werkt prima, bluetooth is handig, achteruitrij camera ook, maar... de navigatiesoftware is in mijn ogen wel heel erg basic.

Jaren rondgereden met IGO op mun Mio PDA en sinds een jaar of 3 gewend geraakt aan een Navigon (70 Premium)... wat een verschil met de navigatiesoftware in de KIA. Ik mis flitspalen, stemkeuze, verkeersborden, afslagnummers, real view, panorama view, hoogte en rijsnelheid aanduiding, etc etc.

De Navigon, alsmede IGO draaien -net als de KIA-unit -  op windows CE. Nu heb ik al gezien, dat op de cheap chinese clonen ook IGO draait.

Mijn vraag/uitdaging aan de softwarefreaks onder ons: kunnen jullie IGO of Navigon zó op een USB stick zetten, dat als ik op het apparaat op de navigatieknop druk, ik een keuzemenu krijg met welke software ik wil navigeren en dat deze dan ook gewoon start?

Een en ander zó, dat als ik bijv. op annuleren druk, de standaard KIA/LG navigatie gewoon start.. en dat er verder geen (blijvende) veranderingen in het bestaande systeem uitgevoerd worden. Wellicht dat IGO of Navigon gewoon rechtstreeks van USBstick kunnen starten en draaien? Wellicht handig om na een keuze de ingebakken services van de KIA/LG navigatie te stoppen (zolang de alternatieve navigatiesoftware actief is)

Heeft iemand hier ervaring mee? Dus zonder het hele (windows) systeem te moeten hacken? (ben doodsbenauwd, dat door één of andere windows-hack de rest (radio, bluetooth, etc.) niet meer naar behoren werkt).

Keuzemenu zou er bijvoorbeeld als volgt kunnen uit zien:

post-12646-0-71706500-1384290073_thumb.png

Heel simpel gezegd zoek ik dus een kant & klare plug&play oplossing die vanaf USB start en draait, zonder dat de rest van de bestaande functies daar last van ondervinden...

Ik wacht vol spanning af.

Geplaatst

Je wilt wel heel veel.

Met een aftermarket Navi unit is wat je wilt zeer zeker mogelijk maar met de oem Navi heb ik zo mijn twijfels over. Je kunt overigens wel toegang krijgen tot de CE omgeving en vervolgens Igo of navigon starten van USB. Bestandgrootte van 4gb is helemaal geen issue. Creative doelt denk ik op de beperking van Fat32. Maar je bestandsgrootte veranderd niet, dus geen probleem;

Geplaatst

Bij Navigon heeft elk land zun eigen map/bestand, dus zo groot zijn die bestanden niet. De core/exe bestanden van zowel Navigon als IGO zijn sowieso kleiner dan de 4GB grens (immers, beide kunnen nu ook op een standaard winCE stand-alone unit draaien en daar loop je ook niet tegen de 4 GB grens aan).

Ik dacht meer aan een usb-stick waar je gewoon Navigon en/of IGO op zet (elk in een eigen map) en in de root van de stick een soort autorun/batch-bestand, die aangesproken wordt, zodra je op de "NAV" knop rechtsboven drukt en vandaar doorlinkt naar de betreffende IGO.exe of Navigon.exe). Of denk ik nu te simpel? :)

@Stief: als je toegang krijgt tot WinCE level, kan dit blijvende schade aan het besturingssyteem en/of instellingen/koppelingen hebben?

Geplaatst

@Stief: als je toegang krijgt tot WinCE level, kan dit blijvende schade aan het besturingssyteem en/of instellingen/koppelingen hebben?

Nee hoor. Je start het scriptje op vanaf usb. Als je de usb los koppelt en herstart is ie weer standaard.

Alleen zul je bij sommige units de interne usb aansluiting moeten gebruiken. Er zit dan op het moederbord van de unit een mini usb aansluiting. Hier kun je dan eventueel een usb kabeltje op aansluiten en laten uitkomen in de dashbordkastje. Deze aansluiting kun je dan overigens ook gebruiken om je laptop mee te verbinden

• 2 jaar later...
Geplaatst

Nee hoor. Je start het scriptje op vanaf usb. Als je de usb los koppelt en herstart is ie weer standaard.

Alleen zul je bij sommige units de interne usb aansluiting moeten gebruiken. Er zit dan op het moederbord van de unit een mini usb aansluiting. Hier kun je dan eventueel een usb kabeltje op aansluiten en laten uitkomen in de dashbordkastje. Deze aansluiting kun je dan overigens ook gebruiken om je laptop mee te verbinden

Hoi stief. Mijn nav is gecrashed. Nu heb ik vanmiddag mijn laptop aangesloten op de mini usb in de hu maar hij herkent niks. Wat heb ik nog voor opties?
Geplaatst

Sorry,

Ben niet in de gelegenheid de bootprocedure te testen.

Maar je zou met een geprepareerde usb stick kunnen testen of het systeem daar wel vanaf kan starten.

Ik neem aan dat je al ee hardreset hebt geprobeerd?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...