PeterD Geplaatst 19 November, 2013 Geplaatst 19 November, 2013 Inmiddels staan er sinds de aflevering op 6 november een dikke 1800 km op de teller. De auto bevalt goed. Moet wel een beetje wennen aan alle toeters en bellen, zoals handsfree bellen, voice control van de radio, navi en Bluetooth, maar het begint aardig te lukken. De afgelopen dagen zijn we naar Neurenberg gereden. Op en neer een dikke 1300 km autobahn. In vergelijking met m'n vorige Golf Plus met DSG merk ik wel dat ik iets meer moet werken. Maar dat is een keus die we gemaakt hebben. Daar waar het mocht heb ik tussen de 120 en 150 km/u gereden. Kon goed met het verkeer meekomen. De echt steile hellingen op ging prima, maar dan moest ik even terugschakelen. Deed de DSG vroeger overigens ook. Op de heenweg heb ik getankt in Rees, net over de grens. Ook in Neurenberg en op de terugreis weer in Rees. Over een dikke 1100 km autobahn, met ongeveer 100 km stad/ binnenwegen kwam ik uit op een verbruik van 13,5 km per liter. Daar ben ik best wel tevreden over. In Nederland rij ik vrij rustig, dus dat verbruik zal nog wel beter worden. De zit is prima, ik heb de stoel een beetje in het midden tussen de hoogste en laagste stand. Mijn lengte is 1.85 en ik ben 30 cm te klein voor mijn gewicht Achterbank is breed genoeg voor een kinderstoeltje en twee volwassenen. Eega en schoondochter waren zeer tevreden over de ruimte. (Kinderen wonen in Neurenberg, dus hebben niet de hele reis meegemaakt) Zoonlief was niet tevreden over het beeld van de achteruitrijcamera. Bleek dat het plasticje nog voor de lens zat. Ook het gemis van stoelverwarming kon hem niet bekoren. Maar ja, hij rijdt een luxe cee'd. SW met alle toeters en bellen. Tot zover de eerste indruk. To be continued 4 Quote
petervw Geplaatst 19 November, 2013 Geplaatst 19 November, 2013 ik rij met een benzine wagen ( 1,6) en mijn verbruik zit nu momenteel op 8,5 liter, en heb nu vooral korte stukjes gereden, ben nu eenmaal geen kilometervreter, ook voor mij was het wennen aan de uitrusting van de Carens...maar ondertussen ben ik gewoon aan de luxe van de wagen,....vooral die bochtverlichting valt nu wel op in die donkere dagen enkel met de instelling van het stuur moet ik nog wennen....heb dat nu op sport stand staan, en dat rijdt voor mij het aangenaamste.. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.