Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als alles goed gaat ben ik op 3 januari in het bezit van een nieuwe Sportage Vibe. Dit is de eerste KIA die ik ga rijden, maar mijn proefrit heeft me overtuigd van een auto die op mij solide overkomt. Nu rijd ik nog in een Honda Civic, een sedan dus, maar verlangde al een tijdje weer naar een laadruimte en dat is juist datgene wat de Honda niet heeft. Ik heb nog even getwijfeld aan een Qashqai, maar de hoofdruimte op de achterbank bleek veel te krap. Ik hoop bij deze club of bij de fora veel informatie op te doen over KIA. Leuk om op deze manier ook de ervaringen van andere KIA rijders te horen 

Geplaatst

Welkom bij de KIA club!

Dank je Wim

Voor jou wordt het komende zaterdag, lees ik. Succes met je eerste rit in je nieuwe SP3. Voor mij wordt het inderdaad 3 januari en ik ben benieuwd. Spannend, ben al bezig in de fora om uit te zoeken wat er allemaal mogelijk is met de SP3. ook ik ben gegaan voor de Black Pearl. Een mooie kleur. Ik denk dat ik de deal zodanig heb uitgeknepen dat er geen winterbanden meer vanaf konden. Ik weet niet of ik deze nog zal aanschaffen of dat ik de winter afwacht en dan koop, misschien ligt de prijs wat lager.

Geplaatst

@jacb1961,

Welkom op dit forum en alvast veel leesplezier.

Nog (even) wachten en dan kan het genieten beginnen.

Een prima keuze die Sportage Vibe.

Ook alvast veel rijplezier en veel veilige kilometers met je

nieuwe bolide en natuurlijk zien wij graag de foto's van de Vibe.

Grtz.

Specialmade

• 3 weken later...
Geplaatst

Lieve mensen,

Hoe meer ik dit forum lees, des te meer twijfels ik krijg over mijn aanschaf van de Sportage. Ik lees iets over een slechte koppeling, kraakjes bij het voorruit en een slechte radio. Het kan toch niet zo zijn dat ik net 27.000 heb uitgegeven aan een auto die veel mankementen vertoont? Daarnaast had ik al een bijzonder slechte ervaring bij de dealer in Zoetermeer toen ik daar een Sportage wilde kopen, geen tijd voor mij.

Uiteindelijk heb ik via de ANWB koopservice een Sportage kunnen kopen bij een dealer in Apeldoorn. Ik wil wel zover gaan dat ik daar eenmaal per jaar het onderhoud laat doen, maar als ik nu al die probleempjes zo lees, zie ik mezelf niet voor ieder probleem op en neer rijden van Zoetermeer naa Apeldoorn. Kan iemand mij weer een beetje opvrolijken? 3 januari kan ik de auto ophalen, maar op de een of andere manier lijkt het geen feestje meer te worden.

Geplaatst

Nou dat zal reuze meevallen denk ik. Hoe vaak is dit model verkocht en hoeveel klachten zie je. Mensen schrijven vaak klachten op om hier met de mede mens over te kunnen praten en oplossingen te zoeken. Lijkt mij gek dat de meest verkochte SUV een slechte auto is (of zijn al die mensen nou gek). Ik zou lekker met veel plezier uitkijken naar januari en lekker gaan genieten van de Sportage.

• Like 1
Geplaatst

jacob1961

welkom... ik zou me geen zorgen maken over de mankementen die je gelezen heb dat zijn kinderziektes die al opgelost zijn ik zou gewoon lekker genieten van je nieuwe auto en er zeker een feestje van maken want het is een prachtige auto die je gekocht hebt en ik spreek uit ervaring 

heel veel plezier met je sportage en heel veel veilige km

gr patrick

• Like 1
Geplaatst

@Jacob1961,

Oh jee, je hebt een Sportage 3 gekocht...... en hoe nu verder ?

Zelf ben ik ook in het bezit van een SP3 en het is een en al ellende.  :wink:

Ben al twee keer naar de garage geweest... voor een oliebeurt en een

kleine service beurt. Verder heb ik al een lekke band gehad en is de

achter ruitenwisser vervangen omdat het rubber kapot was. Dus een groot drama  :wink:  :-)

Er zullen best mensen zijn die een keer pech hebben maar over het algemeen zijn de

meeste SP3 rijders tevreden hoor!. Ik zou me, net als Mika Kjelld zegt, geen zorgen maken

en vooral genieten, je begint het jaar met een nieuwe SP3 dus daar kan het niet meer aan liggen.

Suc6.

Grtz.

Specialmade

• Like 2
Geplaatst

Bedankt mannen ( en Brigitte)

Ik ben weer een beetje gerustgesteld na het lezen van jullie berichten. Het is inderdaad zo dat er talloze van zijn verkocht en dat je hier maar een klein percentage van aan klachten of meldingen leest. Nog wel even een vraagje. Dit is de eerste auto die ik niet in de buurt van mijn woonplaats koop. Ik neem aan dat met fabrieksgarantie ik bij iedere dealer terecht kan, dus niet alleen daarvoor naar Apeldoorn hoef?

• Like 2
Geplaatst

Bedankt mannen ( en Brigitte)

Ik ben weer een beetje gerustgesteld na het lezen van jullie berichten. Het is inderdaad zo dat er talloze van zijn verkocht en dat je hier maar een klein percentage van aan klachten of meldingen leest. Nog wel even een vraagje. Dit is de eerste auto die ik niet in de buurt van mijn woonplaats koop. Ik neem aan dat met fabrieksgarantie ik bij iedere dealer terecht kan, dus niet alleen daarvoor naar Apeldoorn hoef?

Je kan bij elke (merk)dealer terecht voor je fabrieksgarantie. In Nederland en in het buitenland. 

7 jaar garantie dus geniet (volgend jaar pas hé)  :-)  :-)   (klinkt erg lang hé)  van je SP3 en hopelijk

zie je de dealer alleen bij een servicebeurt van je auto, of tijdens de winter check.

Grtz.

Specialmade

• Like 3
Geplaatst

welkom op dit gezellige forum en goed te lezen dat je al meteen zo goed bent geholpen 

hoop dat je heel veel plezier van je sportage gaat krijgen maar ik denk dat dat geen probleem is

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...