Ki'aad Posted January 15, 2014 Posted January 15, 2014 Ook van mij n heerlijk welkom op dit forum, temeer daar ik ook, net as alle jongetjes, wat met treinen heb. Maar dan alleen hobbymatig. Ook wij hebben nog getwijfeld of n CRDI wat voor ons zou zijn; het lage Kia(lo)meter gemiddelde heeft ons weerhouden omdat de Haagse Bende de wegenbelasting aanzienlijk duurder maakt. Hoe is dat in Belgie geregeld, maakt dat wat uit: benzine/dieselrijden? Nah, kijk maar lekker uit naar je Kiaatje, lik voorlopig de foldertjes maar af. Quote
Guest e49memling Posted January 20, 2014 Posted January 20, 2014 Ook van mij n heerlijk welkom op dit forum, temeer daar ik ook, net as alle jongetjes, wat met treinen heb. Maar dan alleen hobbymatig. Ook wij hebben nog getwijfeld of n CRDI wat voor ons zou zijn; het lage Kia(lo)meter gemiddelde heeft ons weerhouden omdat de Haagse Bende de wegenbelasting aanzienlijk duurder maakt. Hoe is dat in Belgie geregeld, maakt dat wat uit: benzine/dieselrijden? Nah, kijk maar lekker uit naar je Kiaatje, lik voorlopig de foldertjes maar af. In Vlaanderen betaal je een Belasting voor In Verkeerstelling,(BIV) die is afhankelijk van de CO-uitstoot die de producent opgeeft. Vandaar, denk ik, wordt de Cee'd hier in belgië ook aangeboden met de 110 pk-versie. Daardoor is die BIV een stuk lager. Ik schrijf Vlaanderen omdat de berekening in het zuiden (waalonië) verschilt van Vlaanderen. Dan heb je de fiscale 'PK' die je jaarlijks betaald, die wordt bepaald door 1 cilinderinhoud en 2 Vermogen. Voorbeeld: Mijn dochter rijdt met een Peugeotje 206 van 13 jaar oud; een diesel 1,9 Atmosferisch van 69 pk (10 fiscale pk) Ik rij (nu nog) met een Peugeot 307 HDI 1,6 van 110 pk.(9 fiscale pk) Door de groter cilinderinhoud betalen we meer wegenbelasting voor die kleine peug 206 dan voor die 307. Quote
Ki'aad Posted January 25, 2014 Author Posted January 25, 2014 Tis me helemaal duidelijk: de belastingmeesters in Belgie zijn net zo helder als die in Nederland. In ieder geval bedankt voor je uitleg, die CV's kennen we hier alleen van de 2CV. Quote
Sander GT Posted January 26, 2014 Posted January 26, 2014 Welkom Vlaming (of zal ik zeggen Noord-Pajottenlander ). Ik kan je nog geen ervaringen met de (Pro)Cee'd delen, ikzelf zit ook nog even in de wacht tot april. In ieder geval veel plezier alvast op het forum. Quote
Guest e49memling Posted January 26, 2014 Posted January 26, 2014 Ik ben niet echt een Noord-Pajottenlander. ik woon helemaal in het begin van het Pajottenland, eigenlijk niet ver van de 'grens' met het brussels gewest. Ik had niet echt verwacht dat het Pajottenland zou gekend zijn bij jullie..., maar misschien wél bij mensen die de typisch bieren van bij ons kunnen smaken : Lambic, Gueuze, Faro, Kriek... Quote
Ki'aad Posted January 26, 2014 Author Posted January 26, 2014 Ik ben niet echt een Noord-Pajottenlander. ik woon helemaal in het begin van het Pajottenland, eigenlijk niet ver van de 'grens' met het brussels gewest. Ik had niet echt verwacht dat het Pajottenland zou gekend zijn bij jullie..., maar misschien wél bij mensen die de typisch bieren van bij ons kunnen smaken : Lambic, Gueuze, Faro, Kriek... Alleen daarom al zouden onze twee landjes weer samen moeten smelten..... net as vroegah.... Quote
Guest e49memling Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 Alleen daarom al zouden onze twee landjes weer samen moeten smelten..... net as vroegah.... Net als vroeger, toen je nog jong waart. Een soort confederatie met Nederland binnen Europa, met respect voor eigenheid, waarom niet... Alleen wachten tot mijn nieuwe cee'd er is, anders moet ik € 600 betalen voor, hoe noemen ze dat... rijklaar maken van een nieuwe auto. Dat bestaat bij ons niet, of is in de aankoopprijs inbegrepen. Zeg eens, als je een banaan koopt moet je dan ook extra betalen voor het eetklaar maken van de banaan? 1 Quote
Ki'aad Posted January 27, 2014 Author Posted January 27, 2014 Net als vroeger....dan bedoel ik rond 1830. Die confederatie zie ik wel zitte, in ruil voor dat bier natuurlijk. Hebben jullie nog gas nodig? Zoja, dan mag je ook meedoen aan de herstelbetalingen in Groningen. Willen jullie Zeeuws-Vlaanderen hebben? Is te koop. Nog treintjes nodig? DAT ligt gevoelig, toch, meneer e49memling? We hebbe nog wat Fyra's en die zijn gratis. Wij zijn er klaar voor..... Dat met de banane is hier anders geregeld... je koopt ze...maakt ze gratis eetklaar...je eet ze... en achteraf betaal je nog eens in de reinigingskosten vant afvalwater.... 1 Quote
Guest e49memling Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 Nog treintjes nodig? DAT ligt gevoelig, toch, meneer e49memling? We hebbe nog wat Fyra's en die zijn gratis. Oh leuk, worden ze ook gratis geleverd? Even met 'de vrouw' overleggen( ) of we ze in de voortuin zetten, of achter. En wie weet krijg ik ze wel 'aan de praat' (ik heb een Italiaanse buurman...) Quote
Ki'aad Posted January 27, 2014 Author Posted January 27, 2014 Zet ze in je tuin, neem een week de tijd om alle problemen aan die Italiaan uit te leggen en je hebt daarna voor altijd ruzie..... dat ligt ook altijd zo gevoelig....bij die italianen.... Quote
Guest e49memling Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 Ik zal mijn dochters eens lief laten lachen naar die Italiaan (maar ook niets meer...) Dan smelten ze gewoon..., even de dweil en gedaan: Italiaan (dat rijmt) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.