Jump to content

Velgen Sporage > 2006

adrie

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb nieuwe 18 inch velgen onder mijn Sportage liggen met banden maat 255/40/18,hiervoor had ik op dezelfde velgen in de garage 255/55/18 erop laten leggen maar deze liepen aan dus alles weer eraf en de eerst genoemde weer terug erop.

Deze laatste banden zijn hele platte en zijn niet mooi de wielbak is niet opgevuld,nu zien ze er nog klein uit terwijl het toch 18 inch velgen zijn.

Nu is mijn vraag wat ik dan wel op de 18 inch kan leggen?misschien 245/50/18 of 255/50/18?

DIT IS EEN DRINGENDE OPROEP DUS IK HOOP DAT JULLIE SPOEDIG REAGEREN!!

Alvast bedankt,

Adrie

Hallo,

de 255/55/18 liep in de hoogte vast in de wielkas (aan de voorkant auto ,achter pasten ze goed),sedert 4 wkn ligt er 155/40/18 op(het is nu meer een stuiterbak,alles voel je wat in of op de weg ligt)maar er zit dus ook teveel ruimte tussen de wielkas en de velgen ze komen niet tot zijn recht voor wat betreft de grote van de velgen.

Hoe kijkt de 45 of de 50 qua hoogte? scheelt dit veel met de 40? en wat denk jij dat er op moet passen?

Met vriendelijke groet,

Adrie.

Edited by adrie

Hoi Adrie,

Als 55 aanliep in de hoogte en je 40 niet fraai vond, zou je 45 of 50 kunnen proberen als hoogte.

Ik rij zelf een Rio en heb er momenteel de originele stalen velgen onder liggen met Vredestein Quatrac 175/65 R14, dus 65 hoog. Hoe het verschil tussen 45 of 50 eruit ziet weet ik niet, maar als 55 aanloopt, is het wellicht slimmer om 45 te pakken, in plaats van 50...

Maar ik ben geen bandenexpert...

Groeten,

Peter