Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wij kregen de volgende vraag binnen. Weet iemand het juiste antwoord m.b.t. afplakken koplampen.

Hier komt de vraag:

Ik ben een gelukkige eigenaar van een KIA Carens van 1,5 jaar oud (nieuw gekocht) Nu wil ik graag naar Engeland en hoor dat ik daar mijn lampen voor moet afstellen, omdat ik anders met de berm-verlichting tegenliggers in Engeland verblind.

Mijn dealer zegt 1. niet te weten hoe dit moet, 2. niet te weten of je de koplampen zonder problemen mag afplakken (ivm inbranden) en zij geven het advies dit door de ANWB te laten doen. De ANWB op hun beurt geven het advies dit door de dealer te laten doen. Kortom wat nu te doen???

Posted

Ben ook verschillende keren met de auto naar Schotland geweest, (niet met de Sorento). Heb de koplampen nooit afgeplakt, geen problemen gehad. Meestal rij je toch overdag.

Posted

Afgelopen jaar in England geweest met mijn Sorento, niets afgeplakt geen probleem. Ik heb Engelse vrienden welke vaak met de auto naar Nederland komen, plakken ook niets af. Volgens mij is dat ook niet meer wettelijk verplicht, maar ik weet dat niet zeker.

Groet Henk Uittenbogaard

Posted

Dit is wel degelijk van belang.

als je naar Engeland gaat met de auto koplampen afplakken.

Kijk maar op www.visitbritain.com

Aangezien de koplampen van uw auto zo zijn ingesteld, dat deze naar de berm schijnen , loopt u het gavaar dat u uw tegen liggers verblind. DIT IS DUS WEL VERBODEN.

U doet er dus verstandig aan om uw koplampen af te plakken, hiervoor zijn speciale stickers te koop o.a. bij halfords, A.N.W.B winkels en deze stickers kunt u ook op de boot kopen naar engeland toe.

De boetes in Engeland zijn niet gering, en een ongeluk zit ook in een klein hoekje, WIE IS ER DAN DE SCHULDIGE denk er goed over na, en denk er niet te ligt over .

Grt Michel

Posted

Ik heb even gekeken op de uitstekende site van www.visitbritain.com maar kan er echt helemaal niets over terug vinden. Wel een nette site overigens. Het enige dat ik wel weet is dat in het verleden koplampen gedeeltelijk werden afgeplakt. Dus ook de Britten die naar het vaste land reizen. Koplampen van oudere auto's hebben een aantal hoeken aangegeven op het glas. Deze hoeken zijn ook bedoeld voor de verlichting naar de berm toe. Nieuwe auto's hebben deze tekeningen op het glas niet meer en kan er ook niets worden afgetekend/afgeplakt. Om die reden hoef je dan ook volgens mij niets meer af te plakken maar uitsluiten kan ik dat niet. Wij zijn zelf 1 x naar Engeland geweest en hebben daar geen problemen ondervonden. Dus ook niet van tegenliggers.

Groet,

Jos en Sheila

Posted

Er staat inderdaad niks meer over op op de www pagina daar heb ik het toendertijd vanaf gehaald.

Maar stickers zijn bij de shops in mijn vorige stukje wel te koop.

Grt