oir Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Na het vervangen van de cilinderkop van de rio 1.5 dohc heeft deze nog ca een half uur gelopen en is niet meer aan de praat te krijgen. tijdens starten lijkt het erop dat de ontsteking niet op tijd staat. (ploft) distributie staat op juiste merktekens. storing uitlezen geeft aan nokkenaspositiesensor. vervangen hiervan geen resultaat. wie kan mij verder helpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiatech Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Hallo, Staat je distributie nog wel op tijd? Als deze versprongen is geeft ie ook de fout nokkenassensor. Groeten, Kiatech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oir Posted February 14, 2009 Author Share Posted February 14, 2009 gebruikt een universel Gates snaar. Inlaat zijde merkteken I uitlaatzijde merkteken E krukas ook op merkteken graag meer suggesties. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oir Posted February 27, 2009 Author Share Posted February 27, 2009 Toch wel jammer dat er verder niemand reageert, heb nogmaals distributie los gehad en opnieuw gemonteerd echter geen verbetering. zuigers gaan op en neer, bezine wordt toegevogd, vonk op de kabels. echter vonkt hij niet op tijd. graag adviezen. mvg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazteam Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Hallo oir, dat er niemand reageert is niet leuk. Veel mensen op dit forum zijn best technisch, maar misschien is jouw probleem iets te complex?? Daarom mijn advies: zoek je advies misschien bij een goede garage in de buurt. Succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Een universele riem dus... Vind ik persoonlijk wat raar klinken. Is de after-market riem speciaal gefrabriceerd voor de Kia Rio, en dan specifiek voor de 1.5 versie van dezelfde bouwmaand+bouwjaar als jouw Rio, en de motorcode. Zo niet, dan kan het zijn dat de merktekens niet correct staan afgebeeld op de riem, waardoor de timing dus toch niet correct staat. En verder, heb je je kleppen na het vervangen van de kop wel correct gesteld? Zo niet, dan moet dit vanzelfsprekend nog gebeuren. En controleer ook nog even, als je ze afgesteld hebt, of je alles wel goed hebt vastgedraaid wat betreft de schroeven, stelpunten van de riem etc. Als je een blok een half uur statonair laat lopen dan trilt hij vanzelfsprekend, en door die trillingen kunnen je spanpunten wat losser komen, waardoor je riem kan verspringen en de kleptiming dus verkeerd staat. Een vonk die niet optijd komt moet je zoeken in de ontstekingshoek. Dit moet je met een uitleescomputer doen. De ontsteking van een Rio wordt namelijk electronisch geregeld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Hoi Oir, Wellicht is jouw vraag (zoals Philip eigenlijk al zegt) wat t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oir Posted March 13, 2009 Author Share Posted March 13, 2009 Het bleek inderdad nogal technisch, bij een dealer, die ook nog heeft gebeld kwam geen verdere informatie, na bestuderen van het handboek ook geen logica. toen hebben we ouderwetse boerenslimheid gebruikt en onlogisch nadenken. toen bleek het basis signaal van de ontstekking naar de computer niet goed door tekomen waardoor de ontstekking te laat gebeurde. na dit gecorrigeerd te hebben doet hij het weer. bedankt voor de reacties en succes met het forum mvg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.