Jump to content

Brodit (telefoonhouder)

Geronimo81

Recommended Posts

Goedemorgen mede-sportage rijders.

Heb bij de aanschaf van m'n nieuwe Sportage in 2010 gekozen om geen navigatie erbij te kopen, dit ivm de bijtelling. Zit nu al jaren te tobben met m'n telefoon in het vakje onder het dashboard. Navigatie van de moderne telefoons doen tegenwoordig niet meer onder voor (of zijn zelfs beter dan) de navigatiesystemen in veel auto's, enige nadeel is dat als ik hard door een bocht rijd, ik m'n telefoon weer van de vloer af kan schrapen...

Om langere irritatie te voorkomen, ben ik op zoek gegaan naar een systeem waarin ik m'n telefoon op m'n dashboard kan klikken. M'n zwager kwam met het merk BRODIT. Mijn vraag is, zijn er hier mensen met ervaring met dit product, of wellicht met vergelijkbare producten?

Ik heb even op hun website gekeken en ze hebben per type telefoon en per merk auto apparte houders. Dus het is wel 'custom made' voor ons type Sportage. Alleen zag ik dat de houder voor de Sportage in het luchtuitlaatrooster geklikt moet worden en dat vind ik nou niet zo sjiek.

any comments?

Heb trouwens vorige week ook een Kia Rio gekocht en zou hiervoor ook graag een vergelijkbaar systeem in (laten) bouwen.

Hi Geronimo,

Ik ken het probleem. Ik heb diverse opties geprobeerd, waaronder de Kuda, maar ben nu overgestapt op de tetrax (magnetisch, maar wel in het luchtrooster):

043380_g.jpg

Ik heb deze eventueel nog wel voor je te koop, voor een zacht prijsje.

Ook heb ik de andere variant nog liggen (ook eventueel te overname):

243385.jpg

....

Ik heb even op hun website gekeken en ze hebben per type telefoon en per merk auto apparte houders. Dus het is wel 'custom made' voor ons type Sportage. Alleen zag ik dat de houder voor de Sportage in het luchtuitlaatrooster geklikt moet worden en dat vind ik nou niet zo sjiek.

....

Ik vind deze Brodit (van mij dan) helemaal Top. Kan hem ook zo verwijderen voor langere duur als deze niet wordt gebruikt.

Op deze Brodit zit dan mijn Tom Tom, de telefoon gebruik ik niet!

Ik zelf heb gekozen voor een kuda console met daarom een brodit houder voor mijn telefoon. Alles is zo mooi weggewerkt zonder hangende kabels enz. Ik heb hier ooit een topic over gestart daar staan ook plaatjes in.

Persoonlijk vind ik overigens de telefoonhouders van Carcomm beter dan die van brodit. Deze was destijds voor mij alleen nog niet leverbaar. Voordeel van Carcom is dat deze standaard al geschikt is om de stekker er af te knippen en op 12v aan te sluiten. Alle electronics zit namelijk in de houder. Bij Brodit zit de electronica in de stekker. Deze kun je er dus niet zomaar van af knippen. Ik heb bij mij hier 2 kabels op gesoldeerd en de kabels aangesloten op kabels van de sigarettenaansteker. Uiteraard alles ook goed ingetaped.

Voordeel bij de Kuda console is dat he alle kabels er mooi in kunt wegwerken en het lijkt een geheel met de rest van dje dashbord.

Ik zou dus op het aanbod van Towerom in gaan. Ik heb destijds rond de 30,- betaald voor de Kuda console.

De prijs van je telefoonhouder is natuurlijk afhankelijk van het type en uitvoering. Ik geloof dat een passieve van Brodit rond de 25,- kost en ee actieve rond 40,-. Die van Carcom zijn overigens vaak een tientje duurder.

pfff, hoop informatie, dank allen!

Ik heb geen verstand van types of actieve/passieve systemen. Ik wil gewoon iets waar ik m'n telefoon op vast kan klikken.

Ik vind de eerste foto van Towerom erg netjes weggewerkt, alleen zit daar toch volgens mij nog een (leren) console onder dat niet standaard op een Sportage zit?

Ik heb een iPhone5 maar met hoesje, past dit op zo'n systeem?

Die lederen console is een kuda console.

Daar monteer je de brodit of carcom houder voor je telefoon.

Actief betekend met laad functie en passief is alleen maar een houder.

ok thx.

Hoe monteer ik die Kuda op m'n dashboard en hoe monteer ik de brodit daar weer op? gaat dit met een magneet?

Hoe zit het met de beenruimte van de bijrijder? Tikt die met de knie dat ding er steeds af of valt dat mee?

Montage wijst zich van zelf.

Er zit een soort beugeltje dat onder het plaatje van je climatecontrol klemt en een klein schroefje in de opening van je dashbordkastje. Van beide zie je helemaal niks.

Je telefoonhouder schroef of plak je hier gewoon op. je kunt hier dus elke gewenste lader of houder op monteren. Dus als je liever een universele houder hebt kun je die hier ook gewoon op monteren. Wat beenruimte betreft, daar merk je niks van. Het lijkt en voelt gewoon als onderdeel van je dasbord/middenconsole. Maar ruimte zat. Mocht je er toch tegen aankomen is er niks aan de hand, je moet wel heer raar en met veel kracht duwen als je m eraf wilt duwen.