Ga naar inhoud

Geronimo81

Leden
  • Aantal items

    164
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    5

Geronimo81 won de laatste dag op 19 maart

Geronimo81 had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!

Community reputatie

25 Excellent

Over Geronimo81

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Auto
    Kia Sportage 1.6gdi X-ecutive Plus Pack 2010
    Kia Rio 1.2 CVVT Super Pack 2012
    Kia e-Niro ExecutiveLine 2019

Recente bezoekers van dit profiel

238 profielweergaven
  1. Geronimo81

    Ton's aanstaande e-Niro

    @Sigmasailor heb je je e-Niro binnen?
  2. Geronimo81

    e-Niro: De laadpaal, welke heb je besteld of welke gebruik je?

    ik vind de kerstverlichting gezellig, doe er zelf volop aan mee, maar dat hoort een beetje bij die tijd/sfeer. Zo'n blauwe lamp vind ik niet fraai. Er zullen geen kamervragen over gesteld worden, maar als ik kan kiezen heb ik liever niet zo'n ding op m'n oprit
  3. Geronimo81

    e-Niro: De laadpaal, welke heb je besteld of welke gebruik je?

    ja, die van EVbox heeft dacht ik zo'n blauwe (of groene) ring die je vanaf Mars op ziet lichten. Op zich prima als je de buurman z'n ogen uit wil steken, maar dat soort felle lichten hoeven van mij ook niet zo nodig. Bij die van ons zit helemaal geen licht? of alleen als je je pas er langs haalt? of is het een klein lampje? Hij zal toch wel aangeven als hij vol is oid denk ik?
  4. Geronimo81

    e-Niro: De laadpaal, welke heb je besteld of welke gebruik je?

    klinkt goed @korsowito! Ik moest 6 weken wachten. Kon de wallbox eerder geleverd krijgen, maar dan zou ik hem zelf moeten plaatsen en dat zie ik niet zitten. 6 weken wachttijd vond ik nog meevallen. Ik heb zelf ook een bedrijf waarbij ik monteurs langs klanten stuur en mijn wachttijd is momenteel 8-10 weken (klinkt leuk, maar is echt super irritant, betekent simpelweg dat ik niet genoeg personeel heb...) Bij mijn zwager z'n newmotion wallbox leek het alsof zijn pas niet geactiveerd was, maar het bleek dat de kunststof kap van zijn wallbox te dik was om een signaal van zijn pas te kunnen ontvangen, oid. Eerst monteur langsgeweest om alles na te lopen en uiteindelijk de kap eraf gehaald en toen deed hij het wel. Of er nou uiteindelijk een andere kap op is gezet of een andere pas is aangevraagd, weet ik eerlijk gezegd niet.
  5. Geronimo81

    e-Niro: De laadpaal, welke heb je besteld of welke gebruik je?

    ben je tevreden over hoe de monteur de graafwerkzaamheden weer netjes heeft achtergelaten? Mijn zwager heeft toevallig een maand geleden zo'n newmotion ding laten plaatsen en die hadden het zo druk dat ze even vlug zo'n box kwamen ophangen, maar nadien moest men nog 3 x terugkomen omdat het niet goed aangesloten was, etc. Ik krijg het idee dat men in deze branche de grote drukte niet aankan en daarom de kwaliteit/service af en toe wat te wensen overlaat. Maar wellicht was dat gewoon een 'maandagmorgen' geval en ben jij gewoon tevreden...
  6. Geronimo81

    e-Niro: De laadpaal, welke heb je besteld of welke gebruik je?

    puur uit interesse: wat is de reden dat je juist geen vaste kabel wil? Is dit esthetisch of ben je bang voor vandalen wellicht?
  7. Geronimo81

    e-Niro: De laadpaal, welke heb je besteld of welke gebruik je?

    thx voor de info! zit er ook dynamic loadbalancing bij? God wat klinkt dat interessant (heb ook eens een keertje gegoogled...) Ik heb ook van die diepe voegen tussen mijn bakstenen, vandaar dat ik het vroeg. Ik heb gekozen voor een wallbox, want op mijn oprit staan twee auto's naast elkaar en dan is elke meter die ik kan besparen meegenomen, zeker met mijn vrouw haar 'inparkeerskills'. edit: ik zie dat je geen vaste kabel hebt?
  8. Geronimo81

    e-Niro: De laadpaal, welke heb je besteld of welke gebruik je?

    netjes dat zwart. Ik heb een donkergrijze besteld, geloof ik. Mag ik vragen waarom je voor een paal hebt gekozen, ipv een wallbox? Ervaring met de monteur is goed? Ik moet er een dag voor thuis blijven als hij komt, dus dan is het wel zo gezellig als het een beetje een vriendelijke man/vrouw is
  9. Geronimo81

    e-Niro: De laadpaal, welke heb je besteld of welke gebruik je?

    ah ok, sorry, dat wist ik niet. foto's!!!
  10. Geronimo81

    e-Niro: De laadpaal, welke heb je besteld of welke gebruik je?

    @korsowito bij mij komen ze volgende week van NewMotion. Heb jij je laadpas al aangemeld? ik ben dat wel van plan te doen voordat ze komen, want dan kun je e.e.a. testen voordat ze weggaan. Ben benieuwd naar je ervaring.
  11. Geronimo81

    Nieuwe aandrijfmotor KIA E-Niro

    Enige dat ik tot nu toe heb gehad met mijn e-Niro is een kapotte spiegel en volgens mij is dit dezelfde als van de Niro. Ik snap dat ze zsm die auto's op de markt wilden zetten, wij zaten ten slotte met z'n allen te popelen om er 47K voor neer te tellen, maar je mag toch verwachten dat een autofabrikant als Kia zorgt voor voldoende onderdelen voordat ze een nieuw type op de markt brengen? Of wellicht ben ik te negatief
  12. Geronimo81

    Nieuwe aandrijfmotor KIA E-Niro

    je kan uiteraard altijd pech hebben, zoals @E-Niro Boy. Wat ik kwalijk vind is dat er blijkbaar geen onderdelen in europa zijn? Hoe kun je nou een auto leveren, zonder reserveonderdelen te hebben?
  13. Geronimo81

    e-Niro - Stamtafel

    Ik heb het zelfs al als ik in de e-niro haast heb en even door wil rijden. Dan zet ik hem in de sport mode en de regeneratie op stand 0. Als je dan je 'stroom'pedaal los laat, rolt de auto voor mijn gevoel echt bizar ver uit en denk ik altijd "wow, deze auto is echt aerodynamisch, hij heeft haast geen luchtweerstand, kijk eens hoever die uitrolt" terwijl het waarschijnlijk niet veel verder is dan bij willekeurig elke andere auto, alleen raak je inderdaad snel gewend aan dat afremmen. Ik heb hem in de eco stand standaard op stand 2 staan (ook vanwege het feit dat dan het remlicht niet constant aangaat als je je gas los laat) maar zet hem laatste tijd regelmatig op 3 want dat one-pedal-driving bevalt me prima. Was even heel erg wennen, mijn vrouw werd in het begin kotsmisselijk van me, maar inmiddels voel ik mezelf helemaal de master van het terugwinnen van electriciteit Om over het rijden in andere (benzine) auto's maar te zwijgen. Reed pas in een mercedes B klasse van de garage met automaat, dus dacht dat dit wel redelijk dezelfde ervaring zou geven als electrisch rijden... Maar een automaat schakelt natuurlijk wel gewoon, dus je voelt de auto echt inhouden, schakelen en dan weer op het gas gaan, hetgeen bij de e-niro zonder overbrenging echt veel vloeiender gaat... En ik reed vorige week in mijn vrouw haar Kia Rio... ik dacht heel even dat ik opnieuw moest leren rijden de eerste paar 100 meter... Ik voelde me echt een aansteller, maar was serieus wennen gewoon! We hebben er hard om gelachen. Ben er heel snel aan gewend, maar echt superblij dat ik de stap naar EV heb gemaakt... Ik heb dit jaar nog niet één x getankt...
  14. Geronimo81

    Ton's aanstaande e-Niro

    Ik heb zelf ook een beetje zitten rekenen (niet zo gedetailleerd als hierboven) en kwam ook rond de €0,04/km aan brandstofkosten uit. hierin zit overigens niet de laadpaal meegerekend, die toch aangeschaft moet worden. als die in 5 jaar afgeschreven moet worden, kot er zomaar 1 à 2 cent/km bij. Nog steeds geen vergelijk met benzine of diesel natuurlijk... Snap ik je foto niet goed, of is de laadtijd wel erg lang? van 36% naar 100% laden, met 6,4 kW in 33 uur lijkt me wat overdreven. Grappige sidenote: van 36 naar 100% is 64%... 64% bijladen van een 64kWh accu, met een snelheid van 6,4 kW duurt 6,4 uur
  15. Geronimo81

    Afremmen en stilstaan

    Ik vind de LKAS van de e-Niro echt stierlijk vervelend, maar deze kun je dus niet blijvend uitschakelen. elke keer als je de auto start moet je die dus weer uitzetten. Echt een tegenvaller, vind ik. Zelfs de Kia dealer kon het met hun uitlees-apparatuur niet blijvend uitschakelen. het regeneratielevel staat bij mij ingesteld op niveau 2. Dit vond ik destijds de fijnste stand, want bij de meeste snelheden gaat het remlicht niet aan als je je 'stroompedaal' los laat. Want dat vind ik nog wel een nadeeltje van dat regeneratief remmen, als je bij hogere snelheden van je 'gas' af gaat en hij staat in een te hoge stand, gaat je remlicht aan (maar goed ook) en dit kan op je achterligger overkomen alsof je dronken bent of een breaktest doet. Standje 2 is voor mij de gulden middenweg, terwijl ik waarschijnlijk nog liever in standje 3 zou zetten.
×

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.