Jump to content
  • Sign Up

Geronimo81

Leden
  • Content Count

    194
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Geronimo81 last won the day on May 22

Geronimo81 had the most liked content!

Community Reputation

37 Excellent

About Geronimo81

  • Rank
    Lid
  • Birthday 09/18/1981

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Auto
    Kia Sportage 1.6gdi X-ecutive Plus Pack 2010
    Kia Rio 1.2 CVVT Super Pack 2012
    Kia e-Niro ExecutiveLine 2019

Recent Profile Visitors

314 profile views
  1. vertrokken vanaf een klein dorpje ten zuiden van Rotterdam, dus niet heel ver van de Belgische grens idd! en ik moest er voor mijn werk zijn. Kon daar trouwens bij de klant gratis opladen, wat een luxe!
  2. gister naar Noord-Frankrijk en weer terug gereden, op één lading! Heb dit keer echt als een oude dame gereden, gewoon om te kijken of ik het zou redden. Dus cruisecontrol aan en achter vrachtwagens blijven plakken. Uiteindelijk 372 km gereden en nog 113 km rijbereik over, met een gemiddeld verbruik van 13,4 kWh/100 km. (ca. 15 graden, weinig wind) Het zal niet in het Guinness book of Records komen, maar met bijna alleen maar snelweg kilometers en zonder file, vind ik dit toch een behoorlijk net verbruik! Wat heb ik hiervan geleerd? * volgende keer gewoon normaal doorrijden, dan haal ik het ook makkelijk. * ik kan gewoon naar f*cking Frankrijk en weer terug met m'n elektrische auto, zonder bij te laden!
  3. ik heb 2 maanden met de grannystekker geladen. Is misschien niet ideaal, maar heb het niet als storend ervaren. in 12 uur laadt het zo'n 200 km bij en dat was voor mij voldoende. (dit betekent niet dat je dan niet meer dan 250 km op een dag kunt rijden, dit betekent dat je, in het geval dat je de auto compleet leeg zou rijden, je de volgende dag max 250 km kan rijden totdat je moet laden, hetgeen in mijn geval dus niet is voorgekomen). Enige nadeel vond ik dat ik in 'n garage moest parkeren, omdat ik zo'n grannystekker liever niet buiten liet (weet achteraf eigenlijk niet eens meer waarom). Dus dat betekende fietsen eruit en grasmaaier e.d. opruimen om ruimte te maken voor de auto... Hoop gehannes, maar is prima te doen als je niet overdreven veel km's maakt en het tijdelijk is (totdat je zappi geleverd wordt). Ik merk persoonlijk dat ik me vantevoren teveel zorgen heb gemaakt over het type laadpaal, laadsnelheden, loadbalancers en whatever. Ik rijd naar m'n werk, bezoek wat klanten, rijd weer naar huis. hang dat ding aan de stekker en nadat ik zo'n 150 km heb gereden is 'ie met 4 uurtjes weer vol. Enige dat me een beetje irriteert aan een BEV is dat je voor elk ritje (ook als dochter naar de tennis moet of als pa naar de bouwmarkt wil) je die stekker eruit en erin moet steken, maar dat zijn nou echt first world problems
  4. als ik de auto 100% vollaadt (weet nou niet of het dan effectief 64 of 67 KwH is) stond er vanmorgen 441 km op de GOM. Oftewel, over de laatste ritjes heb ik op een haar na het verbruik van de WLTP gehaald (455 km). Het is nog niet zo'n feest als bij @Sigmasailor maar ben er toch alleszins tevreden mee! Ter info, ik rijd als het kan lekker door, maar merk dat ik steeds vaker ongemerkt achter een vrachtwagen plak. Die cruisecontrol is zo relaxt dat ik het niet eens meer doorheb. Als het echt rustig is, rijdt ik linkerbaantje 130-140 km, maar in mijn regio (ZH) is het eigenlijk haast nooit echt rustig, dus is het eer filerijden en achter vrachtwagens plakken
  5. "onderhoudsschema bij normaal gebruik (voor Europa [behalve Rusland])" only in Russia... Betreffende de Garage-koffie. Bij de Kia dealer in Rotterdam hebben ze voor de verandering erg goede koffie En dat moet toch ook wel lekker zijn zeg... 90.000 m per jaar rijden en nooit langs een FastNed. lang leve de actieradius van de e-Niro! (ik heb nu 3,5 maand mijn e-niro (8000 km gereden) en tot nu toe alles thuis geladen)
  6. ik kreeg bericht dat er een nieuwe navi update beschikbaar was. Dus die zullen ze ws bij de eerste beurt wel meenemen. Zit geloof ik nog maar rond de 8000 km dus voor mij duurt het nog wel even voordat de eerste beurt komt. Lijkt me toch dat de beurtjes wat voordeliger uit gaan vallen met een EV in vergelijking met een ICE. Remmen worden minder belast, geen olie verversen, geen filters e.d. Aan de andere kant, de garage zal toch ergens z'n marge op moeten pakken, dus ze zullen wel iets verzinnen als: "maak je EV gereed voor de zomer-pakket" Ben benieuwd... Trouwens, weet iemand wanneer de eerste APK komt met een EV. Diesel is na 3 jaar, benzine na 4 jaar. EV na 5 jaar?
  7. Ik vond het ook wennen, zeker omdat het een elektrische auto is en je geen verbrandingsmotor hoort draaien. Dus is het een soort van ritueel geworden. Als de auto geparkeerd is: 1. in P zetten 2. handrem erop 3. motor uit. Ik ben serieus een halve autist als het hierop aankomt, want als ik bijvoorbeeld met m'n dochter aan het kletsen ben en dus afgeleid wordt, vergeet ik nog weleens één van de drie stappen... Ik merk altijd dat ik de motor ben vergeten uit te zetten als mijn stoel niet automatisch naar achter gaat en de radio uit... Maar om niet nog verder off-topic te raken: ik zet dus standaard, altijd de handrem 'erop' (behalve bij de wasstraat)
  8. valt wel mee hoor. Hij remt netjes op tijd, behalve als er ineens keihard voor je geremd wordt, dan moet je zelf bijremmen. Wordt de hoogste tijd dat iedereen de autopilot aanzet, dan schrikt er niemand meer. :P
  9. dat 'laat remmen' van de ACC is inderdaad erg wennen. eerst een paar keer met ouderwets zweet in de bilnaad een kruisje slaan en hopen dat de auto op tijd tot stilstand komt, maar inmiddels zit ik al append met de buurvrouw te fileflirten tijdens het afremmen... Dat went heel snel. En als de ACC niet snel genoeg kan remmen, hoor je vanzelf een waarschuwingspiepje dat je zelf bij moet remmen. (Dan is het wel zaak om snel dat rempedaal in te trappen trouwens) hoe heb jij flitspalen toegevoegd op je navigatie trouwens? Ik heb mijn auto nog niet als hotspot met wifi verbonden, dus mijn actuele info is niet zo actueel...
  10. @Sigmasailor het wordt morgen zo'n 15 graden, weinig wind en droog... Perfecte omstandigheden om records te breken!
  11. Ik rijd niet zoveel km's dat ik me zorgen maak om range, en de kosten zijn toch laag, dus ben best bereid wat actieradius in te leveren tbv wat genot @Ton van Hout het is niet de kou, het zijn de koude luchtstromen. Ik ben getrouwd met een Griekse vrouw en we vechten altijd om de temperatuur in de auto, zij wil 22, ik 19 haha. Maar hetgeen me 'irriteert' is dat het voor mijn gevoel niet één temperatuur is. Kan het wellicht niet goed uitleggen. Ik zal die driver only functie eens uitzetten... of gewoon stoppen met zeuren
  12. Wat een heerlijk woon-werk-verkeer ervaring moet jij hebben daar in het noorden...
  13. niet vergeten dat dit een erg zware auto is voor z'n formaat, dankzij het accupakket. Daardoor zal hij wat minder soepel over van die vluchtheuvels rijden dan een bijvoorbeeld een 'lui' afgestelde citroen. Ik reed hiervoor een Kia Sportage en die nam die heuvels ook wat relaxter dan de e-niro. Daarentegen trekt de e-niro weer veel soepeler op dan de Sportage. Ik vind de e-Niro echt heel relaxt rijden. Ik heb de laatste tijd wel een beetje moeite met de climat control. Krijg het maar niet 100% behaaglijk in mijn auto. op de één of andere manier is het ofwel te koud, of te warm. Ik kan mijn vinger er niet echt op leggen, maar het zal iets te maken hebben met luchtstromen, of wellicht met de 'driver-only' instelling. Ik zet dan vaak de stoelverwarming aan om het een beetje warm te krijgen... Ligt dit aan mij of zijn er meer die dit ook hebben? Met name als het zo tussen de 10 en 15 graden is buiten, en dat de auto 'twijfelt' tussen 'airco' en 'heat' krijg ik het idee dat de auto het zelf ook niet meer snapt ofzo... Zal aan mij liggen...
  14. @Sigmasailor Ik dacht vanmorgen precies hetzelfde: wat ouderwets dat ik de zomertijd nog handmatig aan moet passen (het waren trouwens welgeteld twee drukken op het touchscreen), maar later dacht ik: wellicht is het juist wél heel modern, aangezien we tegenwoordig de discussie over zomertijd voeren en waarschijnlijk over een paar jaar wel helemaal geen zomertijd meer hebben!! Als je op het klokje op het scherm klikt, kom je automatisch in het 'tijd-menu' en daar kun je simpel 'zomer/wintertijd aanvinken. @Terp1234 De eerste kras is altijd de ergste! zo te zien valt de schade gelukkig mee. Nog niet eerder gehoord of meegemaakt dat de VESS honden gek maakt. zal het in de gaten houden.
  15. ah ja, da's waar. sorry :S Je kunt trouwens op https://my.newmotion.com je verbruik bijhouden. Je ziet exact per laadsessie hoeveel KW in hoeveel uur je hebt bijgeladen etc.
×
×
  • Create New...