Ga naar inhoud

Prlwytzkofsky

Leden
  • Aantal items

    65
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    4

Prlwytzkofsky won de laatste dag op 1 maart

Prlwytzkofsky had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!

Community reputatie

9 Neutraal

1 Volger

Over Prlwytzkofsky

  • Titel
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    E-Niro, een blauwe

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Prlwytzkofsky

    Regeneratief remmen via rempedaal?

    Ben ik nou de enige die de automatische setting voor regen gebruikt? Dan is ie gekoppeld aan de ACC. Dus bij gas loslaten op lege weg resulteert het in nauwelijks regen. Maar als je gas loslaat bij het naderen van een rotonde en er rijdt iemand voor je dan gaat ie naar de maximale stand. Is even wennen maar ik heb de flippers al een maand niet meer aangeraakt.
  2. Prlwytzkofsky

    Batterij gezondheid

    Ik gebruik een van interfuse, maar in principe zou elke het moeten doen (deze is ook niet meer leverbaar zag ik). https://www.aliexpress.com/item/Interfuse-Mini-Car-Diagnostic-Scanner-ELM327-v1-5-Compatible-OBD-II-Bluetooth-for-Android-Free-Shipping/642482518.html Kapje past niet, maar ik vind dat niet erg. Noem me paranoide, maar ik voel me niet prettig als een appje van internet met je CAN bus aan het praten is onder het rijden.
  3. Prlwytzkofsky

    e-Niro - Stamtafel

    Gelukkig, ik voelde me al stom
  4. Prlwytzkofsky

    e-Niro - Stamtafel

    Hebben jullie ook wel eens dat je in een andere auto op de snelweg rijdt en je je ineens realiseert "oh stik, deze remt niet vanzelf"? Je went verbazend snel aan die ACC.
  5. Prlwytzkofsky

    Batterij gezondheid

    En nou vergeet ik zelf mijn laadgedrag er bij te zetten . Ik laad schat ik 95% thuis aan een 7,2Kw trafo. Rest snelladers. 1 februari. Samen met mijn vrouw rijden we ongeveer 60-70k per jaar in twee auto's. Afgelopen tijd was niet heel representatief (gelukkig) door vakantie en veel afspraken aan de andere kant van het land. Zal wel wat minder worden. Van de 2 auto's wordt de Niro wel verreweg het meeste gebruikt omdat ie het fijnste rijdt. We hadden altijd een diesel en een Zoe en de afspraak: alles wat je een beetje makkelijk electrisch kan doen doe je electrisch. Nadat de accu van de Zoe vorig jaar is geupgrade (van 24kWh naar 41kWh) bleek dat vrijwel alles makkelijk electrisch te doen is... Maar goed, ik ga niet heel lang van m'n garantie plezier hebben op deze manier
  6. Prlwytzkofsky

    Batterij gezondheid

    In dit draadje kan je je accu gezondheid posten. Dit is om te kijken welke factoren invloed hebben op de gezondheid van de accu van de Niro zoals snelheid van laden, kilometers, rijstijl, leetftijd etc. Je kan de gezondheid (State of Healt, SOH) door je dealer uit laten lezen, maar je kan ook met Torque Pro (misschien ook lite) en een ELM327 bluetooth dongle zelf een soort Leafspy/CanZE (de apps voor Leaf en Zoe) maken. Waarschuwing: de OBD poort is niet een alleen lezen poort, dus je kan ook dingen fout doen. Een paar linkjes die handig zijn: De PID's voor de Niro (clone or download, download as zip) https://github.com/JejuSoul/OBD-PIDs-for-HKMC-EVs De juiste staan in Hyundai Kona EV & Kia Niro EV Een handleidingkje om ze te installeren: http://www.mykiasoulev.com/forum/viewtopic.php?t=471 (onder method 2) Mijn resultaat na 9100 km: 100%. Laden doe ik meestal tot 80%, ik rij zo hard als de accu het toestaat (gebruik gemiddeld iets van 19,7kWh/100km), heel veel snelweg.
  7. Prlwytzkofsky

    e-Niro - Stamtafel

    Ik vind hem ook leuk! Beetje dikdoen met de Niro net als een e-tron.
  8. Prlwytzkofsky

    Ton's aanstaande e-Niro

    Twee metingen van vanavond: perc - kWh verbruik - rendement 18-42% - 17,51kWh - 88% 42-57% - 10,9 kWh - 88% Ik vermoed dat de volgende (57-80) een lager rendement geeft. Overigens is dit met een Ratio trafo lader en een dedicated kWh meter (weet niet of ie geijkt is, heb installateur gewoon gevraagd om een meter)
  9. Prlwytzkofsky

    Ton's aanstaande e-Niro

    Je gaat daarbij uit van de assumptie dat elke 10% die het BMS aangeeft exact 6,4kWh is. En dat is misschien niet helemaal waar, net als 100% niet echt 100% is. Ik vermoed dat er een kleine vertekening in zit waardoor het lijkt dat het rendement lager of hoger is tewrijl dat in werkelijkheid misschien helemaal niet zo is. Er zitten veel "misschiens" en "volgens mij" in omdat ik ook een beetje aan het zoeken ben naar wat de waarheid is...
  10. Prlwytzkofsky

    Ton's aanstaande e-Niro

    Lijkt op de waarden die ik over dat bereik heb gemeten. Volgens mij is niet elke 10% hetzelfde geschapen: rendement over 20-40% is veel hoger dan over 70-90%. Ik ga ook weer meten.
  11. Prlwytzkofsky

    e-Niro: De laadpaal, welke heb je besteld of welke gebruik je?

    Bedankt Hippe Lip. Ik denk dat de norm er voor is omdat in de toekomst wellicht auto's komen die het op 1 fase ook fout kunnen doen. Ik ga mijn type b verplaatsen en dan ben ik weer OK. Even een noot: mijne is wel een beetje een special omdat ik heb gevraagd om een smartevse i.p.v. de standaard Ratio controller. Misschien dat in de gewone productieversie wel een type b zit.
  12. Prlwytzkofsky

    Ton's aanstaande e-Niro

    Ik denk dat je uit moet gaan van de "virtuele" accu van 64kWh die het BMS je voorschotelt. Volgens mij is het zo dat het BMS je niet toe staat om echt 67kWh te laden om de levensduur te verlengen. Dus 100% != echt 100%. 82% komt redelijk overeen met wat ik op dat traject (40-100%) gemeten heb. Ik zag vreemde variaties: van 70-90% erg lage rendementen, maar de laatste 10% gaf weer rendementen van boven 100%. Het lijkt erop dat het BMS ook daar nog ons weer een vreemde werkelijkheid voorspiegelt: niet elke 10% =6,4 kWh. Hij wordt zo weer ingeplugd en dan ga ik nog eens een meting doen (ik heb een dedicated kWh meter voor elke lader hangen, dus iets makkelijker).
  13. Prlwytzkofsky

    e-Niro: De laadpaal, welke heb je besteld of welke gebruik je?

    Als ik het goed heb heb je deze: https://new.abb.com/products/2CSF204006R1630/fh204-ac-63-0-03-residual-current-circuit-breaker Dat is gewoon type A denk ik. Dus geen type B, maar als je een 1 fase lader hebt zou dat OK kunnen zijn. (zie discussie hierboven)
  14. Prlwytzkofsky

    e-Niro: De laadpaal, welke heb je besteld of welke gebruik je?

    Nee, ik heb echt de trafo (ook de gewone, daar zit wel een type B in) Zie ook foto in eerdere post: Op de dinrail zitten: aansluitstrip, relais, smartevse en aansluitstrip. Ik ben toch wel benieuwd naar wat er nu precies in 1010 staat, maar 350 Euro is me een beetje te duur... Ik vermoed dat het voor 1 fase echt niet verplicht is want Ratio is altijd best wel netjes.
  15. Prlwytzkofsky

    e-Niro: De laadpaal, welke heb je besteld of welke gebruik je?

    Hier staat nog een backup van het 1 versus 3 fasen verhaal https://www.renaultforum.nl/forum/en-het-is-geworden-t15522.html#p86280 Ik kan het alleen in de norm niet terugvinden.
×

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.