Jump to content

Recommended Posts

Posted

008_zps66f2e37a.jpg
Jammer,jammer,jammer,wat ging deze dag weer snel voorbij!.
De hele middag gereden met de KIA OPTIMA HYBRID!,samen met Bert(de andere)om elf uur aanwezig bij kec(kia experience center)te breukelen.
Aardig ontvangen met koffie en koekje.
We kregen een korte uitleg van sebastiaan over de optima.
Deze stond in de werkplaats te glimmen!,de kleur was Platinum graphite metallic(grijsblauw).
011_zpsb21942ac.jpg
Toen was het moment aangebroken om te gaan rijden,eerst alle toeters en bellen gezien en gehoord(het zijn er nogal wat)
039_zps213b5051.jpg
starten zonder sleutel,automaat in D en gaan!, wel,om kort te zijn;wat een fantastische auto!.
De auto heeft een grote kofferbak,die in de gewone optima ruimer is,maar vanwege het hybridesysteem wat ruimte kwijt is,maar toch ruim genoeg denk ikzelf.020_zpse3f76dc0.jpg
Wat we ook erg mooi vonden was het panoramadak in twee delen, we zijn eerst over de rijksweg richting zeist gereden,als je zo rond de 100/110 km per

uur rijd schakelt de brandstof motor zichzelf uit en gaat het elektrisch verder,wat natuurlijk het verbruik zeer ten goede komt!.
Toen zei bert,trap hem eens op zijn staart en zonder het te merken schakelt de branstof motor weer bij en gaat ervandoor als de bekende haas!.
Het weggedrag is voorbeeldig,rustig,geluidloos,ook in de binnenstad zeer handelbaar,kortom;Een zeer geschikte reisauto.
Toen zijn we in zeist aangekomen en kwamen een bordje slot zeist tegen,en toen zijn we daar de binnenplaats opgereden en heeft Bert een hele serie

foto,s gemaakt, we hebben de auto gelaten voor wat het was en zijn op dezelfde binnenplaats koffie gaan drinken en hebben uitgebeid over de auto gesproken.035_zps6e8e8020.jpg
032_zps1d59f471.jpg
030_zps28399458.jpg
We zijn van plaats gewisseld en wat me eigenlijk opviel was dat de bijrijdersstoel geen lendesteun en geen hoogteverstelling heeft!,wat je toch wel

moet verwachten in deze auto!.
Tweede punt is dat er geen trekhaak mogelijk is vanwege het hybridesysteem!,toch een punt voor als je graag met de caravan weg wilt!Verder is de

navigatie zeer goed(na een poosje gezocht te hebben in het menu,we zijn geen navi rijders!)
De ruimte in de auto is zeer riant,alleen voor mensen van +/- 1.90 en langer zit het panoramadak wat in de weg!.
Bij het inschakelen van de achteruit gaat de navi over naar de achteruitrij camera,wat toch wel heel lekker is bij een auto van 5.00 meter!lang.
We zijn toen binnendoor naar de piramide van austerlitz gereden over bulten en kuilen,want de weg was niet zo best.
004_zps7c8020d5.jpg
Ook hier geeft de optima geen krimp,hij neemt de oneffenheden zeer goed en blijft comfortabel.
006_zps78132ecc.jpg
Je kunt ook gebruik maken van de tiptronic en zelf schakelen,en wat ons opviel, in de stad schakel hij dus niet over!.
Hij stond in 3 en bleefin 3!, het hybridesysteem is zo sterk dat je niet hoeft te schakelen!, Geweldig!.
001_zps7cb18dba.jpg
Aangekomen bij de piramide heeft Bert weer een paar mooie foto,s in het bos gemaakt van de auto.
http://i40.photobucket.com/albums/e232/nannb000/OPTIMA/009_zps5fe7cf31.jpg
Hierna de terugreis weer aanvaard richting utrecht over de rijksweg en wederom een geweldige ervaring!.
http://i40.photobucket.com/albums/e232/nannb000/OPTIMA/012_zps65c8e031.jpg
Ik persoonlijk vond het een geweldige ervaring om met deze Kia te mogen rijden,want wees eerlijk, welk automerk doet dit voor zijn klant!.
http://i40.photobucket.com/albums/e232/nannb000/OPTIMA/036_zps9678e29e.jpg
Ook wil ik Bert bedanken voor de leuke dag!.Grt,Bert van der Velde.(Een  zeer tevreden kia rijder!)

Gr,
B vd V

• Like 1
Guest GreyGriffin
Posted

Hallo Bert,

Met aandacht het verslag gelezen over jullie rijtocht met de auto die ik verreweg de mooiste van de hele Kia-lijn vind.

Als verstokte automaat-rijder heb ik een vraag over de Optima. Hebben jullie toevallig de kick-down uit kunnen

proberen? Ik ben zo benieuwd hoe die werkt in een hybride.

Groet,

GG

Guest Warmentuuter
Posted

We hebben er even op moeten wachten.

Maar weten nu wat over de Optima Hybrid.

Posted

Mooi verhaal Bert (en die andere) leuke foto's van een mooie Hybride en jullie ervaring maakt het af! Hulde.

Posted

Heej, het verslag is verplaatst.....?

Ik zeg een leuk verslag, kort en krachtig. De plaatjes zien er goed uit.

Bedankt voor het verslag Bert.....of was het nou Bert?