Kawamaus Geplaatst 20 November, 2014 Geplaatst 20 November, 2014 Beste mede forumgebruikers, Ik heb sinds een week een S100 navigatiesysteem in mijn Kia Rio gebouwd. Nu heb ik het volgende probleem: Het geluid dat via de USB wordt afgespeeld, doet het de ene keer wel en de andere keer weer niet. Tevens werkt de stem van het navigatieprogramma dan ook niet dan wel. (gelijk met USB). Een een enkele keer werkte de stuurwielbediening voor volgende track niet. De rest werkt allemaal goed. Na heb ik iets gelezen over het niet goed schakelen van de MCU?? En zou een update qua software moeten doen? Ik ben nogal een leek hierin en zou graag weten hoe ik dit probleem kan oplossen. Heb nu de volgende gegevens uit het systeem gehaald: RAM: 512MB Flash: 4096MB OS edition: S100-UNI20130829 APP edition: S100-V1.10.7.0 MCU edition: X00I S00B C204 DVD edition: 3227 V101 7705 BT edition: 20121204 CAN BUS: - Met vriendelijke groet, Maurice Quote
Gast Stief Geplaatst 20 November, 2014 Geplaatst 20 November, 2014 Hallo Maurice, Als je pech hebt is het je controllerboard. Maar meestal bij dit soort problemen is het softwarematig. Je hebt overigens wel erg oude software voor een unit van een week oud. Ik kan dit weekend wel de laatste software voor je uploaden. Voordeel van de latere updates is tevens meer rdsinfo zoals zendernamen in de lijst ziet staan. Quote
Kawamaus Geplaatst 20 November, 2014 Topic Starter Geplaatst 20 November, 2014 Beste Stief, Ik hoop dat het dan niet de controllerboard is. Wat dat dan ook is Het zou heel fijn zijn als je de laatste software kan updaten. Dan ook graag met een kleine omschrijving hoe ik het erop moet zetten Zaterdag zit ik alleen in Antwerpen en kom zondag in de middag weer terug. Zit er trouwens nog verschil in software voor een Rio en bijvoorbeeld de picanto of ceed of welk ander model dan ook? Groet Maurice Quote
Gast Stief Geplaatst 21 November, 2014 Geplaatst 21 November, 2014 Software is allemaal gelijk. Zelfs bij de modellen van andere merken. Alleen bij auto's waarbij bepaalde zaken via CanBus geregeld worden zit er soms een afwijking in. Er zit een programmatje bij, die je moet starten om.de software te configureren voor jouw model. Quote
Towerom Geplaatst 21 November, 2014 Geplaatst 21 November, 2014 Sinds een firmware update heb ik hetzelfde probleem, dus ik zou het ook waarderen, Stief! Quote
Kawamaus Geplaatst 21 November, 2014 Topic Starter Geplaatst 21 November, 2014 Beste Stief, Ik ben heel benieuwd naar de software en je beschrijving. Vanochtend volop geluid, maar vanmiddag weer geen geluid. Pffffff Alvast bedankt. Groet Maurice Quote
Gast Stief Geplaatst 21 November, 2014 Geplaatst 21 November, 2014 Ik heb voor de updates een nieuwe topic gestart. http://www.kiaclub.nl/topic/16728-nieuwste-software-voor-witson-s100/ Quote
Sanderoot Geplaatst 24 December, 2014 Geplaatst 24 December, 2014 Dan wou ik evengoed eff inhaken Wou net bestellen op de site van witson. Maar ze hadden een nieuw model op Android Iemand mee bekend? En gaat het een beetje gemakkelijk daar bestellen? Kwam natuurlijk ook sites uit nl tegen maar die lijken een beetje ruzie met elkaar te hebben ( geloof caraudioexpert.nl) Quote
xtra40 Geplaatst 25 December, 2014 Geplaatst 25 December, 2014 rechtstreeks bij witson bestellen gaat prima en zonder problemen even de prijs opvragen en bestellen doe je per mail bob@witson.com duurt soms wel een dag of 2 voor je antwoord krijgt maar verder nooit wat te klagen gehad en ik geloof dat de s100 en de s150 de zelfde apparaten zijn alleen de software is anders geloof da er hier mensen zijn die al hebben geswitcht een paar keer met software Quote
Gast Stief Geplaatst 25 December, 2014 Geplaatst 25 December, 2014 De nieuwe android modellen zijn van een andere fabrikant. De s100/150 zijn van Winca inmiddels zij er ook de s160 en 180. Dat zijn opvolgers van de s150 (android) dus ook van Winca. Maar deze zijn nog niet voor alle modellen leverbaar. De andere android modellen bij Witson zijn van andere fabrikanten. Ze zijn nog relatief nieuw. Ken zelf dan ook niemand persoonlijk met een van deze. Maar op internationale fora is er wel het e.e.a te vinden over deze modellen. Even googelen op car navi <type cpu van het model> Bestellen heeft extra40 hierboven al geschreven. Service is ok en levering ook best vlot. Quote
Delangsteman Geplaatst 26 December, 2014 Geplaatst 26 December, 2014 Ik heb de laatste tijd steeds ruis en weer normaal geluid op de witson radio. Maakt niet uit of ik op fm of bluetooth zit. Heeft dit te maken met controllerboard. En zo ja wat kan ik er aan doen? Quote
Gast Stief Geplaatst 28 December, 2014 Geplaatst 28 December, 2014 Controleer ook de overige bronnen voor de zekerheid. Klinkt mij eerder als eem losse aandluiting/ kabel/ stekker Quote
Mokertje Geplaatst 31 Maart, 2016 Geplaatst 31 Maart, 2016 Goedemorgen, Ik heb in mijn pas aangeschafte Kia Rio ook last van dit probleem. Heeft iemand het weten op te lossen en zo ja hoe? Gr, Mokertje Quote
Gast Stief Geplaatst 13 April, 2016 Geplaatst 13 April, 2016 Alleen bij radio of ook bij mp3 en cd? Quote
Mokertje Geplaatst 14 April, 2016 Geplaatst 14 April, 2016 Ik heb er tot nu toe alleen last van bij USB. Ipod werkte wel. Radio ook. CD nog niet getest. Quote
Gast Stief Geplaatst 14 April, 2016 Geplaatst 14 April, 2016 Dat zou dan wel eens de controlboard kunnen zijn. Quote
Mokertje Geplaatst 15 April, 2016 Geplaatst 15 April, 2016 Controlboard is een soort van 'moederbord'? Quote
SaVaGe058 Geplaatst 18 April, 2016 Geplaatst 18 April, 2016 heeft iemand ook enig idee of van de Witson S100 het frontpaneel los te bestellen is? ik heb helaas een scheur(tje) in het hoogglans zwarte paneel waar ik me behoorlijk aan stoor Quote
john-52 Geplaatst 22 Mei, 2016 Geplaatst 22 Mei, 2016 heeft iemand ook enig idee of van de Witson S100 het frontpaneel los te bestellen is? ik heb helaas een scheur(tje) in het hoogglans zwarte paneel waar ik me behoorlijk aan stoor Ik heb nog een nieuwe front liggen Het is dezelfde kleur als de originele front Kia dus niet pianolak maar mat Weet niet of de wilson hierin past hij is wel geschikt voor inbouw van navigatie John Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.