Jump to content

aandrijfas kia (Kia)

Recommended Posts

Let Op Sorento rijders!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Van deze Sorento het volgende probleem.Van de aandrijfas (rechts voor) zijn tot 2 x de moeren vast gezet dit mbt speling.Dit was waarneembaar tijdens schakelelen met opkomende kopp.(tik hoorbaar).Na de 2 maal aanzetten van de moeren  het probleem wederom geconstateerd.De dealer wilde de moeren weer aandraaien ,waar ik niet mee akkoord kon gaan.Mijn stelling tegenover hem ,waar kom die speling vandaan?Kon hij niet zeggen en zou bij Kia ned. een consult doen.Deze kwam terug met de mededeling dat er een modificatie uitgevoerd moet worden.De as is gemonteerd met aan beide zijde een ring van kunststof.Deze moeten worden vervangen door stalenringen en tevens moet de as worden gemonteerd metnw gemodificeerde kroonmoeren.Bovenstaande reeds uitgevoerd door dealer en valt onder garantie.Tevens was mijn vraag waarom als er een modificatie plaats vindt dit niet onder een terugroepactie wordt gedaan.Geen commentaar!!!Het betreft hier een 2.4 benzine 2WDDe modificatie betreft Sorento,s met bwj sept.2009 t/m 2004.Bij geen modificatie kan er schade optreden aan de as.Ik heb de kunstof ringen gezien ,waren gebroken en totaal door gesleten.

Lees het hele artikel