hajubo Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 Ik heb een Sportage 2wd, juni 2008. Mijn achterbanden slijten meer (3mm) dan mijn voorbanden (5mm). Ik ben een gewone rijder. Iemand een idee hoe deze slijtage te verklaren is? Mijn garage heeft geen idee (had het niet eens ontdekt na de eerste kleine beurt). Hans de B. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutchdragon Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 Ik heb een Sportage 2wd, juni 2008. Mijn achterbanden slijten meer (3mm) dan mijn voorbanden (5mm). Ik ben een gewone rijder. Iemand een idee hoe deze slijtage te verklaren is? Mijn garage heeft geen idee (had het niet eens ontdekt na de eerste kleine beurt).Hans de B. 4 dezelfde banden of voor een ander merk? Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar mijn sportage is van januari 2009. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajubo Posted March 6, 2009 Author Share Posted March 6, 2009 Nieuwe banden van juni, alles Hankook. Ik dacht eerst dat het door mijn caravan kwam, waar ik in juli mee reed, maar het blijft voor en achter ongelijk slijten. Hans de B. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 Is het een LPG auto? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajubo Posted March 7, 2009 Author Share Posted March 7, 2009 Ja, ik rijd al jaren lpg maar met m'n vorige auto's (hiervoor een kia sportage 4wd) geen problemen met banden gehad. Hans de B. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arckoo Posted March 7, 2009 Share Posted March 7, 2009 ... hmmmm... toevallig geen partner die in het weekend stiekem ergens bij een geheime Kia-meeting staat te burnen?? (En ja... ik weet 't: 't is niet echt een antwoord op je vraag ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajubo Posted March 19, 2009 Author Share Posted March 19, 2009 Ondertussen uitgelijnd door KIA onder garantie. Er zat speling in de achteras. Bovendien kan ik een 'flinke' korting krijgen als ik mijn achterbanden moet vernieuwen. Goeie service door KIA Durmi motors in Zwaag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts