Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dag allen,

Ik heb een vraag omtrent dakdragers voor de Rio. Ik heb zelf een Kia Rio 1.3 sedan (4 deurs) van 2002. Ik kan van iemand dakdragers overnemen die hij op zijn Kia Rio Visto LS hatchback (5 deurs)van 2004 heeft gehad. Aangezien hij voor mij aan de andere kant van nederland woont kan ik ze niet passen. Weet iemand of het mogelijk is dat deze dakdragers ook op mijn auto passen. Het zijn orginele Kia dakragers.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Posted (edited)

Ik zou eventueel op mijn werk kunnen kijken naar de onderdelen of deze overeen komen. Maar inprincipe zou het wel moeten kunnen. Je bedoeld wel lastdragers en geen roofrails neem ik aan?

Groetjes

Edited by Restyle07
verkeert begrepen
Posted

Ik wist niet dat er verschillende types waren. Het gaat om degene die op het dak staan en met een klem in een deurportier geklemd worden, heb je wat aan deze info ?? Anders leg mij even het verschil uit tussen die twee.

Posted

Dat zijn de dwarsdragers, dus waar je direct een skibox op monteerd e.d. Of die passen op de sedan, weet ik niet. Denk het haast wel, omdat ze er gelatief universeel uitzien... In de accessoire-brochure kan ik er niets over vinden.

De roofrails lopen in lengte van de auto, waar de zwarte dakstrippen lopen zegmaar. Echter zijn deze er alleen voor de hatchback ;)

Posted

Ik heb het eerst maar even afgeblazen. Kijk wel of ik iets dichter in de beurt kan vinden, zodat ik het kan passen.

Posted (edited)

Ik denk dat er geen verschil in zit er zal wel een vast punt zitten waar hij zich inklemt. Bij volvo zat er een klein gaatje je bij de portier waar de drager dan in viel ik denk dat Kia ook wel zoiets zal hebben en zal het inprincipe gewoon kunnen.

groetjes

Edited by Restyle07
aanpassing
Posted

Nee, de Kia heeft geen punten waar je de dragers in kan monteren. Ze zitten in de "dakgoot" met een rubber, en met een grote haak die je aan kan draaien klem je ze vast in de deurstijl.

Als het goed is staan er nog wat foto's in mijn dagboek, met dakkoffer erop.. moet je maar even kijken

EDIT: zie net dat ze er niet meer staan... Ik zal binnenkort, als het weer wat warmer is, even een dakdrager monteren, om even een idee te geven.

Posted

En welk type Rio heb jij ?? De mijne is een 1 als ik het goed heb.

Heb trouwens het type achterhaald van de dragers die te koop stonden. Het type is ZK03453001.

Posted

Heb een type 1 ja, 1e model van 2002.

Wat betreft die dragers en het typenummer weet ik niet. Ik heb ze van Thule. Die zijn verder hetzelfde, alleen waren goedkoper omdat ik ze heb ingeruilt tegen die van de Kadett en deze ook gewoon meegenomen kunnen worden naar andere auto's, omdat ze er dan andere klemmen opzetten ;)

• 1 month later...
Posted

goedemorgen ik ben op zoek naar gebruikte dakdragers voor een rio uit 2008, weet iemand wat? op markt p... staan wel oudere types maar weet ook niet of dit past, en wat al eerder is aan gegeven een ritje door nederland is ook niet alles,hoop dat jullie kunnen helpen info te geven.

ps ik ben nw op forum en rijd rio lpg. bevalt prima.

Posted
goedemorgen ik ben op zoek naar gebruikte dakdragers voor een rio uit 2008, weet iemand wat? op markt p... staan wel oudere types maar weet ook niet of dit past, en wat al eerder is aan gegeven een ritje door nederland is ook niet alles,hoop dat jullie kunnen helpen info te geven.

ps ik ben nw op forum en rijd rio lpg. bevalt prima.

dakdragers van het oude type Rio passen zeker niet op het nieuwe model

Posted

Klopt. De dakdragers van de Rio Hatchback (2000-2003) passen wel op die van de Rio Hatchback (2003-2007) maar niet op de Rio5 (2007-heden). Voor de Sedan weet ik dit niet, maar ga er vanuit dat het hetzelfde verhaal zal zijn.

Posted

nou bedankt voor info , het zullen dan wel nw worden, want van de laatste bj staan er nog niet te koop, maar we hebben nog ff tot de zomer.:-)

mochten jullie nog wat tegen komen hoor ik het graag,

Posted

Gewoon marktplaats in de gaten houden. Staat vaak genoeg dat soort spul op wat jij zoekt.

Had laatst bijna een trekhaak gekocht. Kwam er gelukkig optijd achter dat het voor een nieuwe was ipv de mijne. In de advertentie stond het verkeerd.

Was wel jammer. Hij was helemaal nieuw voor maar 75 euro...