Ga naar inhoud

Trekhaak monteren Cee'd 2012 GDI


Wimke

Aanbevolen Berichten

Heeft er iemand ervaring met het (laten) monteren van een trekhaak, zowel vast als afneembaar, onder een Cee'd?

Ik vind het prijsverschil tussen de dealer en een onafhankelijk bedrijf nogal groot en vraag me af of het een probleem is om de trekhaak te laten monteren bij een montagebedrijf.

Kan iemand mij vertellen of er ook nog iets moet worden veranderd in de software van de auto?

 

Automat Zwolle: €485,00 incl montage voor een vaste trekhaak met 7 polige stekker

Kia: €549,00 voor een vaste en €659,00 voor een afneembare.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wij hebben ee trekhaak onder de sw bij de dealer voor aflevering laten plaatsen maar bij onze sportage die we hiervoor hadden heb ik het bij een gewone garage laten doen en dat was geen enkel probleem. Men hoeft niet bij of in de computer te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Heeft iemand een Vaste trekhaak onder de Kia Cee'd SW (model vanaf 2012)  icm parkeersensoren?

Gaan de sensoren af op de aanwezigheid van de vaste trekhaak?

 

Ik wil een vast trekhaak monteren ivm 2 redenen:

1) om een aanhanger te trekken natuurlijk

2) mooie parkeer beveiliging bij file parkeren ( je hebt altijd van die mensen die niet zien hoe lang hun neus is :) )

 

David

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb er zelf een geplaatst op men KIA Carens, afneembaar model zonder bumper insnede. Heeft me nog geen 300 euro gekost aan onderdelen via www.rameder.nl. Als de trekhaak erop zit hebben de sensoren hier geen last van dus zal het op jou ceed ook wel lukken.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Morgen gaat hij naar een montagepunt, wordt een afneembare trekhaak.

Ik laat wel weten hoe het is geworden, €559,00 incl. witte nummerplaat en gratis fietendrager.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heeft iemand een Vaste trekhaak onder de Kia Cee'd SW (model vanaf 2012)  icm parkeersensoren?

Gaan de sensoren af op de aanwezigheid van de vaste trekhaak?

 

Ik wil een vast trekhaak monteren ivm 2 redenen:

1) om een aanhanger te trekken natuurlijk

2) mooie parkeer beveiliging bij file parkeren ( je hebt altijd van die mensen die niet zien hoe lang hun neus is :) )

 

David

Wij hebben ook een vaste trekhaak en de sensoren gaan niet af.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
  • 7 maanden later...

Hoi mannen,

 

Bedankt voor jullie moeite:

@Martin1977: dit brengt mij op het idee om de aansteker plug te gebruiken als signaal voor het schakelrelais.

 

@Xtra40: de aansluitingen van de trekhaak zijn klaar, ik heb alle bedrading getrokken en aangesloten. De bedrading voor constante stroom (pin 9) en geschakelde stroom (pin 10) heb ik doorgetrokken tot de zekeringenkast links voor. Ik heb alleen een draad nodig met geschakeld stroom (of beter nog een draad die pas stroom geeft als de motor draait), hier sluit ik een relais op aan om geschakeld stroom pas in te laten schakelen als de motor draait.

 

Ik ga wel even verder zoeken, evengoed bedankt mannen.

 

David

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...