Jump to content

vraagjes

deNaut

Recommended Posts

Zoals al eerder door mij geschreven, hier een aantal vragen:

Ik heb vandaag een Shuma uit 2001 gekocht maar helaas, er heeft een peuk liggen smeulen, niet in de asbak, maar in het "vakje" eronder.. Kan ik dit vervangen? En waar te krijgen?

Het "afdekplaatje" voor de auto radio is zelf opengezaagd (:excl:) en er is een autoradio ingedrukt. Helaas, niet mooi gedaan.. Kan ik dit vervangen? En waar te krijgen?

De boxen zijn opgeblazen. Ik ben van plan ze allemaal te vervangen, maar... Hoe krijg ik ze tevoorschijn? (is er een standaard maat voor de Shuma?)

De antenne, die ik zelf erg gedateerd vind, (a la Bassie en Adriaan) is die te vervangen door een mooi klein antennetje?

Welke steekmaat zijn de velgen?

Is er een afstandsbediening te krijgen voor de centrale deurvergrendeling? (eventueel universeel, en welke)

Alvast bedankt,

deNaut

Edited by deNaut

hoi denaut.

eerst even welkom heten op het forum en hopelijk kunnen al je vragen beantwoord worden.

de boxen zijn altijd te vervangen alleen zal je de hoedenplank bekleding er af moeten halen deze zal mogelijk van onderaf los te halen zijn dan de boxen opmeten en dan nieuwe kopen.

bij de deurspeakers zal waarschijnlijk de hele deurpaneel verwijderd moeten worden (diversen schroefjes).

om een ander bakje en voorzet plaatje te krijgen kan je het beste naar de auto sloop toe gaan / bellen en kijken of zij het hebben. anders mogelijk bij een dealer.

een antenne is altijd te vervangen ik weet niet waar hij zit als dit op het dak is loop de kabel onder de hemelbekleding door en dat is nog heel wat werk.

een afstandbediening op je auto plaatsen is goed te doen er zijn vele setjes te koop in vele prijzen. je moet wel een beetje handig zijn om in te bouwen maar goed te doen.

de steek maat durf ik niet te zeggen maar de meeste kia's hebben 4x100

groet ronald

ok, bedankt voor de info.

de antenne zit trouwens links achter en geen boxen in de hoedenplank maar voor 2 kleintjes ter hoogte van de buitenspiegels. weet je ook hoe ik die tevoorschijn tover?

ik zal binnenkort even foto's van mijn bolide maken en hier posten.

ik zal binnenkort even foto's van mijn bolide maken en hier posten.

Dat zal het een stuk makkelijker maken.

Als ik me niet vergis heb jij de eerste serie shuma met de dubbele koplampen.

Als daarbij de speakers achterin op dezelfde manier zitten als ze bij ons zaten dan heb je ze er niet zomaar even uit en de maat is geloof ik iets van 4''x6''

Bij de spiegel kun je het driehoekige kapje voorzichtig loshalen.

Groetjes,

Dave

ja kan er voor kiezen om speakers in je hoedenplank te bouwen dan ben je bijna vrij in maat keuze een kwestie van gaten maken in je hoedenplank.

wel het beste om deze te verstevigen speakers zijn redelijk zwaar en als je de hoedenplank gaten gaat maken verzwak deze. of hoedenplank opbergen en een nieuwe maken van hout en bekleden met speciale stof.

groet ronald