Andy L Geplaatst 25 April, 2016 Geplaatst 25 April, 2016 Beste leden, Mijn naam is Andy en overweeg om een kia aan te schaffen, heb mijn kia ceed wagon 1.6gdi ingeleverd (lease auto). (was voorheen een VAG golf rijden en moet zeggen de kia viel mij niet tegen) Momenteel struin ik het internet af naar informatie over de verschillende modellen, motoren, prijzen en voor- en nadelen. Ik moet zeggen dit valt niet mee en daarom heb ik mij hier aangemeld om meer informatie te kunnen vinden. kan iemand mij vertellen welke kia modellen gebruik maken van een distributieketting Rio / bouwjaar / type motor Cee'd / bouwjaar / type motor Andere kwaaltjes of bijzonderheden verneem ik ook graag. (denk aan volkswagen ketting terugroep opties / motor issues) met die info kan ik gerichter opzoek naar een gebruikte kia. verder stel ik de volgende eisen: 5 deurs Distributieketting Airco / electrische ramen / Ruime kofferbak (mag wagon zijn) liefst beetje pittig rijden, maar wel rustig 120km/h op de snelweg. Redelijk verbruik 1 op 14 budget 1000-10000 euro wat zouden jullie mij adviseren? alvast bedankt. Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 25 April, 2016 Geplaatst 25 April, 2016 Hallo Andy, Misschien ook handig om te melden in welke prijsklasse je zoekt. Anders krijg je misschien advies waar je helemaal niets mee kan. (bv een Cee'd Sportswagen van 2015 kost €18,000 en een Rio van 2006 kost € 3500) Groet, Lourens P.s. misschien leuk als je jezelf ook even voorstelt onder het kopje: nieuwe leden intoroductie. Quote
Andy L Geplaatst 25 April, 2016 Topic Starter Geplaatst 25 April, 2016 Hallo Lourens, dank voor je reactie! ja klopt het budget was ik nog niet over uit omdat ik niet weet welke autos gebruik maken van een distributieketting.... budget is 1000-10000 euro Quote
Andy L Geplaatst 28 April, 2016 Topic Starter Geplaatst 28 April, 2016 niemand die mij die mij van wat nuttig advies en tips kan voorzien? of kopen mensen hier alleen maar nieuwe autos? Quote
Paul65 Geplaatst 28 April, 2016 Geplaatst 28 April, 2016 Een Cee'd heeft, bij mijn weten, een distributieriem. Net als zo'n 80% van andere de auto's. Toegegeven, een ketting hoeft er niet af maar als er problemen mee zijn wordt het ook echt duur. Ook is demontage van de kop lastiger met een ketting. Een riem is ook wat zuiniger en stiller. Minder wrijving. Als je dus een auto met distributieketting wil is je keuze vrij beperkt. Je kunt er ook een kopen waar de riem net van vervangen is. Dan ben je er weer voor jaren vanaf. Als je voor een Kia gaat van minder 7 jaar heb je ook nog fabrieksgarantie, ook bij een tweedehands. Wat wil je nog meer? Mijn Cee'd 1.6GDi (135pk) is snel zat maar geen race-monster. Daarvoor is het motorkarakter wat te tam. Het verbruik is bij mij 1:16 maar zal bij mensen die minder snelweg rijden eerder naar 1:14 gaan. Luxe zit op de meeste Kia's in overvloed. Voor de kwaliteit kun je eens bij de ANWB occassion testen kijken. De Cee'd kwam daar goed uit. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.