Administrator Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 Ik wil mijn Homokineet aan de rechterzijde vevangen, nu kreeg ik de mededeling dat er twee soorten zijn, een met een inwendige borging en een met een uitwendige borging, kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan zien, of weet iemand misschien hoe dat zit bij een Pride ?Het is een Pride uit 1999 met kenteken, 83-DH-HH.Alvast bedankt. Lees meer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 Die van mij (kia pride van 1.3i SW bj 2000) heeft en uitwendig borging. De enne met inwendige borging, heeft een ring met gebroken cirkel. De ring is niet volledig rond, loopt ongeveer 3 kwart rond (en is niet knijp baar). die ring gaat de homokineet in met de as mee. De enne ring, met uitwendige borging loopt helemaal rond en kruis elkaar met een "X" vorm die knijpbaar is. en die ring komt boven de homokineet zelfs als de as in gaat. Ik heb het zelfde issue, Mijn kia pride van 1.3i SW bj 2000, voor Linkerzijde homokineet moest ik vervangen, tot nu toe kan ik hem nergens vinden. (behalve kia zelf voor €460 ex btw) en het hele aandrijfas zou in principe ook goed zijn. al 6 weken voorbij nog niets kunnen vinden. I am getting a bit frustrated. . Kan iemand mij vertellen, waar ik homokineet of compleet aandrijfas zou kunnen vinden voor en redelijk prijs aub.? Please, can someone inform me as to where i can get this homokineet or complete aandrijfas (drive shaft) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 (edited) Hey Ik heb ook pas de mijne vervangen van m'n Pride wagon, ik heb hem hier gekocht: http://cgi.ebay.de/KIA-Pride-1-3-Kombi-Antriebswelle-Gelenk-Gelenksatz-/370397685866?cmd=ViewItem&pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item563d6c286a Ben je klaar voor 44 euro + 12.60 euro verzendkosten. Na bestelling binnen een dag of 3 in huis. Trouwens die van een Wagon zijn anders als van de andere Prides, ondanks dat op veel websites wordt aangegeven dat ze hetzelfde zijn. Het aantal tanden aan de kant die over de aandrijfas gaat is bij de gewone pride 19 en bij de Wagon 20. Ik had eerst ook de verkeerde besteld (hem hem hier nog liggen, was met een aankoop prijs van 22 euro duurder om hem terug te sturen dan te houden). Nog een tip, gebruik je oude borgveertje (als het nog heel is), de nieuwe die erbij zit is iets te dik en komt vast te zitten in het gleufje van de aandrijfas + dat ik daardoor met geen mogelijkheid de homokineet er nog op kreeg (had hem al bijna kapot geslagen ). Daarna het oude veertje genomen en zonder problemen erop getikt. Edited June 28, 2010 by Leon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 Ik ben heel erg dankbaar voor je reactie en tips. Ik ga direct bestellen voor de 5de keer. Als het gelukt is, kom ik terug om jou special te bedanken. Deze maand heb ik: Apk + grote beurt, 4 Schok dempers, 2 nieuwe banden, 1 nieuwe claxon, laatste 2 uitlaat, voor rem blokken laten maken. Nu moet ik nog de kofferbak deksel, elektrische ram knopje linkse deur en als laatste de links voor homokineet zien te vinden. dan ben ik echt klaar mee. Thx Jerry Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts