Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal

Ik heb een nieuwe rio die heeft veel last van bandengeluid en rolgeluid er liggen goodyears onder.

Is dit normaal bij een rio of kan ik daar wat aan doen.

Guest Vitara 2
Posted

Is een bekend probleem bij de Rio. ( en wel meer auto's). Het extra rolgeluid word veroorzaakt doordat de banden na verloop van tijd gaan cuppen. Hier zijn al meerdere topic aan besteed.

Posted

Is een bekend probleem bij de Rio. ( en wel meer auto's). Het extra afrol geluid word veroorzaakt doordat de banden na verloop van tijd gaan cuppen. Hier zijn al meerdere topic aan besteed.

De wagen is pas 4 weken oud dus daar kan het niet aan liggen.

Guest Vitara 2
Posted

Ha ha nee dat zal het dan niet zijn....wacht maar tot ze gaan cuppen. Dan ga je pas echt klagen.

Maar de ene band maakt nou eenmaal meer geluid dan de andere. Zeker banden met een V profiel maken meer geluid dan banden met een lengte profiel.

Wat ik terug kan vinden is dat de Goodyear EfficientGrip met 67db juist 1 van de stillere banden zijn, zeker vergeleken met bv de Kumho Ecsta LE Sport KU39 die uitkomen op 76db.

Met decibel (dB(A)), wordt de geluidssterkte weergegeven. Met behulp van dB(A) kan aangeven worden hoeveel stiller de ene band is ten opzichte van de andere. Hieronder staan enkele voorbeelden van geluidsvermindering in decibel: 

• 0 dB(A)
    Geen verschil
  • 1 dB(A)
    Een klein verschil, dat kun je horen door erg goed te luisteren, overeenkomend met 20% minder verkeer
  • 3 dB(A)
    Een hoorbaar verschil, komt overeen met 2x zo weinig verkeer
  • 5 dB(A)
    Een duidelijk hoorbaar verschil, komt overeen met 3x zo weinig verkeer
  • 10 dB(A)
    Heel veel stiller, komt overeen met 10x zo weinig verkeer.
  • 3 weeks later...
Posted

Mijn banden zijn gecupt na 22.500 km gereden erop, ik heb Continental ContiSportContact 3 banden onder mijn auto. Hiernaast heb ik ook Continental winterbanden. Dat deze banden vervormen met zulke weinig kilometers vind ik wel een dure grap. Normaal rij ik met een nieuwe band minimaal 50.000 km mee. Kan ik Continental verantwoordelijk houden voor een gebrekkig product? Iemand hier ervaring mee?

Posted

De banden van mijn Cee'd 2016 (Michelin Premacy 3) maken ook veel geluid en zeker op kleine klinkers ,met de auto van het werk maken de banden veel minder geluid op de zelfde weg.

De Michelin heeft het predicaat van stilste band !!!  1600 km gereden

Posted

Nee,is een Fiat Doblo,de bandenmaat en merk weet ik niet zo meteen. Ik zie niet in wat dat ermee te maken heeft. De Michelin zou de stilste band op de markt zijn.

Mss een slechte productiereeks ?

Posted

Meestal niet maar de ene band is de andere niet en hoe platter en breder de band hoe meer herrie ze over het algemeen maken hebben ook meer grondcontact die dus ook meer herrie maken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted

zou het helpen als je de wielkasten achter en de bodemplaat van de kofferbak zou isoleren met geluid dempings materiaal.