Jump to content

Vervelende ervaring Kia Pechservice

Guest wil51

Recommended Posts

Ik kon deur niet meer open krijgen van mijn Sportage. Met veel moeite via andere deur eruit kunnen komen. Stond gelukkig voor mijn huis. Kia pechservice gebeld. Werd ik terug gebeld dat mijn eigen dealer niet wilde komen. Auto kon rijden en ik moet maar komen na hun lunch. Uitgelegd aan Kia pechservice dat ik echt niet weer ga klimmen over de middenconsole om achter het stuur te komen en bij de garage er weer uit zien te komen. Ben ook niet meer de jongste. Gelukkig lukte het de pechservice het dat een andere dealer wel wilde komen. Bleek het een bekend probleem te zijn van niet meer klemmende klipjes van deurpaneel. Paneel zat klem achter dorpel en daarom ging de deur niet open. Gelukkig kan het probleem voor mijn huis opgelost worden. Deze dealer wilde dezelfde dag de klipjes vervangen onder garantie. Was half uur werk. De monteur vertelde dat er er Kia dealers zijn die wel meedoen aan de pechservice maar er altijd proberen onderuit te komen om uit te rijden naar pech geval.

Hulde voor de Kia dealer die wel wilde komen en dik minpunt voor mijn eigen dealer.

Eigen dealer beld net. Er blijkt een mis communicate te zijn tussen dealer en pechservice. Probleem niet duidelijk uitgelegd. Ze hadden wel willen komen als ze begrepen hadden dat ik niet achter het stuur kon komen.  Eigen dealer vond het heel vervelend dat pechservice hun niet opnieuw had gebeld om probleem uit te leggen en gelijk een andere dealer gestuurd heeft. Regel is wel als auto kan rijden moet je zelf naar garage komen., dan valt het niet onder pechservice.  Namen noemen doe ik liever niet. Ik ben al jaren bij deze dealer tot grote tevredenheid en omdat ze gebeld hebben en uitgelegd wat er gebeurd is is mijn boosheid weg.

Nou kan die 'eigen' dealer wel een reden opgeven waarom hij niet gekomen is, maar ik vind dit toch maar een zwak argument, zeker voor een vaste klant, hij had je immers zelf kunnen terug bellen om naar de precieze oorzaak te informeren, maar kennelijk was dit teveel moeite... :no:
Ik zou er dan liever voor kiezen om voortaan bij die andere behulpzame andere dealer (die wel kwam) mijn onderhoud te laten doen.

Vaak is het zo dat dit soort slechte serviceverlening een maatstaf is van hoe ook de andere problemen en werkzaamheden worden opgelost en afgewerkt.

De klant is in mijn ogen nog steeds koning en betaald daar ook dik voor, zowel bij aankoop als onderhoud.
Daar mag dan ook wel een goede serviceverlening tegenover staan in mijn ogen en zo niet, dan ga ik wel naar een andere dealer die dit wel begrijpt!

Maar ja.... je zult wel je reden hebben waarom je hem trouw blijft.

M.v.g.
Martin

Als je inmiddels 3 auto's bij de dealer heb gekocht en ongeveer 10 jaar perfect bent geholpen als ik probleem met auto had, ga ik niet weg als er 1 maal wat mis gaat. Was blij dat ze belde om uit te leggen wat er mis is gegaan bij de melding pechservice. Ik ben nog wel bij de dealer geweest die mij heeft geholpen om de klips van deurpaneel te laten vervangen. Had ik afgesproken met de monteur. (Dit was voor mijn eigen dealer mij gebeld had) Wat opviel dat de auto meteen de werkplaats werd in gereden en met kwartier weer klaar was.  En een verkoper die koffie met pepernoten kwam brengen. Ze deden erg hun best om mij als klant binnen te halen.