Kiaclub Nieuwsrobot Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 Update , Kia Ceed tikken motor. Auto teruggeweest na de garage. Na controle bleek dat de spanner van de distrubutieketting kapot was . Ketting stond compleet slap . Spanner word door oliedruk op spanning gezet en door middel van een pal (steller) kan hij dan niet terug om de spanning vast te houden . K Je kon het zien doordat de ketting langs de deksel had geslagen onder bij de krukas . Dit is gemaakt . Maar .. Auto bleef slecht lopen . Net of hij niet op tijd staat . . En tikken. Hoog benzineverbruik . Normaal 1:14,5 nu 1:11.1 Gevolg oliezuipen . Op 800km 2 liter. Terug naar de garage . Motor uit elkaar .. Kop eraf .. roet boven op de zuigers zwart en vettig. Nu blijkt dat er kantelende zuigers in zitten .. + katalysator verbrand van binnen. Nu is mijn vermoeden dat het toch te maken heeft met ijzerflinters in de olie en dat de oliepomp een opdoffer heeft gehad en minder druk heeft gehad. Daardoor minder smering .. gevolg slijtage in de zuigers ? Of dat de nokkenas die de brandstofpomp aandrijft beschadigd is geweest hierdoor brandstofpomp niet op tijd en vandaar het onregelmatig lopen. verkeerde verbranding , te heet ? Kan iemand zich hierin vinden ? Graag advies Mvg Peter Lees volledige artikel Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.