Jump to content

Recommended Posts

Posted

Update , Kia Ceed tikken motor.

Auto teruggeweest na de garage.
Na controle bleek dat de spanner van de distrubutieketting kapot was . Ketting stond compleet slap . Spanner word door oliedruk op spanning gezet en door middel van een pal (steller) kan hij dan niet terug om de spanning vast te houden . K
Je kon het zien doordat de ketting langs de deksel had geslagen onder bij de krukas .
Dit is gemaakt . Maar .. Auto bleef slecht lopen . Net of hij niet op tijd staat . . En tikken. Hoog benzineverbruik . Normaal 1:14,5 nu 1:11.1
Gevolg oliezuipen . Op 800km 2 liter.
Terug naar de garage .
Motor uit elkaar .. Kop eraf .. roet boven op de zuigers zwart en vettig.
Nu blijkt dat er kantelende zuigers in zitten .. + katalysator verbrand van binnen.
Nu is mijn vermoeden dat het toch te maken heeft met ijzerflinters in de olie en dat de oliepomp een opdoffer heeft gehad en minder druk heeft gehad. Daardoor minder smering .. gevolg slijtage in de zuigers ?
Of dat de nokkenas die de brandstofpomp aandrijft beschadigd is geweest hierdoor brandstofpomp niet op tijd en vandaar het onregelmatig lopen. verkeerde verbranding , te heet ?

Kan iemand zich hierin vinden ?
Graag advies

Mvg Peter

Lees volledige artikel

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...