Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Dagrij verlichting

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik lees regelmatig op dit forum over LED verlichting voor de Dagrijverlichting en heb denk er zelf ook over om LED verlichting te monteren. Nu is echter de rechter DRL kapot en moet hem dus vervangen.

Mijn vraag is, hoe kan ik deze lamp het gemakkelijkste vervangen. Ik heb al eens gekeken maar kan er van boven en van beneden niet zo simpel bij. Van welke kant moet ik ze vervangen en wat moet er gedemonteerd worden.

Geplaatst

Om die lamp te kunnen vervangen zul je de koplamp moeten demonteren 

Dit is niet zo moeilijk kijk eens op mijn Facebook tussen de diverse albums daarstaan ook wel foto's zat om je een idee te geven hoe dit moet 

Geplaatst

xtra40,

Bedankt voor je reactie. Ik heb heel veel interessante fotoalbums bekeken maar duidelijke foto's heb ik nog niet gevonden. Zitten er naast de twee bouten bovenin ook nog bevestigingen aan de onderkant ?

Geplaatst

waar de boutjes zitten zit ook een nokje dus deze moet je even optillen en dan de koplamp naar voren tikken 

er zit onder op de koplamp nog een klip die de koplamp op zijn plek houd 

de eerste keer zit dit best vast

Geplaatst

xtra40 bedankt voor je reactie.

Met jou antwoord en een video die ik op het web vond moet het wel lukken.
Als ik een keer bezig ga wil ik beide lampen vervangen, want de linker zal er ook binnenkort wel aankomen.

Ik wil ze vervangen voor LED lampen, ben ik er in één keer vanaf.

Ik heb gelezen dat het gewone P21/5 lampjes zijn.
Kan elke LED lamp erin of moet ik bij het bestellen nog ergens op letten.

Geplaatst

Volgens mij moet je elke lamp daar voor kunnen gebruiken
Alleen de richting aanwijzers hebben een verandering nodig als je op led over wil de rest volgens mij niet

Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk

Geplaatst
15 uur geleden zei xtra40:

Alleen de richting aanwijzers hebben een verandering nodig als je op led over wil de rest volgens mij niet

Ja, voor de LED lampen in je richtingaanwijzers heb je zg. shuntweerstanden nodig die je parallel over je ledlampen moet monteren omdat anders het knippperrelais niet meer of niet goed werkt (omdat die, vanwege het lage stroomverbruik, "denkt" dat de LED lampjes niet werken).

Ik heb zelf in de Rio de shuntweerstanden in de lampunit ingebouwd en Amberkleurige (oranjeachtig) LED lampen ( PY21W fitting) gebruikt. Die zijn wit van kleur maar stralen amberkleurig (oranjeachtig) licht uit als ze branden. Vond dat wel mooi staan.

Geplaatst

Bedankt voor alle reacties.

Ga vandaag eerst even kijken hoe gemakkelijk de koplamp eruit komt.
Kan dan kijken welke lampen vervangen kunnen worden voor LED en ze bestellen.

De Kia is nu 4,5 jaar oud dus ik denk dat meerdere lampen aan het eind van hun levensduur komen. Dit is de eerste lamp die kapot is, dus mag nog niet klagen.

Geplaatst

Gelukt.

Net als de meeste dingen is het een weet hoe de lampen vast zitten.
De onderste klem had inderdaad enige aansporing nodig om las te komen.
Bij de montage alles netjes in de vaseline gezet zodat de volgende keer het iets gemakkelijker gaat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...