Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Problemen met snelheid maken invoegen snelweg

Aanbevolen Berichten

Gast Loekscheveningen
Geplaatst (aangepast)

Hallo allemaal ik heb een Kia venga 1.6 , automaat uit 2012, nu heb ik een raar probleem, als ik bij een stoplicht sta en ik geef volgas dan gaat de Kia venga als een speer weg, daar heb ik dan ook geen problemen met de auto.

Maar voordat ik de snelweg oprij en ik met ongeveer 60 km per uur de oprit op rijd en zodra het kan,  wil ik vol gas de snelweg op, dan kan ik het gaspedaal tot de vloer indrukken dan maakt de auto amper snelheid.

Ik moet dan eerst het gaspedaal helemaal los laten en langzaam gas geven tot die snelheid maakt , maar dan zit ik al half op de invoegstrook en moet ik nog gang maken wat voor gevaarlijke toestanden lijd. Wat zou er aan de hand kunnen zijn. Ik heb nog garantie en heb een afspraak staan. Ik wil wel goed voorbereid zijn dat ze niet zeggen dat ik iets fout doe.

ik rij al zeker 12 jaar automaat en dit nooit meegemaakt, de auto hiervoor was een picanto automaat en ook daar heb ik dit nooit meegemaakt

met de Kia venga tank ik BP Ultimate 98, dat kan toch niet de oorzaak zijn?

alvast bedankt voor eventuele reacties.

aangepast door Loekscheveningen
Te weinig info gegeven
Geplaatst
12 uur geleden zei Loekscheveningen:

Hallo allemaal ik heb een Kia venga 1.6 , automaat uit 2012, nu heb ik een raar probleem, als ik bij een stoplicht sta en ik geef volgas dan gaat de Kia venga als een speer weg, daar heb ik dan ook geen problemen met de auto.

Maar voordat ik de snelweg oprij en ik met ongeveer 60 km per uur de oprit op rijd en zodra het kan,  wil ik vol gas de snelweg op, dan kan ik het gaspedaal tot de vloer indrukken dan maakt de auto amper snelheid.

Ik moet dan eerst het gaspedaal helemaal los laten en langzaam gas geven tot die snelheid maakt , maar dan zit ik al half op de invoegstrook en moet ik nog gang maken wat voor gevaarlijke toestanden lijd. Wat zou er aan de hand kunnen zijn. Ik heb nog garantie en heb een afspraak staan. Ik wil wel goed voorbereid zijn dat ze niet zeggen dat ik iets fout doe.

ik rij al zeker 12 jaar automaat en dit nooit meegemaakt, de auto hiervoor was een picanto automaat en ook daar heb ik dit nooit meegemaakt

met de Kia venga tank ik BP Ultimate 98, dat kan toch niet de oorzaak zijn?

alvast bedankt voor eventuele reacties.

Hallo loekscheveningen

Wij rijden een ix20 automaat uit 2011

Herken je probleem gedeeltelijk als je de snelweg op draai met 50/60 km en je geeft gas blijft hij in de hoogste versnelling (3/4 gas)

Maar als ik het gas op de bodem trap schakelt hij echt terug naar lagere versnelling

Dus ik zou zeker de dealer er even naar laten kijken

Geplaatst

De benzine is echt niet het probleem.

Lijkt mij meer een combinatie van stand gaspedaal en software automaat.

Ik zou hem bij de dealer uitlaten lezen en kijken welke fout code eruit komt.

Want als je de gas op de plank trapt zou hij toch de kick down in moeten schakelen.

Succes ermee.

Gast Loekscheveningen
Geplaatst

Bedankt voor de antwoorden, donderdag moet ik hem brengen, ik ben benieuwd of ze het serieus opnemen, ik heb gemerkt dat als je een ocasion koopt bij de Kia dealer en er is iets aan de hand dat de werkplaats eerst contact zoek met de afdeling verkoop omdat die de rekening moet betalen in de garantieperiode. Dus als ze ermee wegkomen door je te vertellen dat er niks aan de hand is, scheelt ze dit kosten.

ik heb de venga nu 2 maanden en was na 2 weken al terug geweest met mijn constatering dat als ik mijn voet van het gaspedaal haal, bij een snelheid van 40 km per uur, dat je dan met je voorhoofd bijna op de voorruit zit. Ze zeiden maar dat is altijd zo, daar was ik het niet mee eens ik rij al 40 jaar auto en waarvan zeker 20 jaar automaat. Maar ze zeggen hij is uitgelezen en er komen geen fouten uit. Dus sta je daar als klein kind , die als het ware uitleg krijgt hoe je moet rijden........ 

Geplaatst

Als ik bij 40 mijn gas loslaat dan rolt de auto gewoon rustig door

Dus dat is echt niet altijd zo

lijkt me dan ook  niet normaal

Als je dealer niets doet zou ik eens naar een andere dealer gaan

En daar eens probleem voorleggen je hebt tenslotte nog garantie tot 2019

Geplaatst

Ik zit even hard op te denken (door een voorval met ook een KIA member)
Je hebt toch niet van doen als dezelfde dealer als Theomonika?

Zover liggen jullie 2 huisjes niet uit elkaar, mijn dealer zit ook 15 minuten van mijn huis :5877dddc12e34_ek02(20):

Gast Loekscheveningen
Geplaatst

Ik ben teruggeweest, de auto is uitgelezen en ze kunnen niets vinden, geen storingen etc. De dealer gaf wel aan als ik dat wilde dan kon de auto daar een aantal dagen blijven dan konden ze het misschien. Zelf constateren maar dat wil ik niet ik heb door omstandigheden de auto nodig. 

Geplaatst
Op ‎24‎-‎3‎-‎2017 om 11:15 zei xtra40:

ik zou eens investeren in een bezoek aan een andere dealer 

Ben het daar roerend mee eens. Als er bij het uitlezen geen fouten zijn waarom dan daar laten staan

om te kijken wat ze kunnen doen. (raar hoor)

Dit probleem geeft wel degelijk aan dat er een probleem is.

En voor mij communicatie tussen Gaspedaal en software van de bak.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...