Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Problemen met snelheid maken invoegen snelweg

Aanbevolen Berichten

Gast Loekscheveningen
Geplaatst (aangepast)

Hallo allemaal ik heb een Kia venga 1.6 , automaat uit 2012, nu heb ik een raar probleem, als ik bij een stoplicht sta en ik geef volgas dan gaat de Kia venga als een speer weg, daar heb ik dan ook geen problemen met de auto.

Maar voordat ik de snelweg oprij en ik met ongeveer 60 km per uur de oprit op rijd en zodra het kan,  wil ik vol gas de snelweg op, dan kan ik het gaspedaal tot de vloer indrukken dan maakt de auto amper snelheid.

Ik moet dan eerst het gaspedaal helemaal los laten en langzaam gas geven tot die snelheid maakt , maar dan zit ik al half op de invoegstrook en moet ik nog gang maken wat voor gevaarlijke toestanden lijd. Wat zou er aan de hand kunnen zijn. Ik heb nog garantie en heb een afspraak staan. Ik wil wel goed voorbereid zijn dat ze niet zeggen dat ik iets fout doe.

ik rij al zeker 12 jaar automaat en dit nooit meegemaakt, de auto hiervoor was een picanto automaat en ook daar heb ik dit nooit meegemaakt

met de Kia venga tank ik BP Ultimate 98, dat kan toch niet de oorzaak zijn?

alvast bedankt voor eventuele reacties.

aangepast door Loekscheveningen
Te weinig info gegeven
Geplaatst
12 uur geleden zei Loekscheveningen:

Hallo allemaal ik heb een Kia venga 1.6 , automaat uit 2012, nu heb ik een raar probleem, als ik bij een stoplicht sta en ik geef volgas dan gaat de Kia venga als een speer weg, daar heb ik dan ook geen problemen met de auto.

Maar voordat ik de snelweg oprij en ik met ongeveer 60 km per uur de oprit op rijd en zodra het kan,  wil ik vol gas de snelweg op, dan kan ik het gaspedaal tot de vloer indrukken dan maakt de auto amper snelheid.