Toby Posted April 11, 2017 Posted April 11, 2017 Ik zou is willen vragen of er hier mensen zijn die met een automaat rijden en wat ze er van vinden.Over de automaat (DCT) van de Hyundai Tucson zijn er nogal veel problemen te vinden,en aangezien de twee broer en zus zijn wou ik hier is polsen .Heb namelijk interesse in de sportageautomaat. Quote
Willemfred Posted July 12, 2017 Posted July 12, 2017 Ik heb een automaat en ben na 22000KM best tevreden, de reactiesnelheid tussen gaspedaal en overbrenging op de wielen mocht wat sneller zijn, verbruik mag altijd wat minder, maar over het algemeen ben ik tevreden, zou zeker weer een automaat kopen. Quote
ato Posted July 16, 2017 Posted July 16, 2017 tja,....wat zal ik er van zeggen....Ben nu 10000 km verder en moet er af en toe nog steeds aan wennen. Blijft soms wat onvoorspelbaar in gedrag naar mijn mening. Ook bij het rijden in Frankrijk ( helling op in een dorpje met daarop stoplichten) schakelt hij "vreemd"....bij het naderen van het stoplicht wat vervolgens op groen springt terwijl er nog beweging in de auto is moet hij echt even nadenken over wat te doen..... Dit alles voelt niet echt vertrouwd aan. Bij normaal rustig rijden is het een prima bak maar bij het rijden met wat verschillende snelheden moet hij vaak nadenken met het daarbij behorende rare keuzegedrag ( soms ook wat CVT verschijnselen, veel toeren en vreemd schakelen ondanks de x aantal stappenbak en dubbele koppeling). Heb er al eens nieuwe software in laten schieten maar dat heeft niet veel verbeterd. Ook in file kruipen geeft schokkerige verschijnselen, blijkbaar kan de bak daar ook niet echt probleemloos kiezen of "rollen"... Verder hoge bergen gehad in Frankrijk en daarbij weer geen enkele wanklank laten horen. Ook pas geleden op het strand gereden en dat leek de AWD in combinatie met de automaat niet prettig te vinden. Veel wegvallen van vermogen ( ondanks de lock functie) en veel stank onder de auto vandaan ( leek het warm te krijgen terwijl het absoluut geen uitdagend stukje was......)... Zou best eens een daagje 4x4 met de Kia mee willen maken van de dealer uit ( heb best een verleden met 4x4 Wrangler Jeeps maar heb geen idee waar deze Kia tot in staat is zonder schade op te lopen... ). 1 Quote
Toby Posted July 18, 2017 Author Posted July 18, 2017 Als topic starter zal ik ook nog even reageren , omdat er weinig reactie op kwam en te vinden is heb ik dan aan de dealer gevraagd om met beide test te kunnen rijden en is ook gebeurd.Eerst heb ik de automaat kunnen rijden en hier had ik ook het gevoel zoals ato hier zegt vond hem soms vrij onlogisch schakelen ,de handgeschakelde was ik een beetje bang ook omdat die 25 PK minder heeft maar dat viel goed mee.De 116 PK heeft zijn koppel tussen 1250 en 2750 toeren de 141 PK tussen 1750 en 2500 ondertussen rijdt ik dus rond met de handgeschakelde en ik heb nog geen moment spijt gehad de versnellingsbak schakeld zeer vlot en accuraat veel beter dan mijn vorige wagen. Quote
GELEERDEN1 Posted November 22, 2017 Posted November 22, 2017 Ik heb sinds kort een occasion Sportage 1.6 GDI T AWD uit 2016. Speciaal voor het trekken van een caravan aangeschaft omdat de motor veel meer presteert dan bij mijn vorige Sportage 2 liter. Nu lees ik net in een review van de ANWB over trekauto's 2016, dat mijn type Sportage een automaat heeft, die "ontzettend stinkt" bij het heuvel opwaarts rijden. Heeft iemand daar ervaring mee en, zo ja wat is daaraan te doen? Klinkt als een garantiekwestie! Quote
Guy Sportage Posted October 15, 2024 Posted October 15, 2024 Wij hebben een Sportage AWD GT line van 2021, na wat problemen met de injector en de ruitenwisser vooraan (volledig systeem vernieuwd, nu plots een probleem met het achteruitrijden, dat hij plots niet meer, de camera gaat aan maar geen beweging, we hebben 62.000Km op de teller.Deze wagen is de vervanginning van onze Kia Niro, die nat twee jaar en een 4.000 km vervangwagen in fases, door de dealer terug werd ingenomen.Het vertrouwen in het merk heeft een dikke deuk. ik ben minder valide en woon in een dorpje waar er enkel een bakker is, en de dealer heeft voor de hele periode ook geen vervangwagen. Quote
Recommended Posts