Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik rijd met een kia sorento 2.4l benzine  van 2005 , laatst ging het oranje lichtje branden van de engine chek  en viel mijn wagen stil , die wilde nadien ook niet meer starten .

Deze naar mijn garage laten slepen net weekend natuurlijk :-( dus wachten tot maandag , uitleg van de garagemedewerker , je wagen start terug en brand geen lampje en kan geen foutcode uitlezen alles is normaal . Vandaag rijd ik ermee en als ik durf optrekken dan sputtert de wagen , ik ben nu wel een tijdje aan het tanken bij een benzinepomp waar het vrij goedkoop is kan het daar misschien aan liggen ik weet het niet , het rare is dat normaal als dat oranje lampje brand dat je toch nog moet kunnen starten en rijden maar dat ging dus niet en nu brand het lichtje niet meer en zijn er geen foutcodes te zien .Heeft er nog iemand dat probleem al, gehad en zo ja wat is er dan verder gebeurd .

Grt 

• 2 weken later...
Geplaatst

Zonder codes lijkt me dat dan je moet beginnen bij de brandstof toevoer. Dat MIL lampje kan natuurlijk gaan branden als het brandstof-lucht mengsel niet meer klopt ( omdat er geen brandstof komt ) en de sensors dat merken maar er niets stuk is. 

Brandstof filter (  onder de bank ) verstopt ? Delamineren van brandstoftanks in Sorento's ik wel eens over gelezen dus hoeft niet kwaliteit brandstof te zijn. Op Sorento nation hebben ze het ook vaak over het EVAP systeem en dan specifiek de purge control valve die niet goed werkt. Heeft iets te maken met milieu en benzinedamp opvangen en naar de motor brengen voor verbranding bij deellast. 

Andere storingen die komen en gaan zijn meestal stekkers die los zitten of geoxideerd zijn. 

• 10 maanden later...
Geplaatst

Zelfde proleem gehad eerst sputteren daarna helemaal geen vermogen meer. Het gevolg was een vacuum getrokke katalysator. Vraag me niet hoe het kan ik sta ook nog steeds versteld. Ik heb een nieuwe verstevigde katalysator besteld en alle problemen zijn bij mij weg. Ga voor de zekerheid nog wel de ontsteking vernieuwen ( bobine + bougie ) en de 2e katalysator.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...