ArendBralds Geplaatst 14 Mei, 2017 Geplaatst 14 Mei, 2017 Met de vakantie in aantocht wil ik een dakkoffer op mijn Kia Picanto (5 deurs, 2015) monteren. Ik zie ze overal te koop, ook bij de dealer. Maar ik kan nergens de maximale daklast vinden. Iemand die het weet? Quote
ArendBralds Geplaatst 14 Mei, 2017 Topic Starter Geplaatst 14 Mei, 2017 Dat zie ik bij meer auto's. Meestal 75 kg , maar kan voor de Picanto het nergens vinden. Heeft iemand trouwens ervaring met dakdragers op zijn Kia Picanto? Quote
xtra40 Geplaatst 14 Mei, 2017 Geplaatst 14 Mei, 2017 dakdragers van m-plus mogen 50 kilo dragen https://www.dakdragerexpert.nl/kia-picanto-5-deurs-2011-mplus-tema en dakdragers van thule mogen 75 kilo dragen https://www.dakdragerexpert.nl/kia-picanto-5-deurs-2011-thule Quote
Muldermans Geplaatst 5 Juli, 2017 Geplaatst 5 Juli, 2017 Op 14-5-2017 om 19:52 zei ArendBralds: Dat zie ik bij meer auto's. Meestal 75 kg , maar kan voor de Picanto het nergens vinden. Heeft iemand trouwens ervaring met dakdragers op zijn Kia Picanto? Ik heb dakdragers vanwege het vervoer van een ladder. Zijn makkelijk te monteren maar krassen snel heb ik gemerkt. Maar dat komt door de uitermate belabberde lakkwaliteit van deze auto. Hij krast al als je er tegen aan niest. De dakdragers heb ik gekocht bij een hele grote webshop in het noorden des lands. Zal geen reclame maken want ik weet niet of dat mag. Heb daarom oude sokken op de voetjes van de dakdragers gedaan tegen het krassen. Passen trouwens ook op een Kia Rio en Carens van bepaalde jaren. Quote
fonzie Geplaatst 6 Juli, 2017 Geplaatst 6 Juli, 2017 Gebruik al 5 jaar met plezier de originele dakdragers van KIA en bevalt prima. Ik houd het maximale gewicht aan wat in de dakkoffer vermeldt staat. Ik kom trouwens nooit aan het maximale gewicht als de dakkoffer vol is. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.