peterdrissen1963@gmail.com Posted May 21, 2017 Posted May 21, 2017 hoi weer een discussie over het motor lampje die van mij brand ook helaas. ze zeggen dat het komt omdat ik op gas rij maar dat vind ik onzin. ik heb meerdere auto op gas gehad en geen probleem mee gehad. Ik heb nog niet uit laten lezen. kia sportage 2.0 uit 2005 Peter Quote
ludo Posted August 2, 2017 Posted August 2, 2017 Beste Peter, Zag nu pas jouw reactie op het (oranje) management lampje. Wees gerust, ik rij op benzine en bij mij is men al bijna 8 maanden (met tussenpozen) bezig om dat verdomde lampje uit te krijgen. Jij geeft niet aan wat men bij de garage aan foutcode (OBD) heeft uitgelezen. Bij mij gaat het om P0170, dat aangeeft dat het brandstofmengsel te arm is (verhouding ingespoten benzine/ aangezogen lucht) De lambdasonde meet uiteindelijk de verbrandingsgassen en geeft de informatie terug naar de ECU. Die regelt binnen een bepaalde bandbreedte, de inspuiting (meer of minder brandstof) Hoe dan ook, 8 maanden verder en vele onderdelen vervangen (wel onder garantie!) is het nog steeds niet opgelost. Niet leuk voor mijn garage, en zeker ook geen goede reclame voor KIA Motors lijkt mij. Dus het idee dat het zou komen doordat jouw auto op gas rijdt kan ik maar ten dele plaatsen, behoudens dat gas schraler is dan benzine (temperatuur ontwikkeling) wat zou kunnen resulteren in eenzelfde fout. Ludo Quote
peterdrissen1963@gmail.com Posted August 2, 2017 Author Posted August 2, 2017 hoi Ludo Ik laat het zoals het is. Ik rij meer auto's op gas en die hebben geen problemen gehad. Ik dacht de lamda sonde voor en achter de catalysator te vervangen maar denk dat het geen nut heeft alleen een lege beurs. bedankt voor het reageren. Peter Quote
Recommended Posts