Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wat zei men bij de dealer en wat zegt de handleiding?

Volgens mij is die eenvoudig verkrijgbare info heel kortbij en best betrouwbaar lijkt me?

Hoe dan ook. Euro 95 is prima voor de auto.

indien niet (meer) voorhanden of bij veel belasting / of veel snelweg kilometers zegt Kia; 

FAQ

ecodynamics-kia-duurzaam.jpg?h=194&w=940

Kan ik met mijn Kia E10 (benzine) of B7 (diesel) tanken in het buitenland?

Kia Motors Nederland B.V. is sinds 2007 met het project Kia Duurzaam gestart om de effecten van CO2 uitstoot te reduceren. Het gebruik van Bio brandstof is daar een mogelijkheid toe. Zowel de brandstof met het kenmerk E10 (benzine) als met het kenmerk B7 (diesel), waaraan speciale toevoegingen zijn gedaan, zijn door de fabrikant toegestaan om te tanken. 

Alle benzinemotoren van Kia, ongeacht het bouwjaar (inclusief de nieuwe geavanceerde GDI motoren), zijn geschikt voor E10 benzine (10% ethanol). 

Alle dieselmotoren van Kia, ongeacht het bouwjaar, zijn geschikt voor B7 diesel (7% biodiesel). 

Indien u in het buitenland rijdt kunt u eventueel ook kiezen voor een benzine met een hoger octaan gehalte; RON98 zou een goed alternatief zijn. Deze brandstof met het hogere octaangehalte kan tijdens langer ritten goed worden gebruikt, met name als er veel snelweg kilometers worden gemaakt. 

B7-Diesel: samenstelling van 7 % Biodiesel (DIN EN 14214) en 93 % Diesel (DIN EN 590) 
E10- benzine: samenstelling van 10 % Ethanol (DIN EN 15376) en 90 % Benzine (DIN EN 228) 

• Like 2
Posted

Zelf zit ik in de testfase tussen 95 uit belgie en 95 uit nederland. Ik vermoed dat mijn toppic:

Te wijten is aan de brandstof. Heb afgelopen weken een aantal liters in NL getankt en het geluid was weg. Nu weer de tank in België volgegooid en het geluid/gevoel is er weer. Moet nog een 650 KM voordat de tank leeg is Dan gaat ie vol met NL 95 en we zullen het horen/voelen :)