Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ongeveer 5 maanden geleden heb ik een Gebruikte Kia Venga gekocht van Augustus 2015. Het gaat nu om het volgende: als de radio aanstaat en ik maak gebruik van de navigatie gaat de stem van de navigatie door het radio geluid heen. Bij mijn vorige auto met navigatie ging de radio zachter en de navigatiestem was duidelijk te verstaan.

Bij de Kia dealer in Zaandam kunnen ze mijn "probleem" niet verhelpen: anders dan het geluid van de radio zachter te zetten en geluid van de navigatie harder. Bij deze dealer zijn hierover geen  eerdere klachten gemeld.

Onlangs had heb ik in een nieuwe Kia Picanto gereden en met deze navigatie gaat de combinatie radiostem en navigatiestem uitstekend.

Mijn vraag aan het forum is: zijn er meer leden met dit probleem? Naar mijn idee is dit probleem verkeersonveilig en met een soft ware aanpassing te corrigeren. 

Hopelijk komt er snel een oplossing want ik vind dit niet prettig rijden!!

Groeten,

Ted

Posted

Ik heb zelf een Venga gehad van januari 2015, en had er geen problemen mee. Daar werkte het zoals het moet, radio gaat zachter, en de stem van de navigatie is dan goed hoorbaar.

Maar dit was het 'Oude' model van de Venga, Er kwam rond die tijd een geupdate versie uit. Ik weet niet welke jij hebt, en of daar verschil in zit.