Jump to content

Recommended Posts

Posted

Geachte forumleden,

Ik heb mij nu maar even verplaats van uit het Sportage segment naar het Venga segment!

Ik overweeg om iets kleiner te gaan rijden vandaar (mijn Sportage uitvoering is van 2009)

Het is zo dat bij de nieuwer generatie KIA’s de verlichting van de control panelen (bijvoorbeeld die van de temperatuur en tijdaanduiding) rood oplicht en wat al niet meer.

Nu heb ik niet zo lang geleden even in een Venga gereden, en wat mij opviel is dat door die toegepaste rode uitstraling ik het display lastig kon uitlezen, wat alleen maar erger werd als de zon ook nog eens ging schijnen.

Bij de Hyhundai iX20 is dit overigens “blauw”.

Herkend iemand dit laat ik zeggen het verschijnsel als het gaat over de afleesbaarheid, of ben ik de enig op deze aardkloot die hier moeite mee heeft?

Gr. Ludo

Venga-2.jpg.63f57daf95008e34f916714e4e276cfb.jpg

Guest Warmentuuter
Posted

Ik heb eerlijk gezegd nooit moeite gehad om die display af te lezen in wat voor weer type ook.
Je kan de helderheid/lichtsterkte ook aanpassen naar jou wensen. 
Misschien scheelt dit met aflezen.
Hyundai heeft idd blauw.
Vind ik in de avond wel wat prettiger. 
Ook hier kan je de felheid naar behoren instellen. 

Het overstappen van de Sportage naar een Venga is prima te doen. 
Je merkt in begin wel even het verschil tussen de 2.0L naar een 1.4L maar went snel.
Ik heb het altijd een prima reisauto gevonden. 

Posted

Nou Warmentuuter, dat je intensiteit kan instellen wist ik niet (het betrof toen een leenauto, en dan weet je op dat moment nog niet alle knopjes te vinden, en had er ook geen tijd voor!)

Mocht het zover komen dan zal ik dit eens onderzoeken.

Overigens voor mij wel een belangrijk aspect!

Ik zal dan waarschijnlijk gaan voor de 1.6 uitvoering, maar dit even terzijde.

Ludo