Ga naar inhoud

Terug van (lang) weggeweest


Xinix

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

Het voorstelrondje:

Ben al in 2006 lid geworden van het toenmalige forum met de rijdende ramp die Sorento heette onder de naam Herman (wat dus ook mijn voornaam is, maar schijnbaar ben ik niet de enige).

Zag dat het dagboek nog wel op dit forum staat dus recent nog even terug gelezen.

Van deze auto na veel problemen uiteindelijk mijn verlies genomen en de auto na even ruim een jaar weer opgeruimd.

In de tussentijd ander merk gereden totdat in 2010 de auto van het andere merk aan vervanging toe was, ik inmiddels geen kilometers meer maakte de keus gevallen op een nieuwe Picanto 1.0 X-Pect.

Zo basis als het maar kan, maar die slingertjes waarmee de ramen open gaan gingen nooit stuk.

 

In 2015 na 28000 probleemloze kilometers deze ingeruild op een Picanto 1.0 First Edition met alles erop en eraan.

Van deze auto heb ik helaas in het voorjaar afscheid moeten nemen vanwege een onvoorziene, maar nodige verhuizing die iets meer kostte dan begroot.

Hiervoor in de plaats om budget technische redenen een Fiat Panda uit 2011 teruggenomen bij dealer die Picanto nieuw geleverd had.

Als je dan denkt dat Picanto budget auto is....rijdt dan eens een maand of wat in een Panda! Overigens mankeerde hier technisch ook het nodige aan waardoor hij voor de vierde keer in 2 maanden terug mocht naar de dealer voor weer een reparatie.

Gelukkig kreeg ik een financiële meevaller en was gelukkig weer in de mogelijkheid voor een Picanto te gaan shoppen. Het 2017 model vind ik (en over smaak valt niet te twisten) iets minder aansprekend, maar er stond wel een 2016 Picanto met 3300 kilometers in de showroom. De dealer kwam me tegemoet met inruil Panda en sindsdien gelukkig weer een Picanto.

 

Picanto 1.0 ComfortPlus Navigator 2016

 

20171011_152100 (Medium).jpg

20171011_152110 (Medium).jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uur geleden zei Xinix:

Hallo allemaal,

 

Het voorstelrondje:

Ben al in 2006 lid geworden van het toenmalige forum met de rijdende ramp die Sorento heette onder de naam Herman (wat dus ook mijn voornaam is, maar schijnbaar ben ik niet de enige).

Zag dat het dagboek nog wel op dit forum staat dus recent nog even terug gelezen.

Van deze auto na veel problemen uiteindelijk mijn verlies genomen en de auto na even ruim een jaar weer opgeruimd.

In de tussentijd ander merk gereden totdat in 2010 de auto van het andere merk aan vervanging toe was, ik inmiddels geen kilometers meer maakte de keus gevallen op een nieuwe Picanto 1.0 X-Pect.

Zo basis als het maar kan, maar die slingertjes waarmee de ramen open gaan gingen nooit stuk.

 

In 2015 na 28000 probleemloze kilometers deze ingeruild op een Picanto 1.0 First Edition met alles erop en eraan.

Van deze auto heb ik helaas in het voorjaar afscheid moeten nemen vanwege een onvoorziene, maar nodige verhuizing die iets meer kostte dan begroot.

Hiervoor in de plaats om budget technische redenen een Fiat Panda uit 2011 teruggenomen bij dealer die Picanto nieuw geleverd had.

Als je dan denkt dat Picanto budget auto is....rijdt dan eens een maand of wat in een Panda! Overigens mankeerde hier technisch ook het nodige aan waardoor hij voor de vierde keer in 2 maanden terug mocht naar de dealer voor weer een reparatie.

Gelukkig kreeg ik een financiële meevaller en was gelukkig weer in de mogelijkheid voor een Picanto te gaan shoppen. Het 2017 model vind ik (en over smaak valt niet te twisten) iets minder aansprekend, maar er stond wel een 2016 Picanto met 3300 kilometers in de showroom. De dealer kwam me tegemoet met inruil Panda en sindsdien gelukkig weer een Picanto.

 

Picanto 1.0 ComfortPlus Navigator 2016

 

20171011_152100 (Medium).jpg

20171011_152110 (Medium).jpg

Gaaf een Picanto 1.0 ComfortPlus Navigator 2016 met een voorbumper van een picanto sportline

21272953_1210958735682387_71167658148618

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt. Dealer kon me niet vertellen hoe deze erop gekomen is.

Voor zover ik de historie na heb kunnen gaan is het eerst een private lease auto geweest.

Misschien dat eerste eigenaar hier extra geld voor over had. Ik ben niet bekend met de "pakketten" omdat mijn vorige een First Edition was met dus gewoon alles, maar volgens Kia site zou ik ook geen schijfremmen achter moeten hebben, geen climate controle...maar wel dagrijverlichting:excl2: ik ben dus nog aan het uitzoeken

 

Edit: overigens zo gaaf dat zwart gewrapte dak...zit er ernstig over te twijfelen dit te kopiëren :tt1:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...