Jump to content

Dag dag, heerlijke Kia


mien-moeke

Recommended Posts

De kogel is door de kerk. De Picanto gaat terug in het frituur.

Niet dat ie niet bevalt, maar...
Voor een 3-pitter vind ik 1:14,5 behoorlijk veel. Er zijn (veel) groter auto's met eenzelfde verbruik.
 

Ik weet dat t aan mezelf ligt. Ik rij tè veel snelweg voor zo'n kleine motor.
Aan de andere kant: Ik heb een erg lichte, rechtervoet... 
Al met al had ik meer/beter verwacht.

Na een slordige 87000 kilometers wordt ze ingeruild voor een ander. 
Ik heb haar het nieuws voorzichtig gebracht en, gelukkig, begreep ze het wel.
De nodige tranen vloeiden maar haar staat was dusdanig dat een goede inruil mogelijk was.

Ik wens alle Kia-(be)stuurders veel veilige, fijne kilometers. 

Wellicht keer ik ooit terug want de ervaring is goed. We houden er fijne herinneringen aan over.

*toedels*

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Nou nou... Dat waren me een paar roerige jaren...

 

De Picanto werd vervangen door een Seat Ibiza. 1.0 td.

Dat was dus zo'n sjoemeldiesel.

Was op zich niet zo'n probleem maar 1 op 14 redde die niet 😱 En na de nodige bezoekjes aan garages vonden we m toch echt te duur worden in onderhoud. Het ding kwam om de haverklap met problemen.

Dat moest beter kunnen.

Dus na een kleine 2 jaar werd de Seat vaarwel gezegd en kwam er een Opel Astra 1.4 turbo.

De hel!!

Alles je denkt dat Seat slecht is, moet je eens Opel gaan rijden!

9500 in de aanschaf.

Na 3 jaar 11.000 euro reparatie en onderhoud...

Volledig leeglopen op die kut bak!

Binnen een jaar wilden we al weer wat anders, maar ja... Als je net wat gespaard hebt komt er weer een klapper aan.

Lagers, pakkingen, keerringen, electronica etc etc. Alles liet ons in de steek.

De doodsteek kwam in mei dit jaar.

Apk, grote beurt én wat reparaties: 1200 euro.

2 dagen later rijdt ik op de snelweg: geen vermogen. Weer naar de garage.

Probleem: uitgerekte ketting (HOE DAN!!??)

Kosten: 1873

Toch maar doen dan want ja... Je moet toch rijden.

Telefoontje van de garage: "ehhmmmm..."

Schrik sloeg me al in het hart.

Van een tuimelaar was een stukje afgebroken en tegen de nokkenas aan gekomen en flink in staan krassen...

(HOE! DAN!)

Kosten: nog eens 1300 euro!

 

Heb de monteur vriendelijk verzocht het kut ding maar het diep in te duwen.

Ben er pas geleden achter gekomen dat die auto z'n leven begonnen is als huurauto...

Het verklaard niet alles, maar wel veel...

Conclusie: koop nooit een auto bij auto de Winter in Winschoten! (En ik ben niet de enige met problemen met een auto daar vandaan)

 

En nu?

Na veel schrapen, lenen, vakantie en 2 concerten annuleren en wat hulp van m'n ouders, staat er nu een prachtige Niro op de oprit.

2016.

11.000 km (gecontroleerd)

1.6 gdi hybrid.

Executive line.

Alles zit er op! (Behalve een cd speler 😆)

Ik ben dus terug!

jk5tre.jpg

IMG_20220530_161916466_HDR.jpg

IMG-20220530-WA0009.jpg

IMG-20220530-WA0008.jpg

IMG-20220530-WA0010.jpg

IMG-20220530-WA0006.jpg

IMG-20220530-WA0007.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, zei mien-moeke:

Nou nou... Dat waren me een paar roerige jaren...

 

De Picanto werd vervangen door een Seat Ibiza. 1.0 td.

Dat was dus zo'n sjoemeldiesel.

Was op zich niet zo'n probleem maar 1 op 14 redde die niet 😱 En na de nodige bezoekjes aan garages vonden we m toch echt te duur worden in onderhoud. Het ding kwam om de haverklap met problemen.

Dat moest beter kunnen.

Dus na een kleine 2 jaar werd de Seat vaarwel gezegd en kwam er een Opel Astra 1.4 turbo.

De hel!!

Alles je denkt dat Seat slecht is, moet je eens Opel gaan rijden!

9500 in de aanschaf.

Na 3 jaar 11.000 euro reparatie en onderhoud...

Volledig leeglopen op die kut bak!

Binnen een jaar wilden we al weer wat anders, maar ja... Als je net wat gespaard hebt komt er weer een klapper aan.

Lagers, pakkingen, keerringen, electronica etc etc. Alles liet ons in de steek.

De doodsteek kwam in mei dit jaar.

Apk, grote beurt én wat reparaties: 1200 euro.

2 dagen later rijdt ik op de snelweg: geen vermogen. Weer naar de garage.

Probleem: uitgerekte ketting (HOE DAN!!??)

Kosten: 1873

Toch maar doen dan want ja... Je moet toch rijden.

Telefoontje van de garage: "ehhmmmm..."

Schrik sloeg me al in het hart.

Van een tuimelaar was een stukje afgebroken en tegen de nokkenas aan gekomen en flink in staan krassen...

(HOE! DAN!)

Kosten: nog eens 1300 euro!

 

Heb de monteur vriendelijk verzocht het kut ding maar het diep in te duwen.

Ben er pas geleden achter gekomen dat die auto z'n leven begonnen is als huurauto...

Het verklaard niet alles, maar wel veel...

Conclusie: koop nooit een auto bij auto de Winter in Winschoten! (En ik ben niet de enige met problemen met een auto daar vandaan)

 

En nu?

Na veel schrapen, lenen, vakantie en 2 concerten annuleren en wat hulp van m'n ouders, staat er nu een prachtige Niro op de oprit.

2016.

11.000 km (gecontroleerd)

1.6 gdi hybrid.

Executive line.

Alles zit er op! (Behalve een cd speler 😆)

Ik ben dus terug!

jk5tre.jpg

IMG_20220530_161916466_HDR.jpg

IMG-20220530-WA0009.jpg

IMG-20220530-WA0008.jpg

IMG-20220530-WA0010.jpg

IMG-20220530-WA0006.jpg

IMG-20220530-WA0007.jpg

Na veel ellende hebben jullie nu hopelijk een betrouwbare auto, die jullie op een betaalbare en veilige manier nog jaren over de aardbol vervoerd.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...