Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Plaatsing van winterbanden

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik heb een Sportage 4.
Bij een bandencentrale heb ik pas 4 nieuwe complete wielen (nieuwe velgen en winterbanden met sensoren) laten plaatsen.
Maar er is een probleem met de sensoren (TPMS). Bij de bandencentrale zei men dat er ergens in het menu in de wagen een soort reset van de TPMS zou moeten gebeuren, maar we vinden de oplossing niet.
Ik heb ondertussen al +/- 100 km gereden maar op de boordcomputer van de auto waar normaal de bandenspanning af te lezen is, staat de vermelding "rijden om weer te geven". Deze vermelding "rijden om weer te geven" blijft er staan terwijl ik aan het rijden ben. Het bizarre is dat het verklikkerlichtje van TPMS niet brandt.
Kent iemand de procedure om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt.

• Confused 1
  • 1 jaar later...
Geplaatst

ik heb mijn tpms sensoren laten plaatsen bij mijn kia dealer, en alles werkte terug normaal na ongeveer 15 km te hebben gereden, nu wissel ik winter- en zomerbanden zonder enig probleem

• Like 1
Geplaatst
27 minuten geleden, Willemfred zei:

ik heb mijn tpms sensoren laten plaatsen bij mijn kia dealer, en alles werkte terug normaal na ongeveer 15 km te hebben gereden, nu wissel ik winter- en zomerbanden zonder enig probleem

Dank u voor de reactie.

Ik zoek mensen met Kia met hetzelfde probleem en uiteraard de oplossing.

Maar toch bedankt voor de reactie.

Gerrit.

• Confused 1
Geplaatst

Heb ook een sportage 4 en heb ook 4 nieuwe velgen met banden en tpms sensoren laten plaatsen.

In de bandencentrale waar ik die gekocht heb,hebben ze met een apparaatje de gegevens van mijn orginele tpms sensoren gekopieerd en dan in de nieuwe ingelezen werkte meteen direct,geen probleem. 

• Like 1
  • 5 weken later...
Geplaatst

Waarschijnlijk  heeft de bandenboer de verkeerde TPMS sensoren gemonteerd, OF hij heeft ze niet gekloond.
Bij mij zijn de TPMS sensoren inderdaad ook met een speciaal apparaat gekopieerd / gekloond en vervolgens op de nieuwe velgen/banden ingelezen. 
Hierdoor werden de nieuwe velgen/banden meteen herkend, verder nooit problemen mee gehad.
Je moet dus terug naar de bandenboer !

• Like 1
  • 2 jaar later...
Geplaatst

Ligt eraan hoe oud de sensoren zijn, er zitten kleine batterijtjes ingebouwd die je niet kunt vervangen als ze leeg zijn, je dient dan compleet nieuwe sensoren te kopen...

Bovendien kunnen de sensoren defect raken door het (onjuist) de/monteren van de band, omdat de ventielen nogal dicht op de velgrand zitten.
In sommige gevallen kunnen metalen TPMS sensoren te worden hergebruikt, bij rubber sensoren doet men dit in principe niet vanwege de kans op lekkage.

• Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...