Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Carens van 24-10-2008 op gas

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn Kia Carens van 24 okt 2008 start na zijn eerste 20.000 km slechter gaan starten op gas.

Hij start alleen bij een koude start slecht .

Nu is hij terug geweest naar de dealer,die hem aan de computer heeft gehad en niets verkeerd kon uitlezen.

Als ik op gas rij houd hij een verboden snelheid in , op benzine trekt hij wel door.

Nu zeggen ze dat waarschijnlijk de kleppen moeten worden gesteld ??

Maar op benzine rijdt hij wel goed !!

Heeft iemand hier ervaring mee ???

Geplaatst

Als een motor perfect draait op benzine en niet op gas, moet je het probleem meestal in de gasinstallatie zoeken. Het is inderdaad wel zo dat een motor op gas gevoeliger is; daarmee bedoel ik dat hij heftiger reageert op bijvoorbeeld een slecht afgestelde ontsteking dan een benzinemotor.

Ik rij nu diesel maar op mijn gasauto's was een installatie ingebouwd die de motor startte op benzine en na daarna pas omschakelde op gas. Zo wordt je benzinesysteem ook af en toe gebruikt.

PS : heb je geen hydraulische (zelfstellende) kleppen ?

Alex

Geplaatst

Zoals Alex hierboven beschrijft is het probleem van jouw inderdaad waarschijnlijk terug te voeren naar je gasinstallatie.

Laat deze even goed controleren.

De kleppen lijkt mij niet direct optie nummer een.

Groetjes,

Relena

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...