Carens 2
2006->2013
Discussies, Vragen en Weetjes over de Carens 2 vind of plaatst u hier
49 topics in this forum
-
- 4 replies
- 2.7k views
Hallo , ik heb nu plm een half jaar mijn Carens 2.0 2008 , nu heb ik een probleem met het openen van de bestuurder deur . Met de afstandbediening gaat de deur wel op slot maar niet open . De andere deuren incl kofferklep gaan wel los . Komt bij dat de deurgreep aan de buitenkant en de deuropener ook ietsje stugger gaan . Van binnenuit wil de deur wel open . Ik heb inmiddels het slot ingespoten met wd40 maar geen verbetering. Is er iemand die weet wat het probleem kan zijn ? Alvast bedankt ! Groet André
Last reply by Od7, -
- 0 replies
- 1.1k views
Een vraagje over de dakdragers (origineel) bij Kia Carens bouwjaar 2008. Kan ik hier een dakkoffer op bevestigen? Ik heb me laten vertellen dat dragers er voor "de show" opzitten? Ik krijg niet gevonden of dit klopt. Met vriendelijke groeten Ger.
Last reply by Leende, -
Hallo ik heb een vraag. ik ben opzoek naar 3 hoofd steunen achterbank en een rolhoes van de kia carens uit 2003 geen idee of ik de carens 1 .11 .111 heb lol. omgeving Rotterdam. voor niet al te veel geld bij voorbaat bedankt .
Last reply by seven, -
- 1 reply
- 850 views
Binnenverlichting doet het niet.
Last reply by Murcielaygo, -
- 1 reply
- 1.2k views
Hoi, De dashbordverlichting van mijn Kia Carens uit 2004 is helemaal uitgevallen is er iemand die mij kan helpen , of kan zeggen , hoe dit is op te lossen. Groet, Ton
- 3 replies
- 2k views
Ik ben bezig met een universele cruise control in te bouwen in mijn Carens type 2 uit 2007. Het betreft de waeco magicspeed ms50. Dit is een cruise control die een vacuum gebruikt en is aangesloten op de gaskabel. Om het werkzaam te maken moet ik deze aansluiten de pulsekabel, ik denk deze gevonden te hebben maar ik kan er niet bij, zijn er meer plaatsen waar ik de pulsekabel kan bereiken? Bij voorbaat bedankt. vriendelijke groet, Charles
- 1 follower
- 3 replies
- 1.4k views
Motor start maar reageert dan niet op het gaspedaal. Loopt onregelmatig stationair en rookt hevig. 2 jaar geleden hetzelfde probleem gehad. Probleem heeft zichzelf opgelost. Geen foutcode te vinden. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Bedankt voor de hulp.
- 0 replies
- 1.3k views
Kia CARENS 2005: achterbank werkt nier en trekriemen kapot Hoe kan ik het repareren ?? Mvrg jaap, almere
Last reply by Jaapk, -
- 2 replies
- 2.3k views
Sinds enkele maanden heb ik een Kia met een LPG G3 installatie, km stand niet zo gek hoog nu 162000 km. Sinds enkele weken heb ik een probleem met het check engine lampje. De eerste keer dat het ging branden de storing laten uitlezen en er kwam een P0304 storing uit. Aangezien het volgens de onderhoudshistorie 25000 km geleden was dat de bougies waren vervangen deze vervangen door LPG bougies. Helaas ging binnen een dag het lampje weer branden. Vervolgens de bobines op plek 3 en 4 gewisseld om uit te sluiten of het een bobine kwestie was. Lampje ging weer branden met dezelfde storing. Zekere voor het onzekere ook bobines op plek 1 en 2 gewisseld, ze zullen per slot van re…
- 0 replies
- 1.3k views
Is er iemand bekend met de aansluitingen of bekabeling van de parkeerhulp op de de Kia Carens van de bouwjaren rond 2007? Bij plaatsen van de fietsendrager piept het systeem continu bij achteruit rijden. Te verwachten is dat het met de caravan aangehaakt, ook wel te keer zal gaan in de cabine. Waar ik naar zoek is de plek in de bedrading waar ik een schakelaar tussen kan zetten. Nog mooier zou zijn wanneer de aansluiting van de trekhaak ergens een verbinding met de computer kan maken, waardoor dat automatisch gaat. Ben heel benieuwd. Hans Vissr
Last reply by KiaCarensIII, -
Afwijking snelheidsmeter/airco werking Carens II 2.0 LPG
by Guest Crazylegscrane- 3 replies
- 2.3k views
Goedendag, Ik heb kortgeleden een Carens 2.0 op LPG uit 2008 gekocht. De auto bevalt prima maar er zijn een paar dingetjes die mij opvallen. Allereerst de snelheidsmeter..... Deze geeft concequent 9 a 10 km meer aan, dan dat je daadwerkelijk rijdt. Dit is gecontroleert met verschillende navigatie systemen. Ik merk het ook in het verkeer, als ik mij aan de toegestane max snelheid houd, dan wordt ik "opgeduwd" door het overige verkeer. De banden die onder de Carens zijn gemonteerd hebben de voorgeschreven maten. Ik weet dat er een marge gehanteerd wordt, maar bijna 10 km verschil is wel erg veel lijkt me, of is dat niet zo?? Is er …
-
- 0 replies
- 1.5k views
Hello. Sinds paar maanden heb ik een Carens deze is nog met een een gewone radio. Ik heb hiervoor een DAB+ module gekocht die ik aansluit via AUX en de antenne plakt aan de vooruit. Nu vindt ik dat de ontvangst niet altijd goed is tot soms 0. Na wat opzoeking heb ik gemerkt dat er aftermarket shark antennes bestaan die FM en DAB bekabeld zijn. Maar zou eens willen weten als er mensen hier zijn die al eens zoiets vervangen hebben. Is dit een haalbaar project?
Last reply by Svennie, -
- 0 replies
- 1.1k views
Hoi ik zoek een werkplaats boek voor een schema van de zekeringen er relais en andere dingen ik ben maar een amateur en kan de zekering of relais niet vinden van de ruitenwisser motor deze is kapot denk ik.mvg
Last reply by Rene Groos, -
- 1 follower
- 1 reply
- 2.3k views
Ik heb een Carens, 2.0 CVVT EX van 2006 Ik heb de achterremblokken vervangen en ontlucht. (zat veel lucht in) De rem werkt weer prima, de handrem heel matig en de handremlamp op dashbord gaat aan , en niet meer uit. Waar moet ik zoeken
Last reply by xtra40, -
- 2 replies
- 2.2k views
Beste mensen, Sinds kort trotse eigenaar van een Kia Carens 2, 2.0 CVVT. Nu lijkt het dat het toerental niet snel genoeg terug zakt bij het gas terug nemen. gaskabel ontspant goed en ook de klep valt soepel terug. Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? En hoe dit te verhelpen. Alvast bedankt voor jullie reacties. Gr. Jan
Last reply by patric dierckx, -
- 0 replies
- 1.9k views
Hoi' mijn Carens geeft een foutmelding op een cylinder. het gaat om een Carens II uit 2003 1800cc nu wil ik de bougies vervangen maar kan ze nergens vinden. op Google kan ik geen plaatje vinden. onder de zwarte deksel bovenop het motorblok kan ik maar 2 bougies vinden maar waar zitten de andere 2? alvast bedankt, Johan.
Last reply by Dedoper, -
Vandaag een nieuwe radio in laten bouwen de Kenwood DPX-7000DAB.Nu Werken de meters niet meer op het dashboard.Wel bij het starten van de auto maar na 50 meter rijden niet meer Iemand een idee wat de oorzaak Is?. Zekeringen zijn gecheckt en zijn goed.
Last reply by D112, -
- 2 replies
- 1.9k views
Heb zins een jaar een kia carens nu wil ik zelf de boegies vervangen maar kan ze niet vinden, zitten ze mischien aan de achterkant van de moter.
Last reply by Henkvans, -
- 0 replies
- 3.2k views
Dag ik zal me eerst voorstellen, ik heet Jan en woon in Twente, ik rij in een Kia Carens Diesel van 2003, weet iemand hie ik de handrem kan afstellen, ik heb deze meer dan 10 klikken aangetrokken maar merk bijna geen handrem effect.
Last reply by Jan2017, -
- 1 follower
- 4 replies
- 7.1k views
Het voorste deel van mijn interieur verlichting gaat niet aan bij het openen van de deur. Achterin gaat het wel aan. (dus deurschakelaar werkt wel) Kan de verlichting nog wel met de schakelaartjes bedienen. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Last reply by remco, -
- 1 reply
- 4.1k views
Heeft er misschien iemand een schema van de centrale deur vergrendeling van een carens 2 bj 2005 wie kan mij eraan helpen mvg ronny
Last reply by Toon1952, -
- 4 replies
- 3.4k views
Hallo allemaal. ik heb een carens 1.6 uit 2005 nu heb ik de koppeling vervangen en wou de versnellingsbak olie weer vullen alleen kan ik de vul plug niet vinden. Weet iemand die te zitten. heb een foto bijgevoegd van de versnellingsbak ik ik er onder heb zitten. Alvast vriendelijk bedankt. mvg ronny
Last reply by rlulofs, -
- 1 follower
- 2 replies
- 5.1k views
hallo heeft er iemand ervaring met het vervangen van de lampjes van de koplampen. de vorige keer is deze vervangen door de dealer. gr peter
Last reply by xtra40, -
- 1 follower
- 1 reply
- 4.5k views
Ik heb ook een raar probleem met de navigatie. Tijdens het navigeren komt de melding "Naar volgend Verkeersknooppunt" De garage heeft er al diverse keren naar gekeken, restten gedaan en unit vernieuwd. De foutmelding blijft. Kent iemand dit probleem?
Last reply by Jan1945, -
- 1 reply
- 4.9k views
Heb zelf een carens van 2003. Ik moet zeggen dat ik geen problemen heb gehad bij de inbouw van mijn 2-din JVC radio. Het geheel was in 30min gebeurd, gelukkig zonder bloed, zweet en tranen.
Last reply by Dré,