Carens 2
2006->2013
Alles over de Kia Carens 2 vind je hier
50 topics in dit forum
-
- 1 antwoord
- 5,1k weergaven
Heb zelf een carens van 2003. Ik moet zeggen dat ik geen problemen heb gehad bij de inbouw van mijn 2-din JVC radio. Het geheel was in 30min gebeurd, gelukkig zonder bloed, zweet en tranen.
Laatste antwoord door Dré, -
Heb net een Carens uit 2006 gekocht. Vindt alleen dat het koppelingspedaal vrij hoog pas reageert. Is dit normaal of zijn de koppelingsplaten aan vervanging toe?
Laatste antwoord door Smart, -
- 1 antwoord
- 3,9k weergaven
Goedendag. Wie kan mij vertellen welke type cruise control ik moet hebben voor een carens 2.0 extra bj 2007. Deze auto onlangs gekocht maar eigenlijk niet opgelet of er een cruise control in zat. Een beetje rond gekeken op internet en kwam er achter dat er verschillende types zijn, zoals plug and play, mechanisch en dergelijke. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door bigwade, -
Originele radio
door manumax- 1 volger
- 10 antwoorden
- 3,9k weergaven
Mensen, ik heb een vraag. Past de originele radio uit een carens van 2009 ook in één van 2007?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 3,3k weergaven
Ik ben op zoek naar 17 inch sportvelgen voor Kia Carens bouwjaar 2007. Wat voor maten zijn hier geschikt voor.
Laatste antwoord door Seafox, -
- 16 antwoorden
- 8,1k weergaven
Hallo allemaal, Heeft iemand dit al eens voorgehad met een Carens (of een andere KIA) ? De laatste tijd regent het nogal veel en dan staan er in Belgi
-
Ik heb sinds een week een Carens 2.0 cvvt uit 2007 Waarom kan ik deze auto alleen openen met de afstandsbediening en niet met de sleutels. Wat nou als de batterij van de afstandsbediening leeg is of als de afstandsbediening defect raakt? Kan ik mijn auto niet in. Wie heeft antwoord?
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 3,3k weergaven
Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen een Carens 2.0 CVVT X-tra en de X-ecutive?
-
- 7 antwoorden
- 5,4k weergaven
Op het internationale Kia Forum kwam ik deze posting tegen: (In de VS en Canada heet de Carens RONDO) SUBJECT: GROUP MODEL Service Campaign Rondo (UN) 2007/2010MY NUMBER DATE SC 093 December 2011 VOLUNTARY SERVICE CAMPAIGN PREVENTIVE SERVICE AGAINST CORROSION OF REAR CROSS MEMBER (SC093) This Service Campaign provides information relating to Rondo (UN) vehicles built from September 15, 2006 to October 14, 2010 and provides a procedure to apply additional anticorrosion protection to the rear cross member. Owners of 2007-2010MY Kia Rondo (UN) vehicles currently registered in the 21 states which are known to use heavy amounts of road salt are being notified to s…
-
- 1 volger
- 24 antwoorden
- 12,9k weergaven
Ik heb in 2008 een nieuwe carens automaat gekocht. 1 jaar probleemloos gereden en nu 18000km op de teller. Na dat jaar begonnen de problemen en is de accu na 1 dag stilstaan leeg. Heeft mij nu al 17 keer laten staan en kan er niet opbouwen als ik ergens een afspraak heb. Dealer alles geprobeerd oa al 2x accu vervangen, binnenverlichting over kontaktslot, loskoppelen van navigatiesysteem, vervangen van module enz. Dit duurt nu al 3 jaar. Nu komt volgende week expert van KIA Motors naar garage om alles na te meten. Heeft iemand dit ook meegemaakt of een tip wat het kan zijn want de dealer weet het niet.
-
- 21 antwoorden
- 7,9k weergaven
Ik heb volgende probleem. Kia Carena 1.6 benzine handgeschakeld op lpg bouwjaar 2006 Als de airco aanslaat houdt de motor in, zodanig dat het storend is. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn. Of zijn er nog mensen met hetzelfde probleem.
Laatste antwoord door jan123, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 5,1k weergaven
Heeft er iemand ervaringen met welk soort caravanspiegels er passen op de Carens lll
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
- 15 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hallo, Ik zoek mensen uit België die samen met ons iets willen beginnen tegen KIA. Onze Carens heeft niks anders dan problemen met de versnellingsbak en koppeling. Het is een 2 liter diesel en gekocht in januari 2009. De auto dateert echter van 2006. Volgens onze hersteller kan je dat zien op de ruiten. Volgens onze garagist is het een contstructiefout van KIA. We kregen 5 jaar garantie maar als het er op neer komt valt het buiten garantie. Het is een bekend probleem met de Carens, gelezen op allerlei fora. Zijn er mensen die in het zelfde schuitje zitten, en er alleen voor staan, contacteer me dan via dit bericht en we gaan er dan samen werk van maken. Groeten, Filip
Laatste antwoord door PETER1979, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, hoe zou het komen dat de verf afbladert van de buitenspiegels? Deze aan de bestuurderskant was al opnieuw herspoten onder garantie. Maar nu is het de passagierskant. Nu doet de garage moeilijk omdat ze zeggen dat ik de enige ben die dit voorheeft. Ze vroeg of we naar de carwash gaan, wij gaan max 1keer per maand naar carwash. we wassen 2maal de auto per maand zoals voorgeschreven in de handleiding. Ze doen navraag of deze spiegel ook onder garantie valt. Heeft iemand een gedacht hoeveel dit zou kosten om dit te laten herspuiten? mvg Kristof
Laatste antwoord door kristofke8, -
- 4 antwoorden
- 4k weergaven
Heb na ongeveer een jaar rammelende geluiden uit de versnellingsbak eindelijk een dealer bereid gevonden om er onderzoek naar te doen. Het gerammel is hoorbaar als je de auto start, niet als je start met ingedrukt koppelingspedaal. Nam laatst een bocht en ging iets te laag in toeren en het gerammel was zo sterk dat de mensen op de stoep omkeken naar mij. Hoor nu ook een vreemd geluid als ik de auto uit zet, ben benieuwd of de auto de afspraak eind september haalt. Als hij nu gewoon kapot gaat dan weten we gelijk wat het probleem was, ja toch. Groeten Cees
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 3 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo, Ik ben sinds kort eigenaar van een 2007 Kia Carens. Hij heeft zo´n mooie geintegreerde Kia radio, maar helaas staat die 'vastgesteld' op een volume 10. Elke keer weer schrikken als je de auto start en ineens een cd of radio erin knalt en we snel het volume omlaag moeten draaien. Helaas zit er bij de auto geen manual van de radio, en ik heb ook op internet geen uitleg gevonden over hoe dit `gelockte` volume niveau te verlagen. Weet iemand hoe dit moet? Alvast bedankt voor de reaktie!
- 2 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo, Momenteel heb ik audiobediening aan het stuur, zou het mogelijk zijn om 2 functies te veranderen van 2 knoppekes voor de radio? Vroeger kon ik in m'n vorige kia ceed gewoon van zender veranderen met de pijltjes, nu verandert het per frequentie per 0,05mhz in de Carens. groetjes Kristof
Laatste antwoord door kristofke8, -
reservewiel
door patbelg- 5 antwoorden
- 7k weergaven
In m'n carens zit nu zo'n bandenherstelkit.Zo'n kit vind ik maar niets.Nu is m'n vraag of ik niet beter een noodreservewiel in de plaats tzou steken.In de garage zeggen ze dat een reservewiel enkel onderaan de auto kan bevestigd worden en dat dit ongeveer 350 euro zou kosten.Iemand die hier meer van weet?
Laatste antwoord door Ben58, -
Zuinig rijden
door kristofke8- 2 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo, Als je telkens je versnelling verhoogt vanaf 2000tr/min, zou dit dan problemen geven met je vermogen van de motor later? Vb van oudere auto's merk je da vaak van rustige rijders dat die auto's lui of lam zijn. Iemand nog tips om zuinig te rijden?
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Bij mijn Kia dealer valt het op dat: 1. Er g
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Heeft iemand ervaring met het zelf monteren van sidebars voor een Carens III 2007? Zijn de montagegaten al aanwezif o.i.d.?
Laatste antwoord door wimdrink, -
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
wij hebben sinds vorige week een nieuwe Carens handgeschakeld op gas en willen graag met caravan weg wanneer mag deze erachter
Laatste antwoord door klaas, -
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Begin september eigenaar geworden van de nieuwe KIA Carens III Heel goede rijervaringen. enig minpuntje is dat de pinkers bij het tikken van de pinkschakelaar maar 1 keer pinken. Vroeger ergens op internet een ombouwset gezien om dit te veranderen naar 3 a 4 keer pinken, maar vind het nergens meer terug. Weet iemand waar ik zo'n ombouwset kan vinden? alvast dank
Laatste antwoord door dokter, -
- 9 antwoorden
- 2,6k weergaven
Eindelijk na maanden wachten heb ik dan mijn Carens. Curator had 'm vrijgegeven en nu kan ik dan de weg op met m'n zwarte Carens 2.0 CVVT X-ecutive Rijdt geweldig, alleen jammer dat Kia denkt dat als je een 7 zitter hebt ook altijd de achterste rij op staat en er dus standaard geen afdek hoes in zit Misshien toch nog maar even de 395 Euries uit geven voor die hoes. Verder rijd ie geweldig, nog 500km en ik kan op gas gaan rijden, dus dat scheelt dan ook weer
Laatste antwoord door Relena, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Mijn Kia Carens van 24 okt 2008 start na zijn eerste 20.000 km slechter gaan starten op gas. Hij start alleen bij een koude start slecht . Nu is hij terug geweest naar de dealer,die hem aan de computer heeft gehad en niets verkeerd kon uitlezen. Als ik op gas rij houd hij een verboden snelheid in , op benzine trekt hij wel door. Nu zeggen ze dat waarschijnlijk de kleppen moeten worden gesteld ?? Maar op benzine rijdt hij wel goed !! Heeft iemand hier ervaring mee ???
Laatste antwoord door Relena,