Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Ik heb volgende probleem.

Kia Carena 1.6 benzine handgeschakeld op lpg

bouwjaar 2006

Als de airco aanslaat houdt de motor in, zodanig dat het storend is. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn. Of zijn er nog mensen met hetzelfde probleem.

Posted

ik wil graag bij een kia club aansluiten wie kan mij daar bij helpen of wie zit er bij zo,n club ik kom zelf uit belgie maasmechelen in belgie zijn er volgens mij geen kia club :wink:

Posted

Beste Jan 123

Het inhouden van de motor bij he aanslaan van de airco is ongeacht van de brandstof een normale zaak.

De compressor van de airco vraag een hoeveelheid van vermogen. Bij mijn weten is dat 10 tot 15 PK.

Mocht de airco-compressor aanslaan dan zal de motor kort inhouden. Wanneer de compressor in werking is zal het vermogensverlies nauwelijks meer opvallen.

Afhankelijk van vermogen en belasting van de motor kan het in meer of mindere mate opvallen.

Zelf rijd ik regelmatig met een caravan, wanneer alle verlichting en de koelkast aanstaat, kan zelfs de motor afslaan bij het aanslaan van de airco-compressor bij stationair toerental of lichte belasting. Bijvoorbeeld bij het optrekken.

Bij mijn huidige Carens en destijds de Rio heb ik besloten om een zwaardere accu te laten monteren. Bij de benzine modellen geldt dat we de accu van de diesel.

Voor een diesel uitvoering heb je nauwelijks keus tot een zwaardere accu

De zwaardere accu neemt een deel van het te kort aan motorvermogen en energiegebruik van het aanslaan van de airco compressor voor zijn rekening waardoor het inhouden iets minder zal opvallen, maar niet weggenomen zal worden.

Hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet Eric

• Like 1
Posted

Ik heb volgende probleem.

Kia Carena 1.6 benzine handgeschakeld op lpg

bouwjaar 2006

Als de airco aanslaat houdt de motor in, zodanig dat het storend is. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn. Of zijn er nog mensen met hetzelfde probleem.

dank je wel eric ik ga het volgende week proberen want ik heb zaterdag avond spijtig de moter stuk gereden de distrubutie riem was over en gelukkig heb ik een gerage gevonden die het maak voor 800 euro de zuigers waren nog goed maar de kleppen alle 16 krom ik had de auto 2 maanden gekocht voor 4000 euro en die man vertelde me dat het was vervangen dus niet maar ja het is mijn fout ik had het moeten nakijken maar ik kan moeilijk tegen mijn eigen kop slagen :? wat spijtig is dat de wagen maar 86.000 km heeft maar ja heb ik van geleerd
Posted

Da's balen joh.

Kan die man van de kleppen er meteen voor zorgen dat je een kleppenrevisie krijgt die ook

geschikt is voor gas ?

Eventueel geschikt gemaakt met flashlube ?

Anders sta je er over 30K km weer.

Laat even weten hoe e.e.a. verloopt.

Sterkte!

Posted

Da's balen joh.

Kan die man van de kleppen er meteen voor zorgen dat je een kleppenrevisie krijgt die ook

geschikt is voor gas ?

Eventueel geschikt gemaakt met flashlube ?

Anders sta je er over 30K km weer.

Laat even weten hoe e.e.a. verloopt.

Sterkte!

dat ga ik morgen dan toch vragen want dat weet ik dus niet maar je bent wel bedankt voor de informatie
Posted

dat ga ik morgen dan toch vragen want dat weet ik dus niet maar je bent wel bedankt voor de informatie

heb jij ook een kia carens op lpg
Posted

Ik neem aan dat je het tegen mij hebt..:-)

Nee ik rij even een ander merk maar heb 20 jaar lpg ervaring.

Probeer btw ook elders een second opninion te krijgen i.v.m kosten en garantie van de reparatie.

Suc6

Posted

Ik neem aan dat je het tegen mij hebt.. :-)

Nee ik rij even een ander merk maar heb 20 jaar lpg ervaring.

Probeer btw ook elders een second opninion te krijgen i.v.m kosten en garantie van de reparatie.

Suc6

ja ik weet ik ben pas gisteren op deze forums dus daarom ja ik weet het niet met die garantie om dat ik de wagen bij een garage bij mij in de buurt heb gebracht en dat zijn rusland die doen het goed koop want bij kia vroegen ze me 2500 euro ja die heb ik dus niet en die jongens zijden voor 800 euro doet het weer zonder problemen het probleem is ik kan niet zonder auto elke dag zonder wagen is een probleem voor mij
Posted

Kun je niet even iemand meenemen die wat verstand van zaken heeft ?

Een russische garage ?

Tja ik weet het niet, maar hier in NL krijg je bij Bovag garages garantie op reparaties.

Weet niet hoe het in België is.

800 eu voor een kleprevisie is niet echt veel, maar je geeft zelf al aan dat je niet op verdere kosten

zit te wachten.

Google die garage anders eens.

Als daar veel narigheid uit komt even iets anders zoeken.

Als je aangeeft ( bijvoorbeeld in je profiel) waar je ongeveer woont in België, kan misschien een ander lid je tips geven.

Suc6!

Posted

ik wil graag bij een kia club aansluiten wie kan mij daar bij helpen of wie zit er bij zo,n club ik kom zelf uit belgie maasmechelen in belgie zijn er volgens mij geen kia club :wink:

kijk eens bij deze mensen ze hebben pas geleden nog een meeting gehad

http://www.facebook....afanclubbelguim

ook zijn ze bezig met een nieuwe site waar je je zelf al kan aanmelden

http://www.kia4life.be/

Posted

Heb er zelf wel flashlube ingezet, maar lees nu ook dat er kleppen zijn die geschikt zijn voor lpg voor de Carens?

Wat zijn daar de kosten van dan ongeveer, scheelt misschien weer in de toekomst aan onderhoud/stellen kleppen?

Wel balen van die stuk gelopen motor hoor, veel sterkte er mee

Posted

Heb er zelf wel flashlube ingezet, maar lees nu ook dat er kleppen zijn die geschikt zijn voor lpg voor de Carens?

Wat zijn daar de kosten van dan ongeveer, scheelt misschien weer in de toekomst aan onderhoud/stellen kleppen?

Wel balen van die stuk gelopen motor hoor, veel sterkte er mee

dan kun je verwachten dat je met 1000 euro zeker niet toe komt dat flaslube ik weet niet wat het is ik niet heel veel verstand van wagens maar mijn carens rijd zeer goed op lpg had geen problemen alleen ik had de wagen twee maanden terug gekocht voor 4000 euro en die lieve man vertelde me dat hij de dustrubutie riem heeft vervangen dus niet en ik ben dus ook fout want ik heb het niet nagekeken dus met dit als vervolg maar als een auto van het fabriek komt heeft die dus toch ook geen flaslube het is mijn tweede wagen op lpg heb geen problemen gehad het beste is aan de gas instalateur informatie vragen want die zegt dat en de andere zegt dat en op het einde weet je het niet meer maar ik ga het ook eens navragen dus laat nog wat weten
Posted

Kan je misschien ook is informeren bij h.scholing@students.uu.nl heb daar me pomp laten vervangen tot nu toe geen problemen en heel voordelig.

Rieks had volgens mij wel verstand verstand van zaken in deze, misschien ook wel van revisie??

http://diensten-vakm...previousPage=lr

succes

ja maar ik kom uit belgie dus ik weet het niet ze zeggen toch wel eens domme belgen he :wink: nee grapje maar ik zou het niet weten ik heb in ieder geval al gebelt bij een gasinstalateur in belgie en die zij ja is beter een flaslube want je kunt op 100.000 km weer problemen hebben ik ben aan het denken om hem te verkopen het is een pracht wagen maar ik wil die probleme allemaal niet meer heb vroeger genoeg uitgeven aan wagens je wordt er zo wat gek van
Posted

ben vandaag gaan kijken bij mijn auto in de garage het zag er niet best uit 3 kleppen gebroken en 13 klepen krom de zuigers waren ook beschadigt maar niet erg maar bij de garage zijden ze dat het allemaal goed komt ja alleen de kleppen die kun je alleen bij de daeler haalen

Posted

Beste Jan 123

Het inhouden van de motor bij he aanslaan van de airco is ongeacht van de brandstof een normale zaak.

De compressor van de airco vraag een hoeveelheid van vermogen. Bij mijn weten is dat 10 tot 15 PK.

Mocht de airco-compressor aanslaan dan zal de motor kort inhouden. Wanneer de compressor in werking is zal het vermogensverlies nauwelijks meer opvallen.

Afhankelijk van vermogen en belasting van de motor kan het in meer of mindere mate opvallen.

Zelf rijd ik regelmatig met een caravan, wanneer alle verlichting en de koelkast aanstaat, kan zelfs de motor afslaan bij het aanslaan van de airco-compressor bij stationair toerental of lichte belasting. Bijvoorbeeld bij het optrekken.

Bij mijn huidige Carens en destijds de Rio heb ik besloten om een zwaardere accu te laten monteren. Bij de benzine modellen geldt dat we de accu van de diesel.

Voor een diesel uitvoering heb je nauwelijks keus tot een zwaardere accu

De zwaardere accu neemt een deel van het te kort aan motorvermogen en energiegebruik van het aanslaan van de airco compressor voor zijn rekening waardoor het inhouden iets minder zal opvallen, maar niet weggenomen zal worden.

Hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet Eric

een goede dag eric vandaag belde me iemand die wou 1200 euro geven voor mijn kia ik zij dus nee want dat is toch wel heel weinig
Posted

zou me iemand kunnen vertelen hoeveel ik krijg voor mijn kia carens van 2006 1,6 bezine op lpg 86.000km met moterschade het is een wagen van belgie want ik krijg gekke bidingen dat je zegt mvg

Posted

Jan,

Misschien is dit wat http://www.okesion.nl/homenl.htm

kan hier je oude willigt inruilen??

succes

een goede dag kaysem ik was gisteren bij de garage ze gaan nieuwe kleppen bestelen maar dat kun je alleen bij de daeler op die site wat je gaf hadden ze alleen een diesel moter geen bezine wat ik me wat zorgen om maak is dat de zuigers beschadigt zijn die man van de garage zij tegen me dat het geen probleem is om dat de ronde kant heel is hij vertelde me dat ik me niet zo ongerust moest maken ik hoop dat het in orde komt allemaal mvg jan