Ga naar inhoud

Carens 2000 diesel 2009


steinbock

Aanbevolen Berichten

Hallo,

Ik zoek mensen uit België die samen met ons iets willen beginnen tegen KIA. Onze Carens heeft niks anders dan problemen met de versnellingsbak en koppeling. Het is een 2 liter diesel en gekocht in januari 2009. De auto dateert echter van 2006. Volgens onze hersteller kan je dat zien op de ruiten. Volgens onze garagist is het een contstructiefout van KIA. We kregen 5 jaar garantie maar als het er op neer komt valt het buiten garantie. Het is een bekend probleem met de Carens, gelezen op allerlei fora.

Zijn er mensen die in het zelfde schuitje zitten, en er alleen voor staan, contacteer me dan via dit bericht en we gaan er dan samen werk van maken.

Groeten,

Filip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Auto is 5 jaar oud; is dat de constructiefout ?

Ik neem aan dat de historie van de auto te achterhalen is incl. correcte km stand.

Als je dat nou even helder en overzichtelijk hier schrijft dan kunnen we er misschien iets mee.

Direct zeuren in je eerste post..

Ik zou deze even lezen

http://www.kiaclub.nl/topic/7034-de-auw-gurk/page__p__60571__hl__auw-gurk__fromsearch__1#entry60571

Maar je hebt em binnen als nr 3

AUW_GURK.jpg

VAN HARTE

Link naar reactie
Delen op andere sites


Auto is 5 jaar oud; is dat de constructiefout ?

Ik neem aan dat de historie van de auto te achterhalen is incl. correcte km stand.

Als je dat nou even helder en overzichtelijk hier schrijft dan kunnen we er misschien iets mee.

Direct zeuren in je eerste post..

Ik zou deze even lezen

http://www.kiaclub.nl/topic/7034-de-auw-gurk/page__p__60571__hl__auw-gurk__fromsearch__1#entry60571

Maar je hebt em binnen als nr 3

AUW_GURK.jpg

VAN HARTE

bigwade leer lezen. auto aangekocht in jan. 2009

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb zelf eerlijk gezegt nog weinig problemen meegemaakt met de carens diesel, of de bakken daarvan..en dat terwijl we er ook een aantal hebben rondrijden..ook met hogere km standen..wat is eigenlijk elke keer het probleem dan..

en bouwjaar van de auto kan je niet zien op de ramen..10de positie van het VIN (chassisnummer), dan is het bouwjaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is een 2 liter diesel en gekocht in januari 2009. De auto dateert echter van 2006.

Nieuw aangekocht of tweedehands?

nieuw aangekocht

Een auto van 2006 nieuw aangekocht in 2009 ? NIEUW ??

Wie leest hier nou niet goed of heeft die auto 3 jaar onder een lakentje gestaan, stil in een hoekje ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is een 2 liter diesel en gekocht in januari 2009. De auto dateert echter van 2006.

Nieuw aangekocht of tweedehands?

nieuw aangekocht

Een auto van 2006 nieuw aangekocht in 2009 ? NIEUW ??

Wie leest hier nou niet goed of heeft die auto 3 jaar onder een lakentje gestaan, stil in een hoekje ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is een 2 liter diesel en gekocht in januari 2009. De auto dateert echter van 2006.

Nieuw aangekocht of tweedehands?

nieuw aangekocht

Een auto van 2006 nieuw aangekocht in 2009 ? NIEUW ??

Wie leest hier nou niet goed of heeft die auto 3 jaar onder een lakentje gestaan, stil in een hoekje ?

IQ ???????????

Link naar reactie
Delen op andere sites


auto's kunnen een paar jaar in de showroom staan..zeker bepaalde modellen/uitvoeringen gaan minder hard..we zijn zelf ook subaru dealer en dat zijn ook niet altijd hardlopers, zo rijden er impreza's rond (type WRX) van bouwjaar 2002 (10de positie van t VIN) en pas verkocht in 2005 (dus dan pas t kenteken erop)

maargoed..kijk naar de 10de positie van t VIN, dan weet je het gelijk en kan de discussie over t bouwjaar worden afgesloten..

en nogmaals..wat is het precies elke keer het probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bouwjaar maakt geen **** uit.. De garantie periode begint pas zodra de dealer aanmeld dat het voertuig de weg op gaat.

Waarom jouw dealer zegt dat het geen garantie is... Misschien hebben ze hem in 2006 al aangemeld als begin garantie.. dat is hun probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 maanden later...

2e hands betekend volgens mij dat je de 2e of meerdere eigenaar bent!

Als je een 2006 auto in 2009 koopt en je bent de eerste geregistreerde eigenaar is er niks 2e hands aan!

De garantieperiode van een voertuig gaat inderdaad pas in als de importeur/garage hem hiervoor aanmeld!

Meestal valt dit gelijk met de eerste tenaamstelling, dit hoeft echter niet perse.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...