Jump to content
kurtje1973

Haperende Carens

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Heeft iemand dit al eens voorgehad met een Carens (of een andere KIA) ?

De laatste tijd regent het nogal veel en dan staan er in Belgi

Hallo Kurt,

Toevallig liep een collega van mij vorig jaar tegen dezelfde problemen/kuren aan bij regenval. Zij hadden de auto net tweedehands aangeschaft. Het probleem is in ieder geval niet opgehelderd.

Slippen V-snaar ?

Heb het vroeger ook wel eens gehad.

@BigWade

Bedoel je de aandrijfriem of de multi-riem?

Wanneer de multi-riem slipt, zou je geen haperende motor mogen hebben.

En als het de aandrijfriem zou zijn...zou normaal toch geen water mogen kunnen aankomen?

grts

Kurt

Geen idee, maar laat de riemen even nalopen door een vakman.

Zie net dat de auto "zo goed als nieuw" is, dus laat het met de garantie lekker door de dealer uitzoeken..... :-)

Bevalt het verder goed met familie gebruik ? :wink:

grtz!

Zie net dat de auto "zo goed als nieuw" is, dus laat het met de garantie lekker door de dealer uitzoeken..... :-)

Bevalt het verder goed met familie gebruik ? :wink:

grtz!

Ga ik laten doen bij m'n groot onderhoud (ben net binnen geweest voor klein onderhoud). De garage is niet bij de deur en heb niet veel vrije tijd meer over.

Wat dat familiegebruik betreft; is toch wel een heel multifunctionele wagen.

Zijn er reeds mee naar Eurodisney geweest, dit jaar geen echte vakantie dus wat in de Franse Ardennen gaan toeren gedurende een weekje. Alles plat leggen om materiaal te vervoeren voor de verbouwingen, zelfs een afwasmachine (had ik nooit moeten doen met m'n Alfa 156 :) ) en zelfs al met 7 volwassen personen enkele ritten gemaakt. Alles bij elkaar valt deze Kia goed mee. Toegegeven er zijn enkele kleine details die ik spijtig vind en die zelfs mijn italiaan niet had; de materialen zijn nogal snel beschadigd, voelen ook "warmer" aan in mijn alfaatje, wanner de deuren worden gesloten rammelt er ergens iets :? en is nogal sloom in het lagere toerenbereik, maar ja de motor is dan ook teruggeschroefd.

Maar ik vind het wel spijtig dat ik elke 15.000km binnen moet en (voor klein onderhoud) 210 euro moest betalen.

Maar zoals eerder geschreven zijn wij allemaal in het gezin tevreden over deze wagen. Over het algemeen toch een vlotte motor, door de bochten gaat ie ook relatief snel ondanks het hoge zwaartepunt, verbruik begint langzaaaaaamaan ook te dalen, stroeve versnellingsbak is al veel minder stroef, doch direkt.

Ben aangenaam verrast door deze (voor mij) eerste Kia. Ik hoop dat ze een evenwaardige opvolger vinden (alhoewel de restyling voor 2010/2011 alhoewel miniem toch wel meevalt). Maar ik vind het wel spijtig dat ik elke 15.000km binnen moet en (voor klein onderhoud) 210 euro moest betalen.

grtz

Wat rij je per jaar ?

Ik zie net 15.000km in je andere posting, tja het is 1 jaar of 15.000km

Edited by bigwade

Als dat je achtertuin is komt alles wel goed :wink:

sjieke bak zo !

Als ik zo je klacht lees, dan denk ik direct aan het slippen van je multiriem. Dit kan opzich niet zo heel veel kwaad. Laat deze bij je volgende dealerbezoek even wat strakker stellen, dan zal dit probleem minder snel voorkomen :)

Even ter opheldering met "ouderwetse" termen:

Aandrijfriem = distributieriem

Multiriem = v-snaar

Aan alle eigenaars van een Carens met bovenstaande probleem.

Ben naar een andere dealer gereden om hier naar te laten kijken (samen met m'n onderhoud) en KIA is blijkbaar al een tijdje op de hoogte van dit probleem.

Er is dan ook een andere multiriem (of v-snaar) gemaakt die onder garantie wordt vervangen. Tot nu toe nog geen problemen gehad de laatste weken, afwachten.

Wilde dit toch nog even kwijt.

grtjs

• Like 1

Heeft de Carens nou een distributieriem of een ketting?

Ik heb net een 2.0 Cvvt  van 2007 aangeschaft en heb vernomen dat er een ketting in zit en anderen vertellen dat ze een riem hebben

Guest kaysem

Heeft de Carens nou een distributieriem of een ketting?

Ik heb net een 2.0 Cvvt  van 2007 aangeschaft en heb vernomen dat er een ketting in zit en anderen vertellen dat ze een riem hebben

Volgens de garage hebben wij ook een riem, maakt het kleppenstellen weer extra duur helaas  :?

Is dit trouwens zelf na te kijken??