Jump to content
Sign in to follow this  
Dré

Koppeling

Recommended Posts

Heb net een Carens uit 2006 gekocht.

Vindt alleen dat het koppelingspedaal vrij hoog pas reageert.

Is dit normaal of zijn de koppelingsplaten aan vervanging toe?

wat is km stand?

voordat jij hem kocht had je dat meteen moeten melden

is hij bij dealer/garage gekocht heb je garantie???

te weinig info

Doe eens even rustig....

Dit is gewoon een constatering ná de aankoop.

• Like 1

oke smart ik doe rustig

maar we weten niet of hij garantie heeft

anders mooi teruggaan toch

Ja, voor herstel moet hij toch even een check-up doen bij de garage van aankoop. Zeker als hij nog (Bovag)garantie geeft.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Albert1968
      Ik heb af en toe als ik weg rijdt dat heel de wagen schokt, met op komen koppeling.
      Auto heeft geen lekkage.
      Lijkt net of de koppelingsplaat blijft hangen.
      Motor loopt goed.
    • By Tedus
      Hallo,
      Mijn kia rio 2011 maakt bij het opkomen van de koppeling een zoemend geluid, zie/hoor filmpje. Dit is eigenlijk alleen bij het van stilstand optrekken. Of ik nu achteruit wil, of in zn 1/2 wil optrekken. Heb het ook even geprobeerd bij 3/4/5, zelfde resultaat. Echter als ik eenmaal rij, en dan van 1->2 ga, hoor ik niks. Als de motor warm is, hoor ik het weer bijna niet. Verschilt per keer. Auto heeft 68K gereden... 
      In het filmpje heb ik de auto op de handrem staan, en probeer ik op te trekken (handrem ivm filmen). Verder hoor/voel ik niks aan de koppeling zelf.
      https://youtu.be/c6TWBdpx-6I
      Iemand een idee?
    • By .nl
      In oktober particulier Picanto over genomen.. van 28-02-14 .. deze was nieuw bij Dealer gekocht en eerste beurten bij dealer gedaan daarna door een Beunhaas begreep ik  nu 2 maande voor Apk en Grote beurt breng ik hem weg maar mijn monteur constateerde het lichte getjilp dat hij sinds week of 2 doet voortkomt uit kapotte drukproef koppeling. Gezien leeftijd en de 39.000 km. Op de klok adviseert hij om garantie te claimen. Nu ben ik bang dat als onderhoudsboek niet door de beun is ingevuld ik kan gaan fluiten naar garantie.. als ik hem naar Kia dealer ga brengen en die beginnen eraan en het blijkt dan wel of niet terecht garantie te zijn licht het blok toch al open en is het door duurdere dealer al vervangen natuurlijk. Iemand dergelijke ervaringen?
    • By carens2007
      Hallo,
      Even voor stellen mijn naam is Martin Jansen en sinds een half jaar de trotse eignaar van een Kia Picanto LX uit 2005.
      ik rij zelf al een aantal jaar in een Carens 2007 naar volle tevredenheid en die wil ik voorlopig nog niet kwijt.
      aangezien de matiz van mijn vrouw aan het eind was moest er een Picanto komen.Toen we deze kochten wisten
      we dat de koppeling aan het eind was en vervangen moest worden. na een half jaar moest dit maar gebeuren want
      het intrappen ging steeds moeilijker, nu is deze vervangen.
      Nu hebben we het volgende probleem bij zo gangetje of 60 als we dan doorschakelen naar zijn 4 bromt de auto als het een lieve lust is.
      Het beste is dit omschijven als of je te laag in zijn toeren zit, voorheen was dit geen enkel probleem, van 2 naar 3 doet hij dit ook maar in mindere mate.
      als je langer in zijn 3 doortrekt tegen de 70 heb je het probleem niet, maar maakt de motor mijn inziens teveel toeren.
      De garage erkent het probleem wel maar kan er geen vinger opleggen, ze hebben er een nieuwe koppeling ingezet, zelfde probleem, ze gaven nu aan 2 weken
      te rijden om te kijken of het minder wordt door"inslijten" maar ik ben er niet gerust op, kan dit geen kwaad voor de versnellingsbak en motor?

iemand ervaring? tips?

alvast bedankt

• By icerabbit
      Hoi mede-clubleden
      Vandaag de Picanto uit 2013 weggebracht voor een kleine beurt (86.000 km). Naast het reguliere onderhoud had ik nog enkele klachten:
      - de bestuurdersstoel is aardig ingezakt en langer dan 30 minuten rijden zorgt voor pijn in de onderrug;
      - de koppeling pakt niet lekker- horten en stoten - op en op vakantie in Duitsland (bergen) slipt hij soms;
      - het schakelen in de eerste, tweede en derde versnelling gaat vaak moeizaam. Van de eerste naar de tweede en van de tweede naar de derde versnelling lijkt er een flinke weerstand te zitten in het "neutraal" gebied. Je kunt niet lekker doorschakelen. Even wachten in neutraal of lomp meer kracht zetten om sneller door te kunnen schakelen is de enige remedie. Ik rij soms in de leen Picanto van de garage en ook in de Picanto van mijn schoonzus en beide schakelen veel soepeler (overigs geldt dit voor iedere andere auto waar ik regelmatig in rij). Op lange afstanden lijkt het daarentegen wel wat beter te gaan. Maar nooit schakelt hij zoals de andere Picanto's.
      De problemen met schakelen en koppelen heb ik al vanaf het begin. Het koppelingslager is al eens vervangen omdat die meteen na levering van de auto lawaai maakte en ook de koppelingskabel is afgesteld. Ik klaag jaarlijks bij iedere beurt over het schakelen en de koppeling.  De garage kan echter niets vinden wat lijkt op een defect. De oliestand van de versnellingsbak is vandaag nagezien.
      De slijtage aan de vulling van de stoel is normaal en vervanging kost €200,00 ex. BTW en arbeid. Volgens mij is dit alleen van het zitgedeelte.
      Op de KIA website lees ik dat ik 7 jaar garantie heb op de volgende zaken:
      1. Motor
      2. Elektronische besturingseenheid (ECU)
      3. Versnellingsbak
      4. Elektrisch systeem
      5. Interieurafwerking en bekleding
      6. Carrosserie incl. doorroesten en glas
      7. Ophanging incl. schokbrekers en veren
      Het lijkt mij dat de vulling van de stoel nog onder garantie zou moeten vallen en hetzelfde geldt voor de koppeling en de versnellingsbak. iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ondertussen begin ik aardig te balen van de auto en overweeg ik om hem te verkopen.

• Create New...