Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag, ik heb onlangs een Rio uit 2014 gekocht. Nu slaat de motor regelmatig af bij het wegrijden, bv voor een stoplicht, of bij achteruitrijden. M.n. bij een lichte helling, waarbij het toepassen van de hellingproef niet eens nodig is, is veel gas nodig om weg te kunnen rijden. Daarnaast schokt de auto bij het doorschakelen van de eerste naar de tweede versnelling. De dealer heeft, nadat ik het probleem heb aangegeven, de koppeling vervangen en zegt dat de auto technisch 100% in orde is. Het lijkt dus een eigenschap van de Rio. Nu lees ik op dit forum dat meer Rio-rijders deze eigenschap als zeer vervelend ervaren. Bij sommigen is naast de koppeling ook de drukgroep vervangen, al dan leidend tot betere prestaties. Omdat niet alle Rio-rijders genoemd probleem ervaren, vermoed ik dat een bepaalde serie deze problematiek heeft. Weet iemand hier iets van? En heeft iemand goede ervaring met het verhelpen van het probleem? 

Geplaatst

Als ik een tijd niet meer in de rio heb gereden (wel de 1.1)  heb ik hetzelfde....dan slaat die bij mij ook wel eens af. Is gewoon een eigenschap van de rio denk ik... Dit gebeurd me sinds de aanschaf van 2011 nog steeds. Maar kan ook komen dat ik in de andere auto automaat heb en het "koppelingsgevoel" een beetje verlies.

Geplaatst

Ik heb onlangs mijn koppeling en drukgroep laten vervangen. Bleek dat er wat brandplekken op zaten. Het gevoel is beter geworden, maar blijft een lastig geval. Wat ik merk is dat het toerental al heel gauw daalt als je de koppeling op laat komen, zonder dat je dat goed hoort. Vaak ben ik dan al te laat met gas bij geven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...